1 צפייה בגלריה
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
ארכיון. תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
(צילום: רויטרס)
משרד הבריאות הורה הבוקר (ראשון) לצוותים החינוכיים ולתלמידים בבנימינה ובמודיעין-מכבים-רעות לחזור לעטות מסכות בשטחי בתי הספר - גם הפתוחים וגם הסגורים - בעקבות התפרצות הקורונה שמקורה טרם התברר.
במשרד למעשה הוסיפו על הנחייתו של ראש העיר מודיעין חיים ביבס, המכהן גם כיו"ר השלטון המקומי, להחזיר את עטיית המסכות במוסדות החינוך בעירו. בהודעה שפרסם אמש כתב כי הוא פנה למנהלות ולמנהלי בתי הספר ולכל צוותי החינוך להקפיד על ההנחיה ולהימנע מכניסה ללא מסכות למוסדות החינוך. "עלינו לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע עליה מחודשת בתחלואה", אמר.
בשבוע החולף נדבקו 11 תלמידי שכבת ו' בבית הספר היסודי אסיף במודיעין. כל 90 תלמידי השכבה נכנסו לבידוד ופיקוד העורף ערך בדיקות לכל תלמידי בית הספר. ההתפרצות נחשפה לאחר שהתברר כי שני תלמידים מבית הספר נדבקו בנגיף. בתוך זמן קצר נערכו בדיקות לעשרות תלמידים בסיוע קופות החולים בעיר ומשרד החינוך. במהלך בדיקות אלה נמצאו תשעה תלמידים נוספים כחיוביים לנגיף.

במקביל, 45 תלמידים מכיתות ז'-ח' בבית הספר כרמים במושבה בנימינה נדבקו בקורונה. בית הספר נסגר והיום ייערכו בו בדיקות ליתר התלמידים. במשרד הבריאות אומרים כי מקור ההדבקה עדיין לא ברור. משפחתו של אחד התלמידים שבה מחו"ל, אך לא ידוע עדיין אם זה מקור ההדבקה.
במועצת בנימינה גבעת עדה אמרו אתמול כי הנתונים מצביעים על הדבקה שמקורה מתושבים שחזרו מחו"ל, אך לא היה לכך אישור רשמי. בית הספר כרמים שבו אירעה ההדבקה נותר היום סגור, והמועצה תערוך בין השעות 18:00-10:00 בדיקות קורונה בשטחו. "ניידת הבדיקות מיועדת לכל מי שמעוניין להיבדק. אנו מבקשים מכל המעורבים באירוע לקיים את ההנחיות הנדרשות, לנהוג באחריות ציבורית ולשתף מידע ככל שיידרש כדי להמשיך ולשלוט על האירוע לטובת כלל הציבור", אמרו במועצה.
שי איבגי, אביו של תלמיד בכיתה ז', מספר שאתמול קיבל הודעה שבנו נדרש להיכנס לבידוד, "מובן שהוא נכנס מיד, ולקחנו לבדיקות אותו וגם את האחים שלו, למרות שהם לומדים בבתי ספר אחרים. לשמחתנו, כולם יצאו שליליים אבל זה עדיין לא הסוף. מבחינת המידע, עוד לא קיבלנו דברים מוסמכים. אנחנו ניזונים ממידע שרץ בקבוצות ההורים, שם כבר מדברים על 70 חולים. יש כעס אבל לא ברור כלפי מי. אנחנו מתחסנים ונזהרים, ואז קורה מקרה כזה, אולי בגלל מישהו שלא הקפיד. אנשים צריכים להתעורר, להבין שאין מקום לשאננות".