לא רק אצלנו מספקים השפים אקשן להמונים באינסטגרם: בימים האחרונים הרשת גועשת וסוערת, אחרי שהשף המוערך, רנה רדזפי, ממסעדת "נומה" בדנמרק, מסעדת שני כוכבי מישלן הנחשבת למסעדה הטובה בעולם, העלה לחשבון האינסטגרם שלו (968K עוקבים) סרטון של מנה חדשה. בשבועות האחרונים עמוד האינסטגרם של רדזפי עמוס בפרומואים לקראת הפתיחה המחודשת של המסעדה, אחרי שהייתה סגורה במשך שנה כמעט, בעקבות הקורונה.
הכל התחיל לפני יומיים, כשהשף, שעומל על תפריט חדש למסעדה, הכין מנה של קודלט - לחי של דג בקלה מטוגנת בבלילת וויסקי, ורץ להשוויץ למאות אלפי העוקבים שלו. אבל רדזפי, שנחשב לאחד השפים המוערכים והמשפיעים בעולם, בעיקר בזכות הפרשנות הייחודית שהוא עושה למטבח הנורדי, לא ציפה לסערה שתתעורר ברשת בעקבות פרסום המנה.
4 צפייה בגלריה
המסעדות הטובות בעולם
המסעדות הטובות בעולם
נומה
(צילום: יח"צ)
"אז פשוט התחלת לגנוב מג'וש נילנד עכשיו?", כתב לו אחד העוקבים בתגובה על סרטון של המנה, ופתח מלחמת תגובות קשוחה בעמוד האינסטגרם של השף (ג'וש נילנד הוא שף אוסטרלי צעיר ובועט, ומחבר הספר "The Whole Fish Cookbook", בו הוא פורש את משנתו המהפכנית בכל הנוגע לטיפול בדגים).
4 צפייה בגלריה
(מתוך עמוד האינסגרם של השף)
4 צפייה בגלריה
(מתוך עמוד האינסגרם של השף)
אבל שף רדזפי לא נשאר אדיש להאשמה הקשה, והגיב לגולש בנחרצות: "יש לי כבוד עצום לג'וש ואני בטוח שהוא שונא שאנשים רושמים הודעות לא נכונות באינסטגרם בשמו, אך לצערי זו הנורמה. אם תגלול אחורה בפיד שלי אתה תוכל לראות גרסה נוספת למנה הזאת שאותה אנחנו מגישים משנת 2017, ואם היה אינסטגרם ב-2001 אז היית רואה גרסה נוספת דומה של המנה במסעדת "The French Laundry" בקליפורניה. חוץ משתי הגרסאות האלה יש למנה הזאת עוד מספר עצום של גרסאות. בכנות, אני באמת לא רוצה שום שליליות פה, ובבקשה אל תיקח את בצורה הלא נכונה, אבל אתה פשוט לא מוסמך מספיק לאתגר אנשים (ולהעיר לי). בכל מקרה אני מאחל לך יום נפלא ומקווה שהקורונה לא השפיעה על חייך בצורה שלילית, רק טוב". כך ענה לו השף.
4 צפייה בגלריה
שף רנה רדזפי (משמאל): "יש לי כבוד עצום לגוש"
שף רנה רדזפי (משמאל): "יש לי כבוד עצום לגוש"
שף רנה רדזפי (משמאל): "יש לי כבוד עצום לגוש"
(צילום: רויטרס)
אבל התקרית הזאת היא עוד פרומו לדבר הגדול באמת - הפתיחה המחודשת של מסעדת נומה, אחרי שנת הקורונה. המסעדה, שנסגרה כמו שאר המסעדות בדנמרק בעקבות המגיפה, אמורה להיפתח מחדש בעוד מספר שבועות.
במאי האחרון, בשיאה של המגיפה, הפך רדזפי את המסעדה שלו להמבורגריה. "אלו זמנים משוגעים ולא בטוחים", כתב אז רדזפי בחשבון האינסטגרם שלו, "קופנהגן עומדת לפתוח את המסעדות, אולם לפני שנפתח את נומה כפי שאנו מכירים אותה - אנו נהפוך אותה למסעדה שלא יצטרכו להזמין בה מקום מראש, מסעדה בהגעה בלבד, ובה יהיה בר המבורגרים ויין".
נומה פעלה כהמבורגריה במשך מספר חודשים, עד שנסגרה בשביל להתכונן לפתיחה המחודשת, שתתרחש, כאמור, בעוד שבועות ספורים.