שתף קטע נבחר

12 שנות מאסר לאם שרצחה את תינוקה

שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה סברו שמצבה הנפשי המעורער של האם, שהשליכה את תינוקה בן 4 וחצי חודשים מהחלון - והביאה למותו, מאפשר להטיל עליה עונש מאסר מופחת, ולפיכך לא גזרו עליה מאסר עולם

12 שנות מאסר בפועל נגזרו היום (ב') על אם שהורשעה ברצח תינוק בן ארבעה וחצי חודשים.
שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה החליטו שלא לגזור על האם עונש של מאסר עולם, מאחר שסברו שמצבה הנפשי המעורער מאפשר להטיל עליה עונש מופחת. השופטים הוסיפו, כי הרצח המזעזע והאכזרי שביצעה לא אפשר להם להקל ראש במעשים וחייב אותם להטיל עליה עונש של 12 שנות מאסר.
"היא, שהיתה אמו של הילד ואמורה היתה להגן עליו ולשמרו מכל משמר, רצחה אותו", כתבו השופטים בגזר הדין.
בשבע השנים שקדמו לרצח טופלה האם על ידי פסיכיאטר, שטען במהלך המשפט, כי מצבה הנפשי הוביל אותה לרוגז, אך לא לכדי דיכאון. בבוקר יום הרצח ניהלה האם שיחה נרגזת עם חמותה, שהבהירה לה כי בכוונתה לדווח לרשויות הרווחה על מצבה הנפשי, לבקש את אשפוזה הפסיכיאטרי ולדרוש, כי תינוקה ילקח ממנה.
בעדותה במשפט אמרה האם, כי הרגישה חסרת אונים וביקשה לנקום בבעלה ובמשפחתה באמצעות הריגת ילדה. משהחליטה להורגו פעלה באופן מיידי, כך סיפרה, הלכה לחדר השינה בדירה, הביאה משם כרית וניסתה לחנוק את התינוק. מאחר שלא הצליחה להמיתו בדרך זו, השליכה אותו מחלון הדירה. לאחר מכן ירדה האם למטה לרחוב, אך כלל לא ניגשה לבחון את מצבו של התינוק.
במהלך המשפט ניסתה הסניגורית של האם לשכנע את השופטים, כי מעשיה של הנאשמת נבעו ממצבה הנפשי הקשה. כנגד דברים אלה טענה הפרקליטות, כי כעסה של הנאשמת על בני משפחתה הופנה לא כנגד אלו שהכעיסו אותה, אלא כנגד תינוק חסר אונים וחסר ישע. בית המשפט קיבל את טענות הפרקליטות בחלקן, אך סבר, כאמור, כי יש להרשיע את האם ברצח שבוצע במצב נפשי הגובל באי שפיות הדעת. "סעיף החוק על פיו הורשעה מדבר על אנשים שמצבם הנפשי מוציאם לכאורה מקהל השפויים בדעת, אך אינו מכניסם לקהל הבלתי שפויים", כתבו השופטים בגזר הדין.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עונש מופחת בשל אי שפיות הדעת
מומלצים