בבית החולים ברזילי באשקלון נקבע אמש (יום ד') מותו של עידו אביגל, בן 5, שנפצע אתמול בערב באורח אנוש מפגיעה ישירה של רקטה בבניין מגוריו בשדרות. שני, אמו של הילד, נפצעה באורח קשה והיא מורדמת ומונשמת. אחותו תהל, בת 7, נפצעה באורח קל מהירי מרצועת עזה. מהירי לדירה בשדרות נפצע באורח קשה גם נעם אברג'יל (6), בן דודו של עידו. עדי, אמו של נעם ואחותה של שני, נפצעה באורח קל.
בעקבות מותו של אביגל עלה לשבעה מספר ההרוגים בישראל מאז תחילת סבב הלחימה הנוכחי. ראש העיר שדרות, אלון דוידי, פגש אמש את האבא בעת שהתבשר על מות בנו, חיזק אותו ומסר לו את תנחומי התושבים.
6 צפייה בגלריה
עידו אביגל
עידו אביגל
עידו אביגל ז"ל
"אנו כואבים את כאבה של המשפחה היקרה שהצטרפה לפני 4 שנים לקהילת שדרות ואיבדה את בנם הרך", אמר דוידי. "אנו דורשים מהנהגת המדינה להמשיך במבצע ולפגוע פגיעה אנושה בג'יהאד ובחמאס ובמנהיגיהם כדי להשיב את השקט לתושבי שדרות, עוטף עזה והדרום".
עליזה לוי, עובדת סוציאלית בבית החולים, סיפרה: "היו לנו כמה אירועים קשים, אבל להכניס סבתא כדי לזהות את הנכד שלה כי אימא פצועה ולא יכולה - זה שבר אותי. האימא לא יכולה לזהות והאבא עדיין לא הגיע בגלל האזעקות. זה יום קשה מאוד בשבילי".
6 צפייה בגלריה
פגיעה בבית בשדרות
פגיעה בבית בשדרות
הנזק מהפגיעה בבניין בשדרות
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
פגיעה בבית בשדרות
פגיעה בבית בשדרות
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
החלון המנופץ בממ"ד בשדרות
החלון המנופץ בממ"ד בשדרות
החלון המנופץ בממ"ד בדירת המשפחה
הפגיעה הישירה בבניין בשדרות אירעה אתמול אחרי השעה 19:00 בערב - אז נורו מטחים כבדים בזה אחר זה לגוש דן, לשפלה ולערים בדרום. צוות של מגן דוד אדום פינה את הנפגעים בשדרות לבית החולים ברזילי, וכעבור זמן מה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של הילד.
אביב שנאור ויוסי חלבי, פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה בשדרות, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו פגיעה בקומה החמישית בבניין בן שש קומות. בסריקה בבניין לא אותרו נפגעים, אולם בבניין סמוך בבדיקה בקומה הרביעית הבחנו ברסיס שחדר מחלון הבית וכשעלינו לדירה ראינו ילד מחוסר הכרה עם פגיעות רסיסים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה ולאחר טיפול דחוף פינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה.
"אחר כך הורידו אלינו לניידות טיפול נמרץ אישה וילד. האישה שנפגעה מרסיסים בפלג גופה העליון הייתה בהכרה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה. הילד סבל פציעה מרסיס ולאחר טיפול ראשוני פינינו אותו כשמצבו יציב".

בבית העלמין באשקלון תובא היום למנוחות נלה גורביץ (52) מאשקלון שנהרגה שלשום מפגיעת רקטה בבניין מגוריה. היא הותירה אחריה בעל שנפצע קל ושוחרר מבית החולים.
מוקדם יותר הותר לפרסום כי סמל-ראשון עומר טביב ז"ל, בן 21 מאליקים, הוא החייל שנהרג אתמול בבוקר מירי נ"ט ששיגר חמאס מרצועת עזה לכיוון מושב נתיב השיירה. טביב היה לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל.
טביב, בן לטלי ואמיר, היה אמור להשתחרר בחודש הבא. הוא למד בבתי הספר התקווה ותיכון מגידו והיה בתנועת הנוער בני עקיבא. באליקים מספרים עליו שהיה חברותי, פתוח ובעל חוש הומור, ובלט בנוכחותו וברוח ההתנדבות. הם סיפרו כי היה שנון ומלא בטוב וחבר אמיתי שאפשר היה לסמוך עליו, איש שיחה שידע מתי להיות רציני ומתי להצחיק, ואהב מאוד כדורגל.
6 צפייה בגלריה
סמל ראשון עומר טביב שנהרג מפגיעת נ"ט
סמל ראשון עומר טביב שנהרג מפגיעת נ"ט
סמ"ר עומר טביב ז"ל
מתחקיר ראשוני של התקרית החמורה בעוטף עזה עולה כי חוליית נ"ט של מחבלי חמאס, שארבה בצד העזתי של הגבול, זיהתה את ג'יפ הלוחמים מסוג "דוד" נוסע בצד הדרומי של הגבעה שעליה נמצא מושב נתיב העשרה, אזור שחשוף לרצועת עזה. הטיל פגע ברכב וגרם לתבערה בו, וכתוצאה מכך נהרג טביב. לוחם אחר מגדוד 931 נפצע קשה והקצין שכנראה פיקד על הכוח נפצע בינוני.
כוחות חילוץ, בהם כוחות אזרחיים שהגיעו למקום, טיפלו בנפגעים. הם הצליחו לפנות אותם במהירות לבית החולים ברזילי באשקלון, לא לפני שפעילי חמאס פתחו בירי מאסיבי של פצצות מרגמה לעבר המקום, וכתוצאה מכך נפצע באורח קל אחד המחלצים מרסיס של פצמ"ר. סמ"ר טביב יובא למנוחות היום בשעה 11:00 בבית העלמין באליקים.
פורסם לראשונה: 23:25, 12.05.21