הסכסוך המשפחתי ברשת מטבחי סמל, בו האחיות מצד אחד והאח מצד שני הגישו תביעות הדדיות, מגיע להחלטה שיפוטית נוספת. השופטת רות רונן דחתה השבוע את בקשת האחיות ויקטוריה שדה וסברינה תותחני נגד אחיהן אלברט מוהדב למנוע את מכירת מניות אחיהן בחברות המשותפות להן ולו לצד שלישי. השופטת רונן אף דחתה את בקשת האחיות למנוע את רישום סימן המסחר "סמל" על ידי סמל פרפקטו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בעסק משפחתי הכולל מספר חברות לייצור ושיווק מטבחים שחלקן בבעלותו של האח אלברט מוהדב וחלקן בבעלות משותפות של מוהדב ושל שתי אחיותיו. מוהדב מחזיק עם רעייתו במניות מטבחי סמל ומטבחי סמל מחזיקה עם מוהדב בחברת סמל פרפקטו. לגישתו של האח סמל פרפקטו היא בעלת המותג מטבחי סמל. כמו כן מחזיק האח בחברת סמל פרו. האחיות מחזיקות יחד עם מוהדב במניות בחברות המפעילות חלק מסניפי הרשת שהינן חברות משותפות (בתל אביב, ראשון לציון ורמת השרון).
1 צפייה בגלריה
מטבחי סמל
מטבחי סמל
מטבחי סמל
(צילום: Google StreetView)
האחיות טענו במסגרת הבקשות שהגישו כי עסקת המכירה של אחיהן לצד שלישי נעשית בחוסר תום לב כדי להפעיל עליהן לחץ פסול וכי החברות הן חלק מרשת משפחתית והציפייה הלגיטימית שלהן היא כי הן ימשיכו להתנהל ככאלה.
מנגד, מוהדב טען באמצעות ד"ר יוסי כהן ואוהד מחרז וכן משרד עו"ד שבלת כי יש לדחות את בקשת האחיות, שכן היעתרות לה תשלול ממנו את האפשרות לממש את זכות הקניין שלו, ודאי לאחר שהוא פוטר מתפקידו כמנכ"ל בחברה. הוא ציין כי בחברות שהן "מעין שותפות", ישנה ציפייה של בעלי המניות לניהול משותף. לאחר שהציפייה שלו להיות שותף בניהול החברות המשותפות נכזבה, מתחייבת המסקנה כי הוא רשאי למכור את מניותיו.
השופטת רונן קבעה כי "לטעמי, זכותו של מוהדב לממש את קניינו בכל עת, ולא ניתן להניח כי היה עליו לעשות כן דווקא לפני תחילת ההליכים המשפטיים. כאמור, כל עוד הוא ביצע עסקת מכר אמיתית לצד שלישי שאיננו "מטעמו" או "עושה דברו", אינני סבורה כי ניתן למנוע ממנו לעשות כן. אם יסתבר כי מדובר בעסקה מלאכותית, הרי לאור העובדה שהרוכש יהיה מודע לתוכן ההחלטה דנן, לא תהיה מניעה להורות על ביטולה גם בהמשך".
בית המשפט דחה גם את בקשת האחיות למנוע מאחיהן לרשום את סימן המסחר של מטבחי סמל על שמה של סמל פרפקטו. זאת, מאחר שלטענתן כוונתו של אחיהן לעשות כן נובעת מרצונו לרוקן את החברות המשותפות מנכסיהן. בהקשר זה קבעה השופטת כי "מוהדב ציין כאמור בתשובתו לבקשה כי אין לו התנגדות לכך שהחברות המשותפות יוסיפו לעשות שימוש בסימן המסחר בהתאם לנוהג שהיה קיים בעבר, קרי לצורך שיווק מטבחים שיוצרו על ידי סמל פרפקטו. משכך, נראה כי בשלב זה גם לא ייגרם נזק למבקשות (האחיות -ל.ד) אם הבקשה תידחה".
החלטת בית המשפט ניתנה לאחר שלאחרונה השופטת קיבלה בחלקה את בקשת האחיות ויקטוריה שדה וסברינה תותחני נגד אחיהן אלברט מוהדב ואסרה על האח לפתוח סניפים חדשים של רשת סמל שלא באמצעות החברות המשותפות לשלושת האחים.
ד"ר יוסי כהן בא כוח האח: "מדובר במחלוקת משפחתית פנימית בין הבעלים של מטבחי סמל אלברט מוהדב (ברטו) לבין אחיותיו. ברטו אינו מעוניין לנהל את המחלוקות באמצעי התקשורת ומבקש לשמור על פרטיותו".
עו"ד ארז חברעו"ד ארז חבראייל פרידמן
עו"ד ארז חבר, בא כוח האחיות מסר בתגובה: "בית המשפט אישר בהחלטה קודמת כי ניהול החברות יעבור לידי האחיות, והניהול באחת מהן עבר לפני זמן קצר. בית המשפט קבע כי לא תהיה מניעה לקבוע כי חלק מהנכסים שמר מוהדב רשם על שם חברות בשליטתו, הם למעשה של החברות המשותפות עם האחיות. כמו כן, קיבל בית המשפט את בקשת האחיות, לפיה ככל שמדובר בגורם הקשור למר מוהדב ופועל מטעמו, לא תהיה מניעה להורות על ביטול המכירה.
"בנוסף, לאור העובדה שלפני ימים בודדים תוקן התקנון באחת החברות המשותפות, שמגביל את העברת המניות של מר מוהדב לצד שלישי, הורה בית המשפט למר מוהדב להגיב לתיקון התקנון תוך 3 ימים. לבסוף, בית המשפט קבע כי לאחיות פתוחה הדרך לטעון את טענותיהן בעניין סימן המסחר בפני הרשם לסימני המסחר, שהוא הסמכות לכך, וכך הן מתכוונות לעשות".