ביום השידורים המיוחד מאולפן ynet, "ידיעות אחרונות" ו"ידיעות תקשורת" בשדרות, אשר נערך היום (ג') ומוקדש לשדרות וליישובי עוטף עזה והדרום, הייתה אמורה להתקיים הופעה מיוחדת במינה - ביצוע של הלהיט "תגידי שטוב" על ידי להקת כנסיית השכל וצעירים בעלי מוגבלויות מעמותת "גוונים". אלא שהמצב הביטחוני והירי הבלתי פוסק על תושבי הדרום שיבש את תוכניותיהם - וההופעה התבטלה.
1 צפייה בגלריה
כנסיית השכל בחזרות עם צעירי עמותת "גוונים"
כנסיית השכל בחזרות עם צעירי עמותת "גוונים"
כנסיית השכל בחזרות עם צעירי עמותת "גוונים"
(צילום: הרצל יוסף)
"ההקלטה של השיר בשדרות הייתה מדהימה, היה מרגש", מספר בסיסט הלהקה, המוזיקאי רן אלמליח, שהגיע להתארח בוועידה. "היו לנו גם ציפיות אחרות - חשבנו שזה יהיה מורכב ושאנחנו נצטרך לעבוד איתם, אבל הם באו מוכנים. הם ידעו בדיוק מה הם עושים, והם כל הזמן הזינו אותנו באנרגיה וזה היה ממש כיף. עשו להם הכנה מאוד מאוד טובה, והם גם מוכשרים - רובם ממש מצליחים לנגן טוב ולשיר טוב, ומי שלא - פשוט רקד בצורה נפלאה. הכל שם עבד".
אלמליח - תושב שדרות במקור, המתגורר כיום בקיבוץ דורות הסמוך לעיר - כבר מתורגל למציאות הביטחונית, אולם לא הצליח להסתיר את האכזבה מביטול המופע. "הרגשנו שאם לא נעשה את זה מול קהל - זה יהיה קצת כמו לעשות חזרה. אני חושב שנפצה גם את עצמנו וגם אותם על זה, ונראה, אולי נזמין אותם לאיזה מופע גדול, אולי נארח אותם בשוני.
אתה וסולן הלהקה, יורם חזן, גדלתם כאן בשדרות. כשאתה מסתכל על שדרות של היום - הממוגנת והמבוטנת - מול שדרות של פעם, איך זה מרגיש? "זה לא מראה נעים, זה עצוב. וזה מכוער ארכיטקטונית, כי זה כל הזמן מבני בטון כאלה שצצים. אבל זה לא מה שעושה את העיר. מה שעושה את העיר זה האנשים שחיים בה, ואני חושב שהאנשים מדהימים...הם עומדים בזה בגבורה, ואני חושב שיש פה משהו מאוד מיוחד - מעבר לבטון ולמיגון. אני חושב שהכוח האמיתי פה נמצא באנשים, צריך רק לדבר איתם ולהבין את זה".
ומה לגבי חומרים חדשים מצד ההרכב, כעת עם חזרת עולם התרבות בעידן הפוסט-ק? "אנחנו כל הזמן עובדים. אנחנו עכשיו מקליטים חומרים חדשים, וסוף סוף גם חזרנו לחיים - חזרנו להופיע, אז אנחנו מופיעים מלא ואחנו מרגישים שהחזירו לנו את החיים בחזרה".