ליאור נרקיס, נשוי ואב לשלושה, נולד בשנת 1976 וגדל בחולון. למד בתיכון החקלאי מקווה ישראל ופרש בגיל 16 לטובת המוזיקה. בצבא שירת כנהג יחידה בצריפין ולאחר מכן הקים עם תמיר צור את צמד ההווי המזרחי הראשון בצה"ל שהשתייך ללהקות חיל האוויר. ב־1994 הקליט את השיר הראשון שלו "כמו פרפר" ובשנת אלפיים הוציא את הלהיט הגדול ביותר שלו, אחרי חמישה אלבומים: "לכל אחד" יחד עם שלומי שבת. ייצג את ישראל באירוויזיון בריגה ב־2003 והגיע למקום 19. עד היום הוציא 15 אלבומים. האחרון שבהם, "עשינו היסטוריה", בשנת 2016.
כתבות נוספות למנויים:
נתחיל מהסוף, חויבת בתשלום שני מיליון שקל לאורח שנחבל על הבמה בהופעה שלך, במסגרת חתונה (כפי שפרסם לראשונה רן בוקר ב-ynet). התובע טען שביקשת ממנו להביא לך כוס וויסקי לבמה ושם הוא נתקל בכבלים ונחבל קשות, עד ריתוק לכיסא גלגלים. מה הרגשת כשקיבלת את פסק הדין?
"לפני הכסף, כואב לי מאוד על התובע שנפצע ונותר נכה, ואני מאחל לו רפואה שלמה. אני חושב על המקרה הזה כל הזמן, מאז שאותו בחור נפצע, גם הגעתי לבקר אותו ביום למחרת בבית חולים, אני מתעניין ושואל בשלומו. גם אין לי שום דבר חלילה נגד התובע, שלא יובן אחרת. הוא לא תבע אותי, אלא את חברות הביטוח ואז התביעה התגלגלה אליי. אני מכיר אותו אישית, וגם אם לא הייתי מכיר, שלומו ובריאותו חשובים לי לפני כל פיצוי שהוא. יש פה אדם שנפגע, וזה מציק לי מאוד מאז שזה קרה - אבל לי אין אחריות על זה וכואב לי מאוד לחשוב שמייחסים לי אחריות כלשהי לפציעתו. בסופו של דבר הגעתי לשמח אנשים בחתונה, מכל הלב, ועצוב לי שזה מה שקרה".
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
מניח שתערער. מה יקרה אם בכל זאת תצטרך לשלם?
"ברור שאני מערער ובימים אלה זה מתגבש. בכל מקרה, אקבל את הדין. אני מכבד את החלטות בית המשפט".
4 צפייה בגלריה
ליאור נרקיס
ליאור נרקיס
ליאור נרקיס
(צילום: אלירן אביטל)
מה ההסברים שלך למקרה המאוד נדיר של אדם שנופל מבמה במהלך הופעה?
"אין לי באמת הסבר. בכל מקרה, אני לא ביקשתי מהתובע לעלות לבמה. להפך, פחות נעים כשיש אנשים על במה וזה מפריע למהלך מופע. איך הוא הגיע למצב שבו עלה לבמה? אין לי מושג".
מישהו מטעם הפצוע ניסה ליצור איתך קשר תוך כדי?
"מעדיף לא לענות על השאלה הזאת, ההליכים המשפטיים טרם הסתיימו".
בכלל, עניינים משפטיים מעסיקים אותך לאחרונה. עוזרת שעבדה במשך שבע שנים בביתך בסביון תובעת אותך ב־1.3 מיליון שקל בטענה שלא שילמת לה תנאים סוציאליים.
