קולות בגוש השינוי שאותו מובילים יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד לא פסלו אפשרות של שיתוף פעולה עם חלקים במפלגות החרדיות, אבל יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס טוען כי המהלך בלתי אפשרי. "ברור לכולם שאם לא תקום ממשלת ימין-דתיים, יהדות התורה תהיה באופוזיציה", אמר הבוקר (יום ג') ח"כ פינדרוס בריאיון לאולפן ynet.
3 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן נפתלי בנט יאיר לפיד משה גפני
יעקב ליצמן נפתלי בנט יאיר לפיד משה גפני
גפני, בנט, לפיד וליצמן
(צילום: ירון ברנר, אלכס קולומויסקי, קובי קואנקס)
המנדט שקיבל בנימין נתניהו להרכיב ממשלה יפקע בחצות, ואם לא יצליח לעשות זאת - יעביר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את המשימה לאחד מראשי גוש השינוי. פינדרוס טוען שבנט ולפיד לא יכולים לקחת אותו ואת חבריו בחשבון: "אין ספק שנהיה אופוזיציה עניינית. נתקוף את הממשלה במקומות שנחשוב שצריך, נגבה איפה שצריך. נשארו עוד כמה שעות, אבל אם לא תקום ממשלה אחרת, נשרת את עם ישראל באופוזיציה".
הוא הוסיף: "הסיכוי שנתניהו יקים ממשלה לא גבוה. אחרי מה שבנט וסער הציגו אתמול, לא נראה לי שתהיה לו תמיכה של 61 חברי כנסת. שיחות המסדרון בינינו לבין גורמים שלא יהיו בממשלת ימין-דתיים לא גורמות לשינוי בסיטואציה".
3 צפייה בגלריה
ח"כ יצחק פינדרוס
ח"כ יצחק פינדרוס
ח"כ פינדרוס
(צילום: שמוליק דודפור)
פינדרוס הגיע הבוקר לביתר עילית לניחום אבלים אצל משפחות שאיבדו את יקיריהן באסון במירון. "אנחנו בעד שהממשלה תיקח אחריות", אמר פינדרוס בעקבות האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם. "ועדת חקירה זה טוב ששנתיים ידונו ויהיו פרוטוקולים, אין לנו בעיה עם ועדת חקירה אבל כצעד ראשון הממשלה צריכה לקחת אחריות".

3 צפייה בגלריה
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
הרוגי האסון במירון
- במונחים שלנו אחריות זה להתפטר. "ממשלת ישראל לוקחת אחריות. יש דרך של לקיחת אחריות, הבעיה שהיום אין אף גורם שאחראי על המקום הזה ועל מה שקורה שם. המחדלים כתובים על הקיר וברורים כבר שנים רבות, לכן מבחינתו ועדת חקירה זו בריחה מאחריות. יש דרך ללקיחת אחריות של הממשלה, בדיוק כמו בכותל המערבי ובאירועים לאומיים גדולים אחרים שיש להם משמעות".
- אתה לא קורא לאף אחד להתפטר? "אלך איתך קדימה. נניח שהמפכ"ל, שר המשטרה, מפקד המחוז, המהנדס ושר הדתות מתפטרים. מה קורה שם מחר בבוקר? צריך שמחר בבוקר יהיה במקום הזה פתרון, אחר כך אפשר לעסוק בוועדת חקירה, ועדת בדיקה, ועדת חקירה פרלמנטרית. מישהו צריך לקחת אחריות שהמקום הזה לא ייראה מוזנח. אני לא מכיר מקום במדינה מתורבתת ונורמלית שמגיעים אליו שני מיליון איש ונראה כמו שנראה המקום הזה".