לא מחכים: ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט ואחד מהאנשים העשירים בעולם, העביר מניות בשווי 2.4 מיליארד דולר לגרושתו לעתיד מלינדה. ההעברה נעשתה כבר ביום שני האחרון, ממש באותו היום שהודיעו בהפתעה על הפרידה לאחר 27 שנות זוגיות. כך לפי עיתון הוול סטריט ג'רנל (The Wall Street Journal).
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ביל גייטס
ביל גייטס
ביל ומלינדה גייטס
(צילום: Gettyimage)
על אף שתחילה לא היה ברור כיצד עתיד להתחלק ההון העצום של הזוג והאם חתמו על הסכם כלשהו בנושא, כעת מתגלה כי הזוג הסדיר את הנושא בהסכם לפני שהגישה מלינדה בקשה לגירושים, במסגרתה העידה כי מערכת היחסים של השניים "בלתי ניתנת לתיקון".
כמו כן, יצויין כי פרטי ההסכם המלאים עדיין לא ברורים וייתכן שלעולם לא יחשפו במלואם. ההעברות אלו, נחשפו מכיוון שחוקי ארה"ב דורשים לגלות לציבור על כל שינוי משמעותי בהחזקה של חברות, מה שאילץ את חברת ההשקעות של גייטס, Cascade Investment, לדווח עליהן בפומבי.
בנוסף, על אף שהזוג מתגורר בוושינגטון, שם החוק גורס כי כל דבר שנרכש במהלך הנישואים נמצא בבעלות משותפת של בני הזוג, אין הדבר אומר בהכרח כי ההון של השניים יחולק שווה בשווה.
עם כן, לאחר ההעברות, מלינדה גייטס היא כעת מחזיקת המניות העיקרית בשתי חברות מקסיקניות: חברת המשקאות Coca-Cola Femsa SAB, בה היא מחזיקה ב-4.9% מהמניות השוות כ-121 מיליון דולר, וקבוצת הטלוויזיה והכבלים SA, בה היא מחזיקה ב-6.7% מהמניות, בשווי של כ-386 מיליון דולר.
בין שאר המניות שהועברו למלינדה גייטס במסגרת תהליך הגירושים: 1.9% מתאגיד הרכבות הקנדי, בשווי כ-1.55 מיליארד דולר, ו-3.7% מחברת הרכבים האמריקנית AutoNation, בשווי של כ-307 מיליון דולר.
כזכור, עם ההכרזה על הגירושים הבהירו הזוג, אשר כידוע מנהל ביחד את קרן הצדקה הגדולה בעולם, כי הדבר לא עתיד להשפיע על פעילות הקרן. "נמשיך לעבוד ביחד, אולם אנו לא חושבים שנוכל להמשיך להתפתח בתור זוג", כתבו השניים בהצהרה המשותפת שפורסמה בחשבון הטוויטר של ביל גייטס.