שתף קטע נבחר

אף לא סמס חיובי אחד: הבעל ישלם 360 אלף שקל

אישה זכתה במלוא הכתובה לאחר שבית הדין הרבני פסק שהאשם בפרידה הוא הבעל. הוא טען שהוא מעוניין בשלום בית, אך המסרונים הוכיחו אחרת

בית הדין הרבני בחיפה קיבל לאחרונה תביעת גירושין וכתובה של 360 אלף שקל שהגישה אישה נגד בעלה: הדיינים נימקו זאת בהתנהגותו של הבעל, שכללה שליחת הודעות פוגעניות ואי שיתוף פעולה בתהליך ייעוץ זוגי.

 

בני הזוג נפרדו ב-2017 ובתביעה שהגישה כעבור כשנה סיפרה האישה שהבעל נהג להשפיל אותה וכינה אותה בכינויי גנאי ליד הוריה וליד זרים. הדבר גרם לה לבידוד מהמשפחה ומחברים. הוא גם אסר עליה לדבריה לארח את בני משפחתה. ההתנהגות כללה גם אלימות פיזית כמו דחיפות או גרירות והיא נאלצה להוציא נגדו צו הרחקה.

 

האישה ציטטה מספר הודעות ששלח לה הבעל שבהן נכתב: "אין לי כבוד אליך", "את כישלון", "לא רוצה לדבר איתך את מגעילה אותי".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

היא הוסיפה כי ביקשה רבות לדבר עם הבעל על המצב ולבחון את שיקום הנישואין אך הוא טען שהיא מאוסה עליו וכי הוא רוצה להתגרש. היא ציינה שהבעל אף אמר לה באחת הפעמים "מגורשת מגורשת מגורשת".

 

הבעל טען מנגד שביקש לשקם את הנישואין והכחיש את טענות האלימות. הוא הוסיף כי אינו זוכר שכתב כינויי גנאי או כי אמר לאישה שהוא מעוניין להתגרש. בעצת בית הדין הסכימו הצדדים לפנות לייעוץ במימונו אך האישה עדכנה כי התקיימו שלוש פגישות שהיא שילמה את מחצית מעלותן וגם בהן הבעל התעמר והשפיל אותה ולבסוף אף חדל להופיע.

 

הדיינים הרב אברהם מאיר שלוש, הרב אפרים בוגרד והרב בן ציון טופיק ביקשו מהבעל שיציג הודעה חיובית אחת לפחות ששלח לאישה מאז הפרידה. אף שהוא חזר וחיפש במכשיר הטלפון שלו, הוא לא מצא אף לא הודעה אחת כזו.

 

צוין כי מפרוטקול דיון שנערך בבית המשפט למשפחה עולה כי הבעל הטיח באישה אמירות קשות כמו "תסתמי את הפה אישה רעה" ו"אני לא בעלך". נקבע שמהתנהלותו עולה כי הוא לא חפץ כלל באישה ובחר להסתתר מאחורי טענת שלום בית על מנת להשיג הסדר כולל בתביעת המזונות או בתביעת הכתובה.

 

הדיינים הבהירו כי גורל תביעת הכתובה לא נגזר אוטומטית מהשאלה מי הגיש את תביעת הגירושין, ויש לבחון מי הגורם לפרידה. גם אם האישה ביקשה להתגרש, היא לא מפסידה את הכתובה אם הבעל גרם למצב. במקרה זה ברור שהגירושין נגרמו באשמת הבעל וכל הראיות מובילות למסקנה שאלמלא חשש מתביעת הכתובה הוא היה מבקש להתגרש לאלתר.

 

בפסק הדין הודגש כי במקרים שבהם סיבת הגירושין נעוצה ברצונו של הבעל ולא בגורם שאינו תלוי בו, יש לחייבו גם בתוספת הכתובה ולא רק בעיקר הכתובה. בסיכומו של דבר חייבו הדיינים את הבעל לתת לאישה גט ולשלם לה כתובה בסך 360 אלף שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה
צילום: shutterstock
צילום: הדר ארט
עו"ד זהבה סלומון
צילום: הדר ארט
מומלצים