לקוחות רבים שהזמינו חבילות נופש לימים הקרובים במלונות ובצימרים בישראל התקשרו הבוקר (יום ג') למוקדי השירות של חברות התיירות והתעניינו לגבי שלל תרחישים שעלולים לקרות בימים הקרובים. השאלה העיקרית שחוזרת על עצמה היא מה יקרה אם יחסמו צירי תנועה בדרך לחופשה באילת או בים המלח. היו מי שבחרו לבטל את חופשתם, אך מבדיקת ynet עולה כי לא מדובר עדיין בגל של ביטולים.
לאחר יותר משנה של קורונה, הצרכנים הישראלים למדו שאפשר להודיע גם בדקה ה-99 על אי הגעה למלון ללא חיוב וקנסות. לכן רוב הלקוחות בוחרים בשלב זה להיות עם היד על הדופק ולהמשיך להתעדכן בהתפתחויות של האירוע הביטחוני המתגלגל. שאלות נוספת שנשמעות במקודים הם, לדוגמה, אם ניתן להמיר את החופשה מאזור אחד לאזור אחר, ולא מעט לקוחות אף מתעניינים להמיר את החופשה בארץ לחופשה בחו"ל.
ההסלמה מתרחשת על רקע שלל הכותרות של הימים האחרונים על אודות פתיחת אירופה לתיירים ישראלים. מרגע שיוון וקפריסין הכריזו כי הן מסירות את מגבלות הסגר, ניכרת עליה משמעותית של כ-20% בהזמנות חופשה לחג השבועות ביעדים הללו. החל מהבוקר נרשם טיפוס נוסף בהזמנות לפאפוס, לרודוס ולכרתים, לדוגמה. כאן אין התלבטות, הנופשים מעדיפים לטוס עד יעבור זעם כאן בארץ.
זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר, אמר בשיחה עם ynet: "נכון לעכשיו אנחנו לא רואים השפעה משמעותית של המצב הביטחוני על ביטולי חופשות בארץ. הגיעו בקשות בודדות לביטולים באזור באר שבע וים המלח, אך רוב ההזמנות הקיימות הן ליעדים מבוקשים מחוץ לקו הירי: אילת, ים המלח וטבריה. גם חופשה כפרית וקיבוצית בצפון מאוד מבוקשת בחג שבועות הקרוב והמצב שם, עדיין רגוע. חשוב לזכור שכל יום המצב עלול להשתנות להפסקת אש או הסלמה ובהתאם לכך נראה גם את ההשפעה על הנופש בארץ. בנוסף, בסוף השבוע הקרוב מאות ישראלים צפויים לטוס לנפוש באיי יוון ובקפריסין - רובם זוגות ובודדים".
3 צפייה בגלריה
שלט לנתב"ג
שלט לנתב"ג
נתב"ג. היו מי שבחרו להגיע לשם
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת - תספוג גל של ביטולים?
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
מלונות על שפת הכינרת
מלונות על שפת הכינרת
מלונות על שפת הכינרת - בינתיים צפון הארץ מחוץ להסלמה
(צילום: shutterstock)

הטבות לתושבי הדרום

לצד כל זה בעקבות המצב הביטחוני בדרום יש כבר יוזמות מבורכות של בתי מלון וצימרים שמעניקים הנחות לתושבי הדרום. כך למשל, רשת מלונות ג'ייקוב הודיעה כי היא מחבקת את תושבי הדרום ועוטף עזה ומעניקה הנחה של 20% לאירוח במלונות רמדה חדרה, סי לייף נהריה, מלון ג'ייקוב טבריה ומלון בת שבע ירושלים, על בסיס מקום פנוי. ההטבה תינתן מהיום עד סוף השבוע.
גם חברת מלונות אפריקה ישראל, המחזיקה במותגים Vert וקראון פלזה הודיעה כי היא מחבקת את תושבי הדרום ועוטף עזה ומעניקה הנחה של 20% לאירוח במלונות הרשת ברחבי הארץ.
גם רשת פתאל הודיעה כי היא מחבקת את תושבי הדרום ומעניקה להם 20% הנחה בכל מלונות הרשת.
רשת אקור הבינלאומית, שמחזיקה במותגי איביס ו-MGallery by Sofitel, מזמינה את תושבי הדרום ועוטף עזה להתארח בשני מלונות הרשת בירושלים ובמלון הספא העירוני David Tower בנתניה בהנחה של 20%.
מלונות בראון הכריזו כי הם עוטפים את תושבי עוטף עזה והערים השכנות ומעניקים עד 50% הנחה במלון הוטל בובו שבתל אביב.
מלון לייק האוס בכינרת וכפר הנופש נופי גונן בקיבוץ גונן מעניקים 20% הנחה לתושבי הדרום שרוצים להתאוורר עד יום שישי 14.5.21.
אתר הנופש צימר לנד מציע לתושבי הדרום והעוטף הנחה של 50% ויש אף כאלו שמעניקים לילה אחד בחינם כמחווה לתושבים אלו. בין מתחמי הנופש שמציעים הנחה של 50% ניתן למצוא את סוויטות צל תמר במושב כלנית, אחוזת היין במושב אבן מנחם, מתחם נופש אבן החלומות במושב טפחות, אחוזת הפרח בגני במושב דלתון, סוויטות בלו ביץ' בחיפה ווילה ונילה במושב שתולה.
כמו כן, כפר הנופש מעיין, הממוקם בצפון עמק החולה, מזמין את תושבי הדרום להתארח במתחם הקמפינג בימים שלישי עד חמישי הקרובים ללא כל עלות.
בנוסף למלונות, השרה להגנת הסביבה ולרשות הטבע והגנים, גילה גמליאל הודיעה כי תתאפשר כניסה בחינם לשמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ לתושבים הגרים בטווח של 40 ק"מ מרצועת עזה.