כחודש לאחר הרצח של תושב לוד יגאל יהושע בהתפרעויות בזמן מבצע "שומר החומות" הותר לפרסום הבוקר (ראשון) כי שב"כ והמשטרה פענחו את המקרה. שישה תושבי לוד ופלסטיני יואשמו ברצח ובעבירות נוספות. הנאשמים נעצרו בשבועות האחרונים בפעילות משולבת של השב"כ וימ"ר מרכז של המשטרה.
3 צפייה בגלריה
יגאל יהושע
יגאל יהושע
יגאל יהושע ז"ל
המקרה התרחש ב-11 במאי בעיצומה של הלחימה בעזה. הקבוצה החליטה לפגוע ביהודים ממניע לאומני, לפי המשטרה. לצורך כך הם הקימו מחסומים מאולתרים מאבנים ופחי אשפה ברחוב המסגר בלוד, במטרה שכלי רכב של יהודים ייאטו, ואז הם יוכלו לרגום אותם באבנים.
לפי המשטרה, יהושע הגיע בשעת ערב לאחד המחסומים הללו. כאשר זינו החשודים שמדובר ברכב של יהודי הם החלו לזרוק עליו אבנים מטווח קרוב. גם כאשר האט הם התקרבו והטיחו בו בעוצמה אבנים מטווח אפס. האבנים פגעו בראשו וגרמו לו פצעים אנושים.
יהושע עוד הצליח לנסוע כמה מאות מטרים ולהגיע לחניון ביתו - שם הוא קרס. הוא התנגש עם רכבו ברכב חונה, ושכן שירד למשמע הרעש הבחין ביהושע כשהוא פצוע באורח קשה. יהושע הובהל לבית החולים אסף הרופא, וכעבור שישה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
בעקבות המקרה נפתחה החקירה שבמסגרתה נעצרו לחקירה שמונה חשודים: מוחמד חסונה (33), חאלד חסונה (51), כרים בהלול (20), יוסף אלקדאים (21), וליד אלקדאים (25), איאד מראחלה (20) - כולם אזרחים ישראלים תושבי לוד.
3 צפייה בגלריה
כרים בהלול כמאל דיף אללה יוסף אלקדאים חאלד חסונה  וליד אלקדאים איאד מראחלה אחמד דנון חשודים ב רצח לינץ' יגאל יהושע ב לוד
כרים בהלול כמאל דיף אללה יוסף אלקדאים חאלד חסונה  וליד אלקדאים איאד מראחלה אחמד דנון חשודים ב רצח לינץ' יגאל יהושע ב לוד
החשודים שאותרו
(צילום: תקשורת שב"כ )
3 צפייה בגלריה
לוד
לוד
מחסומים ברחוב מפחים ואבנים. לוד, בחודש שעבר
(צילום: AFP)
בנוסף נעצרו שני צעירים פלסטינים: אחמד דנון (25) תושב רנטיס וכמאל דיף אללה (21) תושב בית לקיה, ששהו בישראל באופן בלתי חוקי. חלק מהחשודים אף השתתפו באירועי יידוי אבנים אחרים כנגד יהודים. עוד עלה בחקירה כי לאחר יידוי האבנים והפגיעה ביהושע פעלו חלק מהחשודים בניסיון לטשטש את מעורבותם בפיגוע וניסו להעלים צילומים ממערכת מצלמות האבטחה בזירה. אירה, אלמנתו של יגאל, אמרה ל-ynet כי "מדובר בסוג של הקלה. שום דבר לא יחזיר אותו, אבל לפחות מצאו את הרוצחים. הייתה פה עבודה קשה של המשטרה וגורמי החקירה האחרים. אני מקווה שעכשיו בית המשפט יעשה את מה שמוטל עליו ויכניס אותם להרבה שנים בכלא".
הבוקר הגישה הפרקליטות הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם שבעה מהעצורים כתבי אישום חמורים בעבירת רצח בנסיבות מחמירות ובקשה לעצור אותם עד תום ההליכים. שוקרי אבו טביק, המייצג את כרים בהלול, מסר כי "בתיק החקירה אין שום ראיה שקושרת את מרשי לזריקת האבן שפגעה במנוח. לאחר שנלמד את התיק נמסור את תגובתנו בהתאם".
יואב זיתון ורועי רובינשטיין השתתפו בהכנת הכתבה