במשטרה הודפים את ההאשמות: מפקד מחוז הצפון במשטרה אמר כי הוא "נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע", לאחר האסון בהילולה במירון שבו נהרגו לפחות 45 בני אדם ונפצעו יותר מ-100 איש - אבל בכירים במשטרה טענו כי "המדינה היא זו שאחראית". מח"ש פתחה בבדיקה, והיועמ"ש הורה למשטרה לא לגבות עדויות משוטרים. אלו השאלות הקשות שאחרי האסון.
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר לאחר שהגיע לזירה: "אסון נוראי אירע אמש במירון. ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה. בשלב זה כוחות הביטחון וההצלה מרכזים מאמץ בסיוע לזיהוי הקורבנות, הודעה למשפחות, מציאת מנותקי קשר והשבת הציבור לבתים".
"לילה קשה, לילה טרגי", אמר מפקד המחוז. "אני שמעון לביא נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע. אני מוכן לכל בדיקה. אנחנו נערכנו לכלל התרחישים, האירוע הזה קרה. אנחנו בשלב איסוף הראיות כדי להגיע לאמת. מסתובבים סרטונים שאין להם קשר למציאות. ממה שאני קיבלתי שוטרים הצילו פה חיי אדם גם במחיר חייהם". לאחר מכן אמר ניצב לביא כי "בשלב הזה המאמץ המרכזי הוא פינוי החוגגים מאזור ההר. אני פונה לציבור לפנות את ההר, אין טעם להגיע לפה".



בכירים במשטרה התייחסו לאסון ואמרו כי "המדינה אחראית, ומקבלי ההחלטות למעלה אחראים. מפקד מחוז הצפוני פיקד על ההר, אבל מה הוא יכול לעשות שהמדינה התירה את האירוע הזה? אי אפשר להגיד לאנשים מסוימים להגיע ולאחרים לא. המחוז הצפוני נערך עם כל הכוחות שיש לו ועם עוד תגבורות מבחוץ. אף אחד לא חשב שמישהו יחליק במדרגות ויגרום לעומס הזה? הרי הסמטה הזאת והמדרגות אושרו על ידי המהנדסים".
אותו בכיר אמר כי "המחוז הצפוני נערך מבעוד מועד לאירוע. עוד באותו היום ניצב לביא עשה סיור והעיר למארגנים על גדרות שבהן היה חשש שילדים יכניסו ראש ויימחצו. הוא גם קיים ישיבה עם מדליקי המדורות בבוקר, והם ניסו לשכנע אותו להכניס עוד אנשים למתחמי ההדלקות. היו עליו לחצים אדירים להכניס רב נוסף, שאחריו באים עשרות אלפים. מפקד המחוז עמד על כך שלא ייכנס להדליק, והוא לא נכנס. לא רוצים לחשוב מה היה קורה אז? זאת אחריות של המדינה".


הראשון לציון, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, ביקש הבוקר לא להפנות אצבע מאשימה לגורמים השונים: "המשכיל בעת ההיא יידום, אין זו עת לחיפוש אשמים. אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם".
דובר המשטרה החדש, נצ"מ אלי לוי, אמר באולפן ynet כי טרם החלה חקירה רשמית: "צריך לחכות לאיסוף הממצאים ולהבין מה קרה, לא לתת למי שלא היה פה ולא אמון על גורמי אכיפת החוק לקבוע מה קרה מרחוק".


לדבריו שביל הגישה למירון, "ואני מתעקש לא לקרוא לו 'צוואר בקבוק' אלא שביל גישה, אושר על ידי כל הגורמים שהיו בשטח, גם מההיבט האזרחי, גם מההיבט המשטרתי. מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון לביא היה פה על ההר ימים ארוכים לפני עם הצוותים שלו. אירוע מירון תוכנן לא רק על ידי המשטרה אלא על ידי גורמים במשרדי ממשלה נוספים כמאמץ גדול מאוד, כולם הבינו שהשנה גם השמיים סגורים, כולם הבינו שהשנה יגיעו הרבה אנשים".
נצ"מ לוי אמר כי "כל התרחישים נלקחו בחשבון לפני האירוע עצמו. אני אומר בגרון חנוק של דאגה גם למשפחות של הנספים וגם לפצועים שאנחנו ממהרים, אנחנו צריכים לחכות. בוא נחכה עוד כמה שעות".
פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, הגיע הבוקר לבית החולים זיו בצפת וסיפר על ההתנהלות: "למיטב הבנתנו הצוות הוזעק בזמן לפי הנוהל, האירוע הוכל וטופל על פי הנוהל. בית החולים בצפת מתורגל שנים באותה הגזרה הזאת, ומשרד הבריאות הכין את בית החולים וביקש ממנו להתכונן ורק אתמול היה תרגול בבית החולים. לצערנו הרב מאוד זה התממש".