משרד ההגנה האמריקני הסכים להסיר את שיאומי מרשימה שחורה של חברות שנאסר על אזרחי ארה"ב להשקיע בהן - כך עולה ממסמך שהגישו אמש (יום ג') שני הצדדים לבית משפט פדרלי בוושינגטון.
2 צפייה בגלריה
חנות של שיאומי בבייג'ינג
חנות של שיאומי בבייג'ינג
שיאומי. מחוץ לרשימה השחורה
(צילום: AP)
מניות החברה הסינית זינקו ביותר מ-6% בבורסה של הונג קונג בעקבות הדיווח על ההסכם. דוברת מטעם שיאומי מסרה כי החברה עוקבת אחרי ההתפתחויות מקרוב, אך לא מסרה פרטים נוספים. במשרד ההגנה טרם הגיבו.
שיאומי הוכנסה לרשימה שחורה של חברות שנאסר על אמריקנים להשקיע בהן בימים האחרונים של ממשל טראמפ. הסיבה: קשריה עם הצבא הסיני. לצדה הוכנסו עוד שבע חברות סיניות לרשימה. בתגובה למהלך הגישה שיאומי תביעה נגד הממשל האמריקני. החברה טענה כי מדובר בפעולה שאינה חוקית או חוקתית והכחישה כל קשר לצבא הסיני. במרץ האחרון קבע שופט פדרלי כי ההליך היה פגום והוציא צו מניעה זמני למהלך.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
טראמפ. הכריז מלחמה
(צילום: shutterstock)
שיאומי, שהוקמה בשנת 2010, מייצרת סמארטפונים, שואבי אבק, טלוויזיות, מוצרים לבית החכם ומכשירי אלקטרוניקה שונים. ברבעון הראשון של 2021 ניצבה החברה במקום השלישי בטבלת מכירות הסמארטפונים העולמית, אחרי סמסונג ואפל. לפי חברת המחקר IDC, היצרנית הסינית מכרה 48.1 מיליון יחידות ונתח השוק שלה עמד על 14.1%. מדובר בזינוק של 64.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שינוי דרמטי שנובע בין היתר מדעיכתה של וואווי.
כהונתו של הנשיא לשעבר טראמפ, שהסתיימה בינואר 2021, הייתה רצופה במהלכים נגד חברות טכנולוגיה סיניות. ב-2019 הטילה וושינגטון על ענקית הטכנולוגיה וואווי חרם שמקשה עליה עד היום לרכוש רכיבים קריטיים למוצרים שלה. מכירות הסמארטפונים שלה ברחבי העולם נפגעו אנושות. ב-2020 הטיל טראמפ חרם על הרשת החברתית טיקטוק וניסה לאלץ את חברת בייטדאנס הסינית למכור אותה לוולמארט ואורקל האמריקניות - עסקה שבסופו של דבר לא יצאה אל הפועל.