בקצרה:
  • חטיבת היוקרה של יונדאי חושפת גם סטיישן
  • על בסיס G70 סדאן עם תא מטען גדול ב-40%
  • שיווק מקומי: רק בהזמנה מיוחדת
סטיישן ראשונה: ג'נסיס העושה כעת את צעדיה הראשונים בשוק האירופאי, חושפת את ה-G70 שוטינג-ברייק, עם מרכב סטיישן מסוגנן ראשון למותג היוקרה הקוריאני, שישווק רק ביבשת הישנה. לצדה, ה-G70 סדאן תחל שיווק מקומי כבר בשבועות הקרובים, בעוד השוטינג ברייק תגיע רק בהזמנה מיוחדת.
אורכה 468.5 ס"מ, רוחבה 185 ס"מ, גובהה 140 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה משתרע על פני 283.5 ס"מ, ממדים זהים לסדאן. ג'נסיס מבטיחה כי נפח תא המטען יהיה גדול בכ-40% מהסדאן (330 ליטר), אך לא ציינה את הנתון הרשמי, בעוד שמשענת הספסל האחורי תאפשר קיפול של גב כל אחד מהמושבים בנפרד (40:20:40).
מה דומה: היצע המנועים יהיה זהה לסדאן, עם בנזין מוגדש בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (252 כ"ס), V6 כפול מגדשים בנפח 3.3 ליטר עם 270 כ"ס, וטורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 202 כ"ס. השידוך הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה-קבועה כאופציה.
עיצוב הפנים זהה לסדאן לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("10.25) ואפשרות בחירה מגוונת בצבעי וסוגי ריפוד ודיפון. מערך הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: חטיבת היוקרה של יונדאי מנסה לסגור במהירות את פער היצע הדגמים שלה מול המתחרות הגדולות מגרמניה, שוודיה ויפן. אבל כמקובל אצל הקוריאנים, סגירת פערים נעשית במהירות שיא וגרסת שוטינג ברייק על בסיס ה-G70, נראית כצעד נכון ויעיל על מנת להתבלט בקטגוריה עמוסה. לקהל הישראלי, זה קצת פחות רלוונטי, אבל זה כן מראה על מידת הרצינות של המותג הצעיר לתפוס אחיזה בשוק היוקרה.