התביעה שהגישה טורנדו נגד השחקנית ומגישת הטלוויזיה רותם סלע עוסקת אמנם באי הסכמות לגבי תוקף ההתקשרות בין הצדדים, אך חושפת באופן די נדיר את המספרים שמאחורי תעשיית הקמפיינים ופרסומות הטלוויזיה - שחור על גבי לבן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
רותם סלע קמפיין טורנדו
רותם סלע קמפיין טורנדו
רותם סלע בפרסומת לטורנדו. וטו על הסטיילינג
(צילום מסך)
בעשרות עמודים שצורפו לתביעה הציגה טורנדו את כל החוזים שהיו לסלע בחברה מאז שהחלה לשמש כפרזנטורית של החברה ב-2016, כמו גם את הוצאות הפרסום של חברת המזגנים.

"בלי צילומי עירום מפורשים או מרומזים ללא אישור בכתב"

כשבוחנים את החוזים שצורפו מכל השנים, ניתן לראות שבחוזה הראשון משנת 2016, הסכום שקיבלה סלע עבור שירותיה כפרזנטורית עמד על 240 אלף שקלים - סכום שכלל גם יום צילום אחד של מקסימום 11 שעות, כאשר כל שעת צילום נוספת תומחרה ב-20 אלף שקלים נוספים.
לפי החוזה האחרון ב-2021 סלע קיבלה 850 אלף שקלים בעבור 3 ימי צילום בלבד, כשבחוזה מודגש כי יום הצילום יימשך 12 שעות ברוטו. על כל שעה נוספת לפי החוזה, סלע אמורה הייתה לקבל 24 אלף שקלים. על יום צילום נוסף - 102 אלף שקלים. על הקלטת תשדיר רדיו, עד שעתיים עבודה, שכרה של סלע הוא 30 אלף שקלים. (כל הסכומים בתוספת מע"מ).
על פי גורמים בשוק הפרסום, מדובר בחוזה ששמור לכוכבים הגדולים ביותר במדינה. אלא שלא רק המספרים מסקרנים - גם הסעיפים הקטנים. כך לדוגמא, סוכניה של סלע הכניסו סעיף לחוזה לפיו הוא "אינו כולל צילומי עירום מפורשים או מרומזים ללא אישור בכתב מהסוכנות".
בנוסף, הפרסומות, התמונות, הקריאייטיב והתסריטים יאושרו מראש על ידי סלע ומנהליה. כלומר - אם סלע לא תאהב משהו ברעיון לפרסומת - לא תחול עליה החובה לעשותו. דבר נוסף ושגרתי יותר - צוות הביוטי, כלומר האיפור, שיער, לבוש וכדומה - ייבחר על ידי סלע עצמה ועלותו ליום צילום אחד: כ-48 אלף שקלים.

2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
כל שעת צילום נוספת - 24 אלף שקל + מע"מ. רותם סלע, ארכיון
(צילום: רועי חביב)
החוזה קצוב בזמן, וכך גם השימוש בתמונותיה של סלע, ומהחוזה עולה כי אם חברת המזגנים תשתמש בתמונות של סלע מעבר לזמן שנקבע - הם ישלמו 8,000 שקלים לכל יום.
הצדדים גם הכניסו סעיף סודיות על פרטי ההסכם, אולם אלה כאמור נחשפו בהגשת התביעה. חברת המזגנים בהגשת התביעה לא חשפה רק את תנאי העסקתה של סלע, אלא גם את המספרים שעומדים מאחורי הפקת סרטון פרסומת.
כך לדוגמא, מפרטי התביעה עולה כי עלות במאי פרסומת ליום צילום אחד הוא 78 אלף שקלים, מנהל אמנותי מקבל בהפקת הפרסומת 22 אלף שקלים. עלות צלם בפרסומת המדוברת הוא עשרת אלפים שקלים, מלהקת ששת אלפים שקלים, מלבישה כללית שמונת אלפים שקלים, וקריין הפרסומת כ-3,500 שקלים. מחיר אולפן ליום אחד - 13 אלף שקלים. שימוש זכויות בשיר הספציפי ״איזה עולם נפלא״, עלה לטורנדו לפי החוזה - 300 אלף שקלים בעבור חצי שנה.
בנוסף, טורנדו הצהירו על כמה עמדו סה"כ הוצאות הפרסום שלהם בכל שנה: 2016 - 511,646 שקלים, 2017 - 1,039,201 שקלים, 2018 - 154 אלף שקלים, 2019 - 898,424 שקלים, 2020 - 837,745 שקלים, 2021 - 1,946,764 שקלים. סה"כ בכל השנים שבהן שימשה סלע פרזנטורית של החברה - 5,387,781 שקלים.