אחרי שעברו חוויה טראומטית של שוד אלים בביתם שבדרום אמסטרדם, הגיעו הבוקר ערן זהבי ובני משפחתו לבית הכנסת של בית חב"ד בעיר, כדי לעלות לתורה ולהודות בברכה מיוחדת על הנס שאירע להם, לאחר שאיש מבני המשפחה לא נפגע בגופו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
שחקן הכדורגל זהבי, חלוץ פ.ס.וו איינדהובן, תועד בתפילת השחרית בבית הכנסת של הקהילה הישראלית בעיר, כשהוא עטוף בטלית ומחבק את בנו, ומאחוריו – בעזרת הנשים – אשתו, שי. המשפחה אמרה את ברכת "הגומל" הנאמרת כהודאה לה', בין היתר, במקרים של הצלה מסכנה או ממחלה. הרב עקיבא קמיסר, שליח חב"ד באמסטרדם, העלה את זהבי ובנו לתורה – וכיבד אותם בברכת "מי שבירך".
אתמול (יום א') פרצו שני רעולי פנים חמושים פרצו לדירת משפחת זהבי, בשעה ששהו בה בני המשפחה – אך לא ערן עצמו. על-פי דיווחים בתקשורת ההולנדית, הפורצים כפתו אשתו שי וילדיו ואיימו עליהם בנשק חם, ואף אילצו אותה להתקשר אליו כדי שיגיד היכן נמצאים חפצי הערך והתכשיטים. נטען כי השודד הראשון התחזה לשליח כדי להיכנס - ואז הצטרף שותפו. האירוע הסתיים ללא פצועים.
2 צפייה בגלריה
הכדורגלן ערן זהבי אומר ברכת הגומל בתפילת שחרית בבית הכנסת של חב"ד
הכדורגלן ערן זהבי אומר ברכת הגומל בתפילת שחרית בבית הכנסת של חב"ד
ערן זהבי עם בנו
"בוקר טוב לכולם, אתמול אני ומשפחתי עברנו מקרה מזעזע של שוד ותקיפה במקום שאמור להיות עבורנו הכי בטוח בעולם – הבית שלנו", כך כתבה הבוקר (ב') שי זהבי, בסטורי שהעלתה לאינסטגרם.
"עברו עלינו שעות קשות ואנחנו צריכים רגע לעכל. חשוב לי לציין שלא הרימו יד על הילדים והם בסדר גמור פיזית. נפשית כולנו נצטרך לעבוד יחד ולעבור את זה בצורה הטובה ביותר. אני מודה לכולם מקרב לב על הדאגה ועל הרצון לעזור. זה מחמם את הלב. תודה".
אחד החשדות שבוחנים בסביבתו של זהבי הוא כי מידע פנימי של אנשים שמכירים את הבית שנמצא בפרבר של הבירה ההולנדית, אמסטלפיין, סייע לשודדים למצוא את העיתוי הטוב ביותר, יחד עם מידע שהיה לגבי הרכוש בבית. בין היתר, תוכנן השוד להתקיים בזמן שזהבי יצא למשחק החוץ של קבוצתו בטילבורג. בנוסף, מאמן הכושר האישי שלו, ערן שדו, שלא יוצא איתו למשחקי חוץ, בדיוק טס אתמול לישראל - אחרת היה נותר בבית, וכך גם המאבטח המשפחתי.
זהבי הגיע עם משפחתו להולנד בספטמבר 2020. אשתו וילדיו מתגוררים באמסטרדם למרות שהעיר מרוחקת כשעה וחצי נסיעה מאיינדהובן.