שרון קורצפלד, 47, נשואה ואמא לארבעה, מתגוררת בטורונטו. בשנים האחרונות הפכה לבלוגרית לחיים טובים וקינוחים מתוקים, אחריה עוקבות אלפי נשים ברשתות השונות. לפני שהגיעה לטורונטו, החלה את דרכה בהוראה: "אני מורה כבר 22 שנה. עם שני תארים שונים בהוראת אנגלית, סיימתי תואר בלמידת שפה, לשון עברית וספרות עברית״, היא מספרת. ״בשנת 2002 עברתי לגור בקנדה מתוך ידיעה שהמעבר יהיה זמני, אך עם הלידות הבנו שאנחנו כאן כדי להישאר. התחלתי לעבוד בבתי הספר היהודיים כמורה לעברית והגשמתי חלום כשלמדתי לתואר שני באוניברסיטת יורק וסיימתי בהצלחה״.
מה מייחד את חווית ההוראה שלך?
"אני מתבלת דרכי הוראתי עם חשיפה לתרבות ישראלית, מוזיקה ישראלית, ריקודים, סרטוני וידאו מצחיקים שילדים מכינים, סדר פסח או טו בשבט בכיתה, חדשות ועניינים של יום-יום,הצגות בכיתה והמון פלפל. הכל בעברית ורק בעברית. האני מאמין שלי הוא שאתה לומד שפה דרך תרבות, משחק ומוסיקה ומנסיוני זה עובד. אני משתדלת להכניס לשיעורי העברית את כל מה שהייתי רוצה לחוות כתלמידה בבית ספר יהודי. משתדלת לחשוף את תלמידיי לשימוש בשפה היומיומית בדרך קלילה וקולחת תוך כדי משחק ויצירה. אולי זה ישמע מצחיק, אבל ביום האחרון של השנה נהגתי לא מעט להכין עם תלמידיי כדורי שוקולד בכיתה. כמה שזה נשמע מוזר להכין כדורי שוקולד עם תלמידים בתיכון, אני חייבת לציין שזה אחד הדברים שהם לא יכולים לשכוח".
לאורך השנים, אוכל ובישול הפכו להיות חלק חשוב בחייה. "כשלמדתי בבית ספר התיכון ובזמן לימודיי עבדתי כמלצרית בגלידריות ומסעדות שונות. אני זוכרת שהחלום שלי היה ללמוד להכין קינוחים. זאת הייתה החולשה שלי. שוקולדים ומאפים. אם תשאלי אותי על מה בזבזתי את המשכורת שלי, אגיד לך שזה על מאפים בקונדיטוריות. מכורה לגמרי. כשהגיעו הילדים לעולם התחלתי להכין להם עוגות ענקיות וצבעוניות מלאות בדמיון והרבה הרבה ממתקים. אהבתי לראות את תגובות הילדים בימי ההולדת כשהם מתבוננים בעוגות בהשתאות ומתמוגגים. בשל אהבתי לרוח האירוח והרצון למלא את הבית בשמחה ואנשים, התחלתי לבשל ולהשתמש בכל ספרי הבישול האפשריים שקיבלתי ומעולם לא פתחתי. בכל פעם שראיתי מאפה או מאכל, לקחתי מתכון והייתי כבר מכינה אותו. צברתי מתכונים מכל מיני חברים ואנשים והתחלתי לגוון ברפרטואר המאכלים בבית״.
משם נרשמה שרון ללימודי קולינריה, אימצה טכניקות רבות והחלה בעצמה להעביר קורסים במפגשי אימהות ובחוגי בית שונים. ״כיף ענקי לראות נשים שחוששות מהמטבח, אוזרות אומץ ומכינות דברים שמעולם לא העזו לנסות קודם. בתקופת הקורונה העברתי קורסים של אפייה בזום הן בישראל והן בטורונטו. הכנת סופגניות, אוזני המן וחלות בבתי הספר של ילדיי והן הכנת ארוחות ערב בנות 4 מנות לאימהות שמשתוקקות לארח בחגים וחוששות מהכנת המטעמים".
איך נולד עם הבלוג המצליח?
"באוקטובר האחרון, כשהקורונה בעיצומה, פתחתי בלוג בעמוד הפייסבוק שלי. החלטתי להביא את עולם הקולינריה של אמא ואבא. התחלתי לכתוב. לכתוב על כל מתכון, צלם את עצמי בבית ולכתוב את המתכונים. התמונות והצבעים הכניסו אור לאלפי נשים והרגשתי שאני עושה משהו חיובי. הרגשתי שבעצם זה יכול להיות כיף עצום לצבוע את הפייסבוק בצבעים. התגובות היו מצוינות והייתי מאושרת מהתמונות שחברים חלקו איתי. הכנתי מאפינס ועוגות בריאות והמשכתי עם שייקים צבעוניים שבעצם הפכו לארוחה בפני עצמה. בהמשך הכנתי מאכלים מבית אימי ואחיותיי, מאפים, עוגות ועוגיות ולכבוד כל חג חלקתי מתכונים מבית אמא. לכל מתכון יש רעיון, יש סיפור ויש זיכרון״.

1 צפייה בגלריה
sdgsdgsd
sdgsdgsd
(שרון קורצפלד)

בעