בסוף השבוע האחרון הזדעקנו לגלות שאירועי הירי הגוברים של ארה״ב הגיעו עד לטיימס סקוור. אזור תיירותי, עמוס בשוטרים, ובסופי השבוע גם במשפחות ומבקרים. בשעה חמש אחה״צ, כשמסביב עוברי אורח רבים שנהנו משבת נעימה שמעו יריות באמצע הכיכר, יריות שפצעו גם ילדה תמימה בת 4 בלבד ועוד שלוש פצועות נוספות. הילדה, שישבה בעגלה, נפגעה ברגלה בזמן שמשפחתה רכשה צעצועים, אישה בת 46 נפגעה בכף רגלה ותושבת רוד איילנד בת 25 נפצעה אף היא ברגלה.
על פי דיווח המשטרה, הפצועות נקלעו לוויכוח עם ארבעה גברים, כשככל הנראה, אחד מהם שלף אקדח. וכעת מחפשת המשטרה עדי ראיה ובימים האחרונים אף פרסמה תיעוד ממצלמות האבטחה של אחד החשודים. טרם נעצרו חשודים במעורבות בתקרית האלימה, אשר מצטרפת לאירועי הירי הגוברים בניו יורק וברחבי ארה״ב.
גל הפשיעה שפוקד את ניו יורק הולך ומחמיר. רמת הפשיעה הכללית זינקה במהלך חודש אפריל ב-30%, בהשוואה לאפריל 2020 כמעט בכל שכונה מסביב לרובעים השונים. בסוף השבוע האחרון של אפריל, 17 אנשים נפצעו ב-16 תקריות ירי שהתרחשו בתוך 48 שעות בלבד.
בחודש האחרון אירעו 149 תקריות ירי ברחבי העיר, עלייה של כ-166%. מספר הרציחות עלה ב-15%.
על פי הנתונים שהתפרסמו השבוע, נרשמה עלייה משמעותית גם במספר הפשעים השונים. בחודש האחרון דווח על עליה של 30% במקרי השוד בעיר וקרוב ל-3000 אירועי גניבה, עם עליה של כ-66% לעומת אפריל 2020.

2 צפייה בגלריה
sdbsdbsd
sdbsdbsd
נתפס בפלורידה
(החשוד בירי בטיימס סקוור)

כל הנתונים הללו אינם מפתיעים רבים מהתושבים בעיר, שחשופים לעליה במספר חסרי הבית מסביב, לאלימות
ולהיעדר המשטרה בעיר. מי שנוהג לנסוע בתחבורה ציבורית עד לחשש שגובר גם שם. בשבועות האחרונים הותקפו עובדי הסאבווי, נוסעים נשדדו וצעירה בת 23 הותקפה באלימות קשה בתחנת הרכבת התחתית באיסט וילג'.
"משימת ה-NYPD הייתה מאז ומתמיד שמירה על ביטחון הציבור של כל התושבים", טען השבוע נציב משטרת ניו יורק, דרמוט שיי וביקר את התנהלות בתי המשפט בעיר, "העבודה הקשה של השוטרים שלנו, שפועלים מסביב לשעון, היא רק חלק אחד ממערכת גדולה יותר. כל חלקי המערכת צריכים לפעול ביחד כדי להיות יעילים".

2 צפייה בגלריה
sdgsdgsd
sdgsdgsd
ירי במרכז העיר
(מנהטן, השבוע)

ברחבי ארה״ב, המצב דומה. בתחילת השבוע התבשרנו על עוד מקרה של ירי המוני, הפעם כששישה בני אדם נורו למוות הלילה במסיבת יום הולדת בקולורדו. על פי דיווח המשטרה, הרוצח פתח באש עם הגעתו לחניון הקרוואנים שבו התקיימה מסיבת יום ההולדת, שבה השתתפו מבוגרים וילדים וירה למוות בכלת השמחה, שחגגה את יום הולדתה. שישה מהמשתתפים נמצאו ללא רוח חיים בזירה ומותו של אדם נוסף, היורה, נקבע מאוחר יותר בבית חולים. ״הירי הטראגי בקולורדו ספרינג שובר לב", הצהיר מושל קולורדו, ג'ארד פוליס. רק חודש מוקדם יותר, במרץ האחרון, היינו עדים לירי המוני נוסף בקולורדו כשאחמד אל-עיסא, בן 21, בסניף רשת "קינג", עם רובה מסוג AR-15 ועם אקדח בחפים מפשע בני 20 עד 65, ביניהם גם שוטר.
מקרי הירי מתרבים ברחבי המדינה כאשר יותר ויותר נשק מצוי בידי אזרחים ללא רישיון ומדינות רבות מנסות להקל על נשיאת נשק בלא צורך להוציא רישיון.
על פי דיווח של ״האקונומיסט״, רק לפני 20 שנה הייתה וורמונט המדינה היחידה שאיפשרה נשיאת נשק בלא רישיון אך נראה שעד סוף השנה, יהיו כבר לפחות עשרים מדינות בארה״ב שיאשרו זאת.
בעוד מעשי ירי המוניים מתרחשים בתדירות גבוהה מאי פעם, נראה כי ההיתר להשתמש בנשק הופך פשוט מאי פעם. מכירות הנשק שוברות שיאים ככל הנראה בשל המגיפה וחששות לביטחון האישי. עם מספר שיא של 39.7 מיליון בדיקות רקע לרכישת נשק שנערכו רק בשנה האחרונה, נטען בקרב אגודת הרובאים הלאומית (NRA) שמחזיקי נשק יכולים לסייע לביטחון הציבור וזוהי זכות חוקתית.
גורמי האכיפה ברחבי ארה״ב מביעים התנגדות לעמדה הזו על רקע אירועי הירי הרבים וטוענים שמתן כלי הנשק בקלות כזו לתושבים יסכן את שומרי החוק ויקל על פושעים.
מחקר של אוניברסיטת סטנפורד מצא כי עשר שנים לאחר הקלת חוקי נשק באזורים שונים בארה״ב נרשמת עלייה של 13%-15% בפשיעה האלימה.
בסתיו הקרוב יצטרך בית המשפט העליון של ארה"ב לבחון תיק של זכויות הנשק ובו יאלצו השופטים לפסוק האם חוק של מדינת ניו-יורק, המקשה קבלת רישיון לנשיאת נשק בפומבי לצורך הגנה עצמית, הוא חוקי.