למטחים הליליים הכבדים לגוש דן קדמה תקיפה מסיבית של חיל האוויר בצפון רצועת עזה: לאחר שהקבינט אישר עליית מדרגה במערכה נגד חמאס, הותקף בסביבות חצות מטה הביטחון הפנימי של חמאס (מנגנוני הביטחון של הארגון). התקיפה תועדה בסרטון.
זמן קצר לפני כן תקף צה"ל מהאוויר את רשת התקשורת השייכת לזרוע הצבאית של חמאס, והשמיד את מבנה הבנק הלאומי הממשלתי ברצועת עזה שנמצא בנוסיראת. לפי משרד הבריאות בעזה, מתחילת סבב ההסלמה נהרגו 67 בני אדם ברצועה בתקיפות אוויריות.

בהודעת צה"ל לאחר אותן תקיפות נאמר כי "מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מבנים בעלי חשיבות אסטרטגית של חמאס, וסיכלו חוליה של הכוח הימי של הארגון". הם ציינו מלבד הבנק המרכזי של חמאס, הותקפו גם שני מבנים של המטה לביטחון פנים בעזה שבבעלות חמאס, המשמשים לפעולות סיכול מודיעין.
לאחר מכן תקפו מטוסים ומסוקים את ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של חמאס. ביתו, לפי צה"ל, שימש כתשתית טרור.
בעקבות ירי כושל שלשום של רקטות משטח הרצועה, פגעה רקטה בקו חשמל האחראי על אספקת חשמל ל-100,000 תושבי נפת רפיח.הפגיעה באספקת החשמל הביאה לפגיעה בפעילות כמה מתקנים אזרחיים, בהם בית חולים, מחסני מזון, מתקן טיהור שפכים ומתקני ביוב ומים.
4 צפייה בגלריה
תקיפת חיל האוויר בעזה
תקיפת חיל האוויר בעזה
תקיפת חיל האוויר, הלילה בעזה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה
שיגורים מהרצועה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת  צה"ל בעזה
הפלת מגדל א-שורוק
(צילום: EPA)
סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי התייחס אמש לסבב הלחימה ברצועת עזה ולחיסולם של בכירי הזרוע הצבאית של חמאס, בהם מקורבים למוחמד דף. "אל לישראל לחשוב שמותם של המפקדים יכול להחליש אותנו. דרך ההתנגדות נמשכת וגוברת. אני אומר - מי שנהרג ומי שייהרג לטובת עמנו בכל מקום בעת הזו, כאילו נהרג במסגד אל-אקצא, לטובתו ובהגנה עליו. ירושלים היא לב המערכה. כל ניסיונות השליטה על ירושלים ייכשלו, וההיסטוריה וההווה הם עדות לכך. האומה הזו לא תתעייף ותגן עליה".
לדבריו, פלגי ההתנגדות העבירו מסר לישראל כי ירושלים היא הקרב הראשון והחשוב ביותר. "מערכת ירושלים ואל-אקצא הגיעה לקצה. לא נרשה לישראל לעשות כרצונה. המערכה הזו קשורה באופן ישיר להגנת מסגד אל-אקצא. אנשי ירושלים לא ישכחו את מעשה ההתנגדות בהגנה עליהם ובעמדה לצידם".

4 צפייה בגלריה
ג'יבריל רג'וב וסאלח אל-עארורי
ג'יבריל רג'וב וסאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי: "המקומות הקדושים - הבסיס לרגיעה"
(צילום: רויטרס)
בהתייחסו למהומות בערים המעורבות בישראל אמר אל-עארורי: "אנחנו עם אחד – כל התושבים הערבים מהגולן עד הנגב. ההתקוממות של עמנו 'בפנים' נושאת קונוטציות לאומיות, שהחשובה שבהן היא שאנחנו עם אחד, ואין אפשרות להוליך אותו שולל באמצעות תוכניות הייהוד. ההתקוממות הזו העבירה מסר למנהיגי ישראל כי העם הפלסטינים הוא אחד בכל מקום, ואינו מקבל את רצון הכיבוש".
"אנו מבטיחים לישראל התנגדות עוצמתית יותר ובכל מקום", הוסיף. "אנשינו יפתיעו את האויב בהתעקשותם ורצונם להתנגד. האויב לא ידע מאיפה המכה תגיע, והיא תגיע. כל צעיר המבצע פיגוע במחסומי הגדה הוא משתווה לפעיל בזרוע הצבאית של חמאס שנרצח במערכה בעזה".
בנוגע למאמצים הבינלאומיים להביא לרגיעה מחודשת אמר: "המצרים יצרו איתנו קשר במטרה להגיע לרגיעה. כמו כן, ארה"ב וקטאר יצרו איתנו קשר. אנחנו מנהלים שיחות עם גורמים רבים. דרשנו בכל השיחות שישראל תפסיק לגעת במסגד אל-אקצא ותאפשר חופש פולחן למוסלמים, וכן תניח לתושבים בשכונת שייח ג'ראח. ירושלים ואל-אקצא שייכים שלנו. השיחות ממשיכות, ואנחנו אומרים בהן כי המקומות הקדושים הם הבסיס לרגיעה".