2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
בדיקת קורונה בירושלים
(צילום: AFP)
משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) באופן חריג על הכנסה של מבלים רבים באולם המופעים קימרון שבעמק המעיינות לבידוד, בעקבות חולת קורונה ששהתה במקום ביום חמישי בין השעות 21:00-19:30. המטרה: לבחון אם ההדבקה קשורה לווריאנט ההודי שכבר הספיק להגיע לישראל.
כל השוהים באולם נדרשים לשהות בבידוד למשך שבועיים, או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות. עם זאת ייתכן שמשרד הבריאות יחליט לבסוף לשחרר מבידוד את המחוסנים והמחלימים.

הסיבה להוראה היא שבקהל הייתה ילדה שאובחנה בדיעבד כחיובית לקורונה. הילדה היא בתו של חולה קורונה מקיבוץ אשדות יעקב מאוחד שבמועצת עמק הירדן. מדובר באדם מחוסן ששב לאחרונה מנסיעת עסקים לדובאי ונמצא חיובי ביום שישי. 400 מתושבי המועצה הוכנסו בעקבות זאת לבידוד, ובוטלו הלימודים בבית הספר היסודי "מול גלעד". במועצה ציינו כי האיש פעל על פי הנחיות משרד הבריאות עם שובו מחו"ל.
היום בשעה 18:00 ייפגשו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ עם ראשי משרד הבריאות, ברקע אירועי ההתפרצות המקומיים בימים האחרונים לעדכון ובחינת מהלכים עתידיים אפשריים בעניין.
בימים האחרונים התגלו התפרצויות קורונה בבנימינה ובמודיעין. בבנימינה הוכנסו 504 תושבים לבידוד לאחר ש-45 תלמידים בבית הספר "כרמים" נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. במודיעין אובחנו 11 תלמידים שנדבקו בבית הספר "אסיף", ו-90 תלמידי שכבה ו' הוכנסו לבידוד.
2 צפייה בגלריה
התפרצות קורונה בבית ספר "כרמים"  בבנימינה
התפרצות קורונה בבית ספר "כרמים"  בבנימינה
בית ספר "כרמים" בבנימינה שבו התגלתה התפרצות קורונה
(צילום: שמיר אלבז)
בעקבות ההתפרצויות בבתי הספר הורה משרד הבריאות לצוותים החינוכיים ולתלמידים בבנימינה ובמודיעין לחזור לעטות מסכות בשטחי בתי הספר - גם הפתוחים וגם הסגורים.
דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר הצביעו על תרחיש של התפשטות הווריאנט ההודי בישראל והתריע כי "מניעת כניסת זני נגיף בעייתיים מחו"ל ומאמץ משותף של בדיקות, חובת בידוד, התנהגות אזרחית אחראית ואכיפה, מהווים גורם חיוני להמשך שימור ההצלחה בהתמודדות הישראלית מול הקורונה". עוד צוין בדו"ח כי "כלל השוהים על כלי הטיס הנכנס לישראל או יוצא ממנה, נדרשים בעטיית מסיכה".
משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 46 נדבקים בנגיף הקורונה - נתון גבוה יחסית לשבועות האחרונים. נערכו כ-15 אלף בדיקות ושיעור הבדיקות החיוביות היה 0.3%. עם זאת כל היישובים בישראל עדיין מוגדרים "ירוקים". בסך הכול ישנם 290 חולי קורונה פעילים - 23 במצב קשה, 17 מונשמים. מאז יום ראשון שעבר לא מתו חולי קורונה ומניין המתים במגפה בישראל עומד על 6,427 בני אדם.