כך נראה הרגע שבו הבינו ההמונים: ההילולה הגדולה בעולם הפכה לאחד האסונות הגדולים ביותר בתולדות המדינה. בשידור הישיר שהועבר כל העת ממירון נראה הרגע שבו בישרו לרבנים על האסון בהילולה בהר מירון, שגבה את חייהם של לפחות 44 איש. כך זה נראה.
לאחר המידע הראשוני על נפגעים נעצרה המוזיקה השמחה, ואז נשמעות קריאות: "תעלו למעלה, לעזוב את השביל, תיכנסו בפנים. לשחרר את המעבר, נא לא לעמוד על המדרגות". המוזיקה התחדשה ואחר כך הופסקה שוב, ובמקום כרזו: "נא לשחרר את השביל, לא לעמוד על המדרגות".



בהמשך קראו במירון: "כוחות הצלה, הביאו ציוד כבד, תפתחו מעבר בכל האורך לכוחות הביטחון, להביא ציוד החייאה, דפיברלטורים. מי שנמצא ליד כוחות הצלה, נא לעזור להם לעבור. ציר חירום קבר בבקשה לפתוח, תתחילו לרדת בזהירות".
"נא לפתוח מעבר חירום דחוף לפינוי פצועים", נשמעה לאחר מכן הקריאה שגם היא הועברה בשידור הישיר. "יש פצועים. חבר'ה, האירוע נגמר! זה פיקוח נפש, נא לפנות ציר חירום, עושים שם החייאה על כמה אנשים. מד"א, להוריד אלונקות למטה, תזניקו כוחות הצלה ואלונקות".


או אז נקטע השידור הישיר מהאירוע ההמוני הגדול ביותר מתחילת תקופת הקורונה, שהפך לאסון האזרחי הגדול ביותר בארץ. יותר מ-150 נפגעו מהדוחק במירון, כשאנשים נפלו זה על זה. מותם של 38 נקבע בשטח ומותם של שישה נוספים נקבע בבית החולים זיו.
ישראל קרויס, חסיד "תולדות אהרן" בן 26 שהיה אתמול במירון, סיפר כי "האירוע קרה בשביל, לא היכן שהייתה ההדלקה של החסידות. הייתי ממול וראיתי הכל. עד שהבינו בכלל את המצב לקח 10 דקות, לא הבינו בכלל את גודל האירוע, לא הבינו שיש מתים למטה. אפילו המוזיקה עוד המשיכה להתנגן. אחרי 10 דקות הבינו שיש שם ממש אנשים אחד על השני, אנשים בלי דופק. אז התחילו להעיף את כולם מההר".