"לטענתה, כפי שעלתה בכתב התביעה, נותרו תשלומים המגיעים לה. עמדתי מאז ומעולם היא שככל שיתברר ששולמו לה תשלומים בחסר, תבוצע השלמה. היא לא העלתה כל טענה בפניי עד לפני כמה חודשים, ואיש בכלל לא דיבר איתי מטעמה, אלא ישר הגיע מכתב מעורך דין עם דרישה לתשלום מוגזם מאוד. שלחתי לה הודעה שאני מעוניין לשבת, לדבר, שפניי לשלום ולאהבה, אבל הבת שלה כתבה לי שזה לא בידיים שלה בכלל אלא עבר לעורך דין. חבל לי מאוד. היא הייתה כמו בת בית אצלנו, מביאה את הנכדה שלה מדי פעם, הכול בכיף, נקשרנו אליה ברמה הרגשית. זו הייתה אווירה משפחתית, אנחנו אנשים חמים, ובסוף אתה מקבל מכתב כזה מעורך דין, שהפתיע אותנו מאוד. אבל גם את התביעה הזאת לומדים ואם יש חסר - אנחנו נשלים".
שני הסיפורים יחד מרכיבים איזו תחושה של "העולם נגד ליאור נרקיס". מה תגיד?
"העולם מחייך אליי ואני מקבל המון אהבה מהציבור, גם ברחוב, ולא חי בתחושה שהעולם נגדי. להפך, זכיתי לעשות בחיי את מה שאני הכי אוהב ואני מעריך ונהנה מכל רגע. זכיתי לשמח את עם ישראל היקר. נכון ששני הדברים המשפטיים הגיעו יחד, אבל נדע להתמודד. הכול לטובה, ואני מאמין בקדוש ברוך הוא".
זמן טוב להזכיר שאתה היית הסלב המבודד הראשון בהתחלת הקורונה.
"זה קרה ממש בימים הראשונים של הגל הראשון. הלכתי לקנות מסכות לפורים לילדים שלי והבחור מ'הפיראט האדום' נפל ישר לזרועותיי. אז זה היה ממש סיפור ענק, כי רק התחילו להתמודד עם הקורונה. אבל הנה, גם את זה עברנו. ברוך השם, לא חליתי".
התחסנת?
"בטח, שלוש פעמים. אני חושב שצריך להתחסן, חד־משמעית. החיסון מגן, זה מוכח. אני מכיר אנשים שמתו מקורונה. יש לי רב שהיה קרוב אליי מאוד, תומר בן שטרית, בן 38, בלי מחלות רקע, נכנס לבית חולים ודיבר איתי לפני שמנשימים אותו, ביקש שאתפלל עליו. הוא לא קם. זה אבא לשבעה ילדים, שלא התחסן, והייתי מחובר אליו מאוד. דודה של אשתי נפטרה מקורונה. היא הייתה בת 65 ולא התחסנה. גם אח שלה, דוד של אשתי, אדם מדהים בן 60 ללא מחלות רקע, נגמרו לו החיים יום אחד מהקורונה – והוא לא התחסן. אני לא מצליח להבין את מי שלא התחסן, בשום צורה".
4 צפייה בגלריה
חיטוי חנות הפיראט האדום אור יהודה חולה נגיף הקורונה קורונה ישוב אירוס
חיטוי חנות הפיראט האדום אור יהודה חולה נגיף הקורונה קורונה ישוב אירוס
חיטוי חנות הפיראט האדום אור יהודה חולה נגיף הקורונה קורונה ישוב אירוס
(צילום: יריב כץ )
מה הדבר שהכי משגע אותך כרגע?
"זה ה־דבר: שאנשים לא מתחסנים מהקורונה ומתים. אנחנו מקבלים חיסונים מאז שאנחנו ילדים והחיסונים האלה אושרו על ידי ה־FDA, הם מצילים חיים. למה אנשים מתעקשים לא להתחסן? באמת משגע אותי".
קולגה שלך מתי כספי, לא מוכן להופיע בארץ בגלל שמגבילים כניסה להופעות שלו.
"זכותו, אוקיי, אבל כואב הלב על הנפטרים אחר כך".
כלכלית, איך הסתדרת בקורונה?
"ברוך השם, אני אדם שעובד קשה, לא שברתי חסכונות ולא לקחתי הלוואות. הצעתי עזרה לכל הנגנים ולכל איש צוות שלי ודאגנו לכל מה שאפשר. לא השארנו אף אחד מאחור. תראה, הקורונה הייתה יותר קשה במובן הזה של אין במה, אתה לא מופיע. אז בהתחלה זה היה מדכדך, אי־ודאות, וכשהופעות מתבטלות בצורה כזו זה סכין בלב, ממש כואב. אבל אז גם הגיעה שלווה, וגם פרופורציות לחיים. אף פעם לא עצרתי באמת. התחלתי בגיל 17 וברור שהיו הפוגות, אבל תקופה כזו - של מאה אחוז בבית - לא הייתה אף פעם. הידקתי את הקשר המשפחתי אצלנו בבית, את הדיבור בבית, את הלהיות יחד, את הקשר עם אשתי ספיר. כל זה היה חשוב מאוד".
מה הדבר הכי זכור שקרה לך במהלך הקורונה?
"בעיקר אקח את עידן הזום. עשיתי הופעות זום להרבה חברות, בעיקר מאולפנים, פעם אפילו מהגג של קניון עזריאלי בת"א. זה לא בשבילי, אני מקווה שלא נחזור לשם, כי זה לא דומה בשום צורה להופעה. אני אוהב להסתכל לאנשים בלבן של העיניים בהופעות, לראות אותם. הייתה פעם אחת שכן מאוד התרגשתי בהופעה זום, כשזה היה מהבית שלי, בסוכה שלי בשנה שעברה, לילדים חולים".
מתי היית הכי מאושר?
"בכל פעם שאני יושב עם אשתי והילדים בשלווה, בסלון בבית, בחיק הטבע, בכל פעילות, אלה הרגעים הכי כיפיים שלי. אני מסתכל על הילדים ועל אשתי, מרגיש אסיר תודה ומרגיש שהשגתי המון בחיים".
מה הדבר הכי גרוע שכתבו עליך או אמרו לך?
“התגובות למכתב התביעה של עוזרת הבית. זה פגע בי אישית וגם בילדיי, כי ניסו להציג אותי באור לא מכבד או מחבק, בזמן שהצד השני אפילו לא פנה אליי כדי שנסתדר בינינו. הספיק לי לקרוא קצת את הדיווחים על זה ולהבין את הווייב מאחורי הדברים. מנסים להציג באור שלילי בן אדם שבא בכבוד לזולת, וזה נורא מעליב. יש קטע עם אמנים, לא רק איתי: מנסים להפעיל לפעמים לחץ תקשורתי עלינו וככה להוציא עוד כסף. יש הרבה מאוד חמדנות בעניין הזה, ומאוד עצוב לי. הם הלכו לתקשורת, הצטלמו שני עורכי דין בתמונות בגודל של פוסטרים והתחילו ללכלך עליי ועל המשפחה שלי, בזמן שכלל לא ניסו להסתדר איתי! אין לי איך לקרוא לזה אחרת, אם לא סחטנות לשמה. אבל לא אתן לשום כותרת כזו או אחרת לשנות את מהלכי החיים שלי. אנשים חושבים שאם ילכו לדבר עליך בתקשורת, תרים ידיים ותשלם את זה. הם טועים מאוד. מוקדש לכל הבא בתור, אם יש כזה, שחושב בכלל דבר כזה".
מה מפחיד אותך?
"בשנים האחרונות התחזקתי המון באמונה, ככה שהזזתי את כל הפחדים הצידה. פעם היו לי יותר פחדים, כמו לאבד את הקול, את אהבת הקהל. היום אני מפחד רק על הבריאות של הקרובים לי. התחלתי לשמור שבת מראש השנה של 2020. אני מגיע לכל התפילות בשבת, וכשר אני אוכל תמיד. המשפחה מקבלת את זה שאני שומר שבת, אשתי גדלה בבית ספר דתי וזה מוכר לה מהבית. אני לא כופה על אף אחד את השבת ונותן לילדים את המרחב שלהם, את המקום לבחור, להפעיל טלוויזיה למשל. אשתי ואני שומרים ככל שאנחנו יכולים".
נראה אותך בקרוב עם כיפה על הראש?
"אני חושב שהכול נמצא בלב ובנשמה. אני כן משתמש בתקופה האחרונה הרבה יותר בכיפה, כשאני מברך ברכות מסוימות, אז יוצא שרוב היום אני עם כיפה בבית. היום אני מגדיר עצמי כמסורתי פלוס, לא כאדם דתי. עושה לי טוב להתפלל".
מה השמועה הכי מטורפת שהייתה לגביך?
"עד היום רואים אותי ברחוב ואומרים: 'אתה הישראלי הראשון שחלה בקורונה'. אבל ברוך השם זה לא קרה ומקווה שלא יקרה. הייתי מאושפז בבית חולים פעם, משהו כמו לפני 18 שנה, אחרי דלקת חריפה בגרון בגלל עומס וביטלתי די הרבה הופעות. אחרי שיצאתי משם, הבנתי שאמרו עליי שאני סובל ממחלה קשה, לא עלינו".
מתי בכית לאחרונה?
"כשהרב תומר, חברי, נפטר".
אם הייתה לך מכונת זמן, לאן היית חוזר?
"לתקופה של הנעורים שלי בחולון. הייתי הולך לאולפנים ומקליט קאברים לשירים, הכול היה תמים. אני מתגעגע לרגע הזה שבו הייתי יוצא מהאולפן עם קאבר, אחרי ששילמתי מאה שקל לאולפן, הייתי מתרגש מהקלטת הזאת ומשמיע לחברים. אף פעם לא רציתי להיות מפורסם, אבל מאוד רציתי להצליח לשיר. לא חלמתי שזה יגיע לממדים האלה ואני חושב שגם היום אני עושה מוזיקה מתוך אהבה ובכיף ענק. הפרסום בא לצד, ומתרגלים".
מה אתה חושב על ההשתעבדות של חלק מהמפורסמים לאינסטגרם?
"אין ספק שזה כלי גדול היום. אם אתה לא ברשתות אתה כמעט לא קיים. אז זה כלי טוב בהיבט הזה אבל גם כלי רע מאוד, כי אנשים באמת משתעבדים לזה ומגיעים לדברים מאוד מבוימים כדי שיראו שהם נורא נהנים, כביכול. אני מאוד אוהב למשל שמעלים סרטונים מהמופעים שלי, אני יורד מהבמה ורואה את כל המופע מחדש כמעט. אני לא חושב שאני עובד קשה מדי באינסטגרם, אני בטח לא מביים שום דבר, מראה רק מה שאני צריך: קצת משפחה והמון קריירה".
4 צפייה בגלריה
ליאור נרקיס עם אשתו ספיר
ליאור נרקיס עם אשתו ספיר
ליאור נרקיס עם אשתו ספיר
(צילום: ענת מוסברג)
אתה ואשתך עוקבים זה אחרי זה באינסטגרם? כי פעם פורסם שלא.
“היו בינינו רגעים פחות טובים ויותר טובים, זה לא סוד. אבל בתקשורת העצימו את המשברים בינינו. נכון, הייתה פעם אחת שלא עקבנו אחד אחרי השני, וזה היה אולי שבוע, בקטנה. לא זוכר מי נשבר קודם. האהבה מנצחת הכול, והחיים הרבה יותר גדולים מעוקבים באינסטגרם. כשזה קרה, לא חשבתי שנקבל כזו התייחסות בתקשורת כאילו זה איזשהו אירוע דרמטי. בכלל, נהיה מצחיק שכותבים מי הוסיף למי עוקב ומי החסיר. היום ספיר ואני במערכת היחסים הכי טובה אבר".
יש עדיין הצעות ממעריצות באינסטגרם?
"כל הזמן יש הודעות כאלה ואחרות של מעריצות, אבל אני לא מייחס לזה חשיבות. אשתי רגועה לגמרי בנושא ויש לה גם סיבה להיות רגועה. זה לא מעניין".
ממי אתה צריך לבקש סליחה ולמה?
"לפני הקורונה הייתי עונה לך שמהילדים ומאשתי, כי אני לא נמצא איתם מספיק, אבל אחרי כל מה שעברנו יחד מאז, זה כבר די לא רלוונטי".
מה הדבר היחיד שחסר לך כדי לשפר את איכות חייך?
"שאפסיק לעשן, משהו שלא נראה לי שיקרה פעם. אני מעשן קופסת סיגריות ביום כבר עשרות שנים וניסיתי מספר פעמים להפסיק, אבל לא הלך. יש לי יחסי אהבה־שנאה עם הסיגריות ואני מציע לכל מי שקורא את זה, לא לעשן".
איך אתה מסתדר בשבת?
"לועס מסטיקים בעיקר, ומשתמש מדי פעם גם בסיגריה אלקטרונית. הלוואי שאזכה לשמור שבת בשלמותה וכהלכתה".
מה הריח האהוב עליך?
"מכור לריח גוף של אשתי. אני אומר לה את זה כל לילה. ואני מתכוון לריח הטבעי שלה, בלי בושם".
מה מדאיג אותך לפני השינה?
"המשפט של החתונה שנקלעתי אליו בתקופה האחרונה הדאיג אותי והדיר שינה מעיניי, כמו גם כל ההתנהלות סביב המשפט. אבל זה לא משתלט עליי. חציתי את הגיל שבו הדברים נראים לי ענקיים עליי".
מה הדבר האחרון שחיפשת בגוגל?
"ברכת המזון נוסח ספרד".
איזו סדרה כולם צריכים לראות כרגע?
"'משחק הדיונון' בנטפליקס. אני בפרק חמישי ואני חושב שהסדרה מביאה איתה משהו שלא ראינו ופסיכולוגית זה טיפה גם משחק במוח, הצבעים, המראות, הדמויות. הסדרה מצליחה למשוך אותך לראות עוד".
מה הגילטי פלז'ר שלך?
"לאפה של קבב או בעיקר פיתה עם שווארמה - ואני כל הזמן מרגיש אשם אחרי. אבל לא יכול לעמוד בפני זה".
מה האלבום הראשון שקנית?
"Dangerous של מייקל ג'קסון בזכות Heal The World. הייתי מאוד מחובר אליו".
ואחרי שהתפרסם הסרט הדוקומנטרי עליו?
"הרגיש לי מזעזע וגועל נפש. באופן טבעי פחות מאזין לו היום".
מה היה ממוצע הגלידות שלך אחרי פרידות?
"הייתי לוקח ללב פרידות אבל לא אוכל גלידה, יותר יוצא להתאורר, לשתות כוסית. או שווארמה".
4 צפייה בגלריה
בילי אייליש. ''אמנית עוצרת נשימה''
בילי אייליש. ''אמנית עוצרת נשימה''
בילי אייליש. ''אמנית עוצרת נשימה''
(צילום: AP)
אריאנה גרנדה או בילי אייליש?
"בחירה באמת קשה, אבל בילי אייליש. אני אוהב את הסטייל שהביאה איתה, את הווייב השונה, את המסתוריות הזאת ואת העובדה שזה נראה ממש לא מתאמץ. בעיניי היא אמנית עוצרת נשימה".
למה הרדיו מקפח זמרות אצלנו?
"אתה מאמין שאין לי תשובה? יש בארץ זמרות מצוינות, ואני לא מבין למה זה קורה. אני לא עורך רדיו שמבין את השיקולים. גם לי קרה שלא השמיעו אותי בתקופות שונות בקריירה, וזה עבר. אבל אני גם לא חושב שצריך לקבוע כללים בנושא כי מוזיקה לא צריכה חוקים. כן הייתי שמח אם היו נותנים לזמרות יותר מקום".
מה הדבר שאתה הכי לא אוהב בעצמך?
"את הבטן הקטנה שקיבלתי בקורונה. עליתי כמעט עשרה קילו. התחלתי להוריד ואז באו חגים ופה אוכלים חביבי, יש פה שפית בבית. אני פחות מבשל, אבל הילדים מתים על תבשיל מוקפץ שאני עושה להם. אני גם מנגליסט מעולה".
באיזה ריאליטי היית מסכים להשתתף?
"רק ריאליטי שקשור למוזיקה ומתקשר ישירות למה שאני עושה ולייעוץ שלי לאמנים. מציעים לי כל השנה הכול, 'הישרדות', 'האח הגדול', אין משהו שלא. בצניעות, אין הפקה שלא פנתה אליי. אבל אני כאן כדי להיות זמר ולא בשביל להיות סלב".