ענקית הטכנולוגיה, גוגל, צופה כי כ-20% מעובדיה ימשיכו לעבוד מהבית גם לאחר שהמשרדים יפתחו בסתיו הקרוב. כך לפי מכתב ששלח אמש (יום ד') מנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי, לעובדי החברה ופורסם גם באתר החברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, לטענת החברה, כ-60% מהעובדים יעבדו בפורמט היברידי שיכלול כשלושה ימים בשבוע מהמשרד ויומיים נוספים "במקום בו הם עובדים הכי טוב". 20% העובדים הנוספים יעבדו מהמשרד, אולם תהייה להם האפשרות לעבור לאחד ממשרדיה השונים של החברה.
1 צפייה בגלריה
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
(צילום: shutterstock)
בכל מקרה, רוב עובדי החברה, כ-135 אלף במספר, יוכלו להמשיך לעבוד מהבית עד חודש ספטמבר 2021. "גמישות בעבודה היא העתיד", טען פי'צאי במכתב והוסיף כי "השינויים הללו נועדו לעזור לנו לעבוד בצורה הטובה ביותר וליהנות תוך כדי".
שינוי נוסף בהקשר זה שמובילה החברה היא שכל עובד יוכל לעבוד מכל מקום שהוא יבחר (שהוא לא המשרד הרגיל שלו), במשך 20 ימים בשנה. קודם לכן, יכלו העובדים לעשות זאת רק במשך 10 ימים בשנה. זאת, בנוסף לימי "מנוחה" נוספים שמציעה החברה לעובדים ונועדו לסייע להם להתמודד עם מגפת הקורונה.
כזכור, גוגל היתה אחת מענקיות הטכנולוגיה הראשונות שאמרה כבר בשנה שעברה לעובדיה כי הם יוכלו להמשיך לעבוד מהבית כל עוד מגפת הקורונה ממשיכה להשפיע על העולם. אולם, חברות גדולות אחרות, ביניהן פייסבוק וטוויטר, טענו כי כל עובדיהן יוכלו לבחור לעבוד מרחוק גם לאחר המשבר, אם המשרה שלהם מאפשרת זאת. זאת, בניגוד לאמזון למשל, שכבר הודיעה כי היא מתכננת להחזיר את העובדים למשרדים עד הסתיו.