צפו בריאיון באולפן ynet עם דויד ברוזה ואייל מלאכי, מייסד "עמותת אסופי" הפועלת למען הלומי הקרב:
עמותת "אסופי" נוסדה ב-2018 על-ידי אייל מלאכי, לוחם בחטיבה 35, הלום קרב בעצמו, והיא פועלת למען הלומי הקרב בגיל השלישי שנזקקים מדי יום לתמיכה וליווי בביורוקרטיה אל מול משרדי הממשלה, וכן דואגת להם למזון על בסיס יומי.
העמותה יצאה בקמפיין גיוס המונים למען הלומי הקרב במסגרתו פנתה לזמר דויד ברוזה בהצעה לשיתוף פעולה עם אייל מלאכי לקליפ לשיר "שלמים" של עידן חביב. ברוזה שהופיע במלחמת שלום הגליל, מול חיילים והיה עד להפצצות ולמראות קשים, נרתם מיד.
אנחנו מדברים על שיתוף פעולה מיוחד דויד: "הצטרפתי לקריאה של איל מלאכי להצטרף ליוזמה שלו שקשורה בטיפול באנשים שסוחבים איתם פציעות, הלומי קרב. זה נגע בי מאוד, זה לא חדש לי. אבל הצורה שהוא עושה את זה, הוא בעצם פנה אליי בשיר שאני אצטרף אליו על מנת לעזור לגייס כסף לפרויקט שלו. שלחו לי את השיר, עשינו דואט ואנחנו עכשיו מוכנים להשיק אותו".
אתה עומד בראש העמותה ופועל למען הלומי הקרב יום וליל. ספר לנו קצת על הפרויקט? אייל: "החלום שלי היה להקים חווה טיפולית בשביל החברים שלי, וכנראה קיבלנו אדמה, כמה דונמים טובים ששם אני אקים את החווה לכל אותם אנשים, חלק מהם לא מוכרים (על ידי משרד הביטחון), חלק מוכרים ב-19%, וזה לא נותן להם אפשרות לחיות. הם יבואו אלינו, נטפל בהם, נפתח שם חדר מוזיקה ותהיה שם חווה טיפולית".
צפו בקליפ "שלמים" בביצוע דויד ברוזה ואייל מלאכי:
זה עולה הרבה כסף אייל: "המון המון כסף. לטובת זה אני פה".
גם דיויד שהתגייס תוך שניות דויד: "בלי מחשבה שנייה. זה לא מתוך הפתעה שבאה אליי, זה פשוט עוד נדבך שהצטרף לסיפור הארוך. אני בן 65, עברתי כמה מלחמות, פוגש הרבה חברים ממלחמות קודמות. אפילו מימים אלה, ממה שייצא מזה, היוזמה של אייל היא משהו מתבקש מאוד. המערכת לא מטפלת מספיק, ואנחנו יודעים שזו בעיה. אבל הוא לקח יוזמה ובמקום לחכות, הוא הולך לגייס את הכסף. אני איתו ועוד אמנים יצטרפו לעזור, גם בלתרום כסף וגם בלהוביל את זה. ונלך אחריו".
זו החובה של החברה הישראלית אייל: "אני מטפל באנשים בני חמישים, שישים, ושבעים. כרגע את כל האוכל אני מקבל מחברים שלי, יש לי חבר בירושלים אבי מזרחי הוא מטפל ב-70 חיילים בודדים בגילים 25-20. אני מטפל ב'חתייארים', בגיל של דויד, בגיל הכי קשה".
מה ואיך תורמים? אייל: "אנחנו צריכים משרוך ועד קרוואנים. הכול. נכנסים לעמותת 'אסופי' בגוגל, או לחשבון של בנק מזרחי טפחות פרדס חנה, סניף 473, חשבון העמותה 446238".
  • להצטרפות לקמפיין גיוס ההמונים של אסופי לחצו כאן.