בעקבות המאורעות בישראל, נרשמה בימים האחרונים עלייה חדה בשיח האנטישמי ברשתות המנוטרות - רמת השיח וכמות הפוסטים צמחו פי-4 ביחס לרמה הרגילה, ובחלק מהשפות גם פי-7 ו-8 בהשוואה לשבוע הקודם.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
עיקר השיח נוגע לקטגוריית האנטישמיות החדשה, דהיינו דמוניזציה של מדינת ישראל, השוואתה לגרמניה הנאצית, השוואת כוחות הביטחון לחיילים נאצים, טענות שישראל מבצעת טיהור אתני, השוואת הגז המדמיע בפיזור ההפגנות לתאי הגזים ועוד.
בנוסף מושווים מנהיגי ישראל לערפדים מוצצי דם - והיהודים ככלל מוצגים כרוצחי ילדים וחובבי דם (תמונת אנטישמיות מוכרת מימי הביניים). נוסף על אלה, ישנם ניסיונות לייצא את הסכסוך ולקשור בינו לבין סכסוכים אחרים בעולם, כאשר ישראל מוצגת כמדינה קולוניאליסטית גזענית - ושוטריה מושווים לשוטר שהורשע ברציחתו של גורג' פלויד, כדי ליצור משוואה כאילו המאבק הפלסטיני הוא חלק ממאבקה של תנועת ה-BLM ("חיי שחורים נחשבים").

ישראל כרוצחת ילדים

בתוך שפע הפייק-ניוז ברשת, ניתן למצוא פוסטים המאשימים את ישראל ב"סימון" בתים של ערבים ישראלים כדי שכנופיות פורעים יוכלו להתנכל להם. "בזמן השואה נאצים סימנו בתי יהודים בטלאי צהוב", כתב אחד הצייצנים. "היום הציונים מסמנים בתים של ערבים כדי שכנופיות ציוניות יגיעו מאוחר יותר ויכו אותם עד מוות".

עוד ניתן למצוא, תמונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כערפד צמא דם - ומתחת המילה "רוצח". פוסטים הטוענים שלמען "שלום עולמי חייבים להשמיד את ישראל". קריקטורה אנטישמית המציגה יהודית בחזות דתית שמשתלט על ירושלים הערבית, והצגה חוזרת ונשנית של ישראל כרוצחת ילדים.
100 אלף פוסטים אנטישמיים אותרו על ידי המערכת לניטור אנטישמיות של משרד התפוצות בארבעת הימים האחרונים, מתוכם 1,260 קריאות מפורשות לאלימות נגד יהודים וישראל. בעקבות המאורעות הושחתו מספר בתי כנסת על אדמת גרמניה.

הפגנות נגד יהודים - בגלל ההסלמה בישראל

ביום שלישי בערב זיהתה המשטרה הגרמנית בעיר מינסטר 13 חשודים שעל פי הדיווחים הציתו את דגל ישראל מול בית הכנסת. כמה עדים חייגו למספר החירום של המשטרה בשעות הערב, והודיעו כי החשודים עומדים מול בית הכנסת, צועקים בקול רם ושורפים את דגל ישראל. בית הכנסת עצמו לא נפגע.

בבון עצרה המשטרה שלושה גברים בשנות ה-20 לחייהם שיידו אבנים בכניסה לבית הכנסת בטמפלשטראסה. שירותי החירום מצאו דגל ישראל שרוף. חלק מזכוכית מדלת הכניסה של בית הכנסת נפגע באבנים.
ברחבי אירופה התקיימו הפגנות אנטי-ישראליות. בווינה נשאו מפגינים פרו-פלסטינים שלטים שבהם נכתב: "ישראל, היטלר היה גאה בכם". מול בית הכנסת בעיר גלזנקירכן שבגרמניה הצדיעו פרו-פלסטינים במועל יד, וצעקו, "יהודים חרא". הקהילה היהודית גינתה את הדברים: "הימים שבהם העליבו יהודים ברחובות היו אמורים לחלוף מהעולם. מדובר באנטישמיות טהורה ותו-לא".
הפגנות דומות התקיימו גם בצרפת, בריטניה וארה"ב. היום (ו') צפוייה הפגנה נגד ישראל בחרקוב שבאוקראינה, בהשתתפות סטודנטים ערבים שלומדים במדינה. בברלין ריססו אלמונים "אבן נגף" (אבן מתכת המסמלת מקום שבו גרו יהודים שנרצחו בשואה) בסמל האס-אס. שירותי החירום הסירו את הסמל, שרוסס ככל הנראה באמצעות שבלונה, ופתחו בחקירת נזקי רכוש.
במנהיים שבגרמניה סדק אלמוני את חלון בית הכנסת, ובגלזנקירכן הופסקה הפגנה אנטישמית על ידי המשטרה ביום ד', לאחר שכ-180 מפגינים התקדמו לכיוון בית הכנסת. בסרטון ששודר על ידי המועצה המרכזית של היהודים בטוויטר, ניתן לשמוע קריאות אנטישמיות.

המסר: כל היהודים אשמים

יוגב קרסנטי, מנהל תחום המאבק באנטישמיות במשרד התפוצות, אומר כי "לצערנו, ההתקפות על ישראל משמשות עילה עבור גורמים אנטישמיים בעולם לתקיפת יהודים, במסווה של ביקורת נגד ישראל. תיאוריות קונספירציה חדשות, פייק ניוז ואנטישמיות קלאסית הם דלק עבור מי שמנסים לפגוע ביהודים ובקשר שלהם למדינת ישראל".

לדבריו, "חשוב להבין כי חלק מההפגנות נגד ישראל לא נערכות בכיכר העיר, אלא מול בתי הכנסת, במטרה לשדר שהיהודים וישראל הם רצף אחד וכל היהודים 'אשמים'. זוהי אלימות במסווה של חופש הביטוי. אנחנו עוקבים אחר השיח האנטישמי, ומעבירים מידע ודיווחים לגורמים הרלוונטיים מסביב לשעון. נמשיך לפעול בנושא כדי לסייע לאחינו שמעבר לים, זוהי חובתנו הערכית והמוסרית. העם היהודי איתן בישראל ובתפוצות".
רחלי ברץ ריקס העומדת בראש המחלקה למאבק באנטישמיות וחוסן קהילתי בהסתדרות הציונית העולמית, אמרה כי "זכות ההפגנה נגד מדיניות ממשלתית היא זכות לגיטימית, אולם חציית הקו ותגובות אנטישמיות אינן מקובלות, ומהוות חציית קו אדום ומסוכן שעלול להוביל למדרון חלקלק. הרס בתי כנסת, כתובות נאצה, קריאה לעריפת ראשי יהודים ופגיעות בנפש, אינן תגובות שניתן לעבור עליהן לסדר היום, וצריך להוקיע אותן".

"האסון הוא לא שאלה של 'האם' אלא של 'מתי'"

איגוד הארגונים היהודיים באירופה (ה-EJA) יצא בקריאה לראשי המדינות ביבשת: "אל תמתינו עד שיקרא אסון. תגברו לאלתר את האבטחה על קהילות ומוסדות יהודיים והגבירו את הפיקוח על ההסתה האנטישמית ברשתות החברתיות". הרב מנחם מרגולין, יו"ר האיגוד, פנה במכתב דחוף לראשי המדינות באיחוד האירופי, בדרישה שינקטו לאלתר בכל צעדי המניעה וההגנה על קהילות ומוסדות יהודיים מאוימים במדינותיהם.
"כמו בכל פעם, כשישראל נאלצת לפעול ולהדוף את ארגוני הטרור הפלסטיניים שמבקשים לפגוע ללא אבחנה באוכלוסייה אזרחית ולערער את ריבונותה של ישראל - גם בימים האחרונים אנחנו עדים לעלייה חדה ומסוכנת במתקפות אנטישמיות ברחבי אירופה", כתב באיגרת. "דיווחים שאנחנו מקבלים מהקהילות השונות וממרכז רבני אירופה, מדגישים כי זה כבר לא עניין של 'אם' אלא רק של 'מתי' ההסתה הלא מרוסנת תהפוך מהפגנות - לפוגרומים.
"ביותר ויותר ערים מטילים הפלסטינים ותומכיהם את האחריות על האירועים בישראל ובעזה על יהודי אירופה, ושוב אנחנו נוכחים, לצערנו, שהאנטישמיות והאנטי-ציוניות אינן אלא שני צדדים לאותו מטבע". הוא אף הפציר בראשי המדינות ביבשת להגביר גם את הפיקוח על ההסתה האנטישמית ברשתות החברתיות.