טלטלה בעולם הפרסים ההוליוודי: בעקבות ביקורת על התנהלות תא הכתבים הזרים בהוליווד, רשת NBC הודיעה אתמול (ב') כי היא לא תשדר את טקס גלובוס הזהב בשנה הקרובה.
2 צפייה בגלריה
גלובוס הזהב טינה פיי איימי פולר
גלובוס הזהב טינה פיי איימי פולר
טינה פיי ואיימי פולר מגישות את טקס פרסי גלובוס הזהב 2021
ההחלטה מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים, תא העיתונאים הזרים, הגוף שמחלק את הפרסים היוקרתיים, נמצא תחת ביקורת חריפה - זאת בעקבות תחקיר שהתפרסם ב"לוס אנג'לס טיימס" בחודש פברואר האחרון. התחקיר חשף אי סדרים כספיים וטובות הנאה שקיבלו חברי התא, לצד העובדה שאף אחד מ-87 החברים בארגון אינו שחור. בעקבות התחקיר הנהלת האיגוד מסרה כי היא מקבלת את הביקורת וכי היא עורכת שינויים בשורותיה שיעודדו גיוון אתני. בשבוע האחרון הציגה ההנהלה את התוכנית שלה הכוללת פתיחת תקן ל-20 חברים חדשים ממיעוטים אתניים שונים והגבלה על מתנות.
אולם התוכנית לא הרשימה את בכירי הוליווד, ובשבוע האחרון נשמעו יותר קריאות להחרים את הגוף. השחקנית סקרלט ג'והנסון פרסמה הצהרה בסוף השבוע האחרון שהשוותה את סגנון הניהול של תא העיתונאים למפיק הארווי ויינשטיין, וטענה כי השאלות שלהם חודרניות וסקסיסטיות ושכבר זמן מה היא נמנעת מלהשתתף באירועים שלהם ובמסיבות העיתונאים שהם מארגנים. "עד שלא תהיה רפורמה כוללת בארגון, אני מאמינה שזה הזמן לקחת צעד אחורה מהארגון", כתבה. בנוסף, בצעד יוצא דופן, השחקן טום קרוז החליט להחזיר אתמול את שלושת פרסי גלובוס הזהב שלו בהם זכה על תפקידיו ב"נולד בארבעה ביולי", "מגנוליה" ו"ג'רי מגווייר". מלבד הקריאות של השחקנים, גם האולפנים וגופי התוכן הצטרפו למחאה - נטפליקס, האחים וורנר ואמזון החליטו להחרים את הטקס עד שלא ייערכו שינויים משמעותיים בארגון.
2 צפייה בגלריה
טום קרוז
טום קרוז
החזיר את שלושת הפסלונים שלו. טום קרוז
(צילום: AP)
ההחלטה של NBC לא לשדר את הטקס הקרוב ככל הנראה סוגרת את הגולל על הטקס הבא, שאמור להתקיים בינואר 2022. "אנחנו ממשיכים להאמין שתא העיתונאים הזרים מחוייב לרפורמה משמעותית אבל שינויים כאלה לוקחים זמן ועבודה ואנחנו מרגישים שהארגון זקוק לזמן כדי לעשות זאת נכון. לכן, הרשת לא תשדר את גלובוס הזהב 2022. בהנחה שהארגון יוציא לפועל את התוכנית שלו אנחנו מקווים שנהיה במצב לשדר את התוכנית ב-2023", נמסר מטעמם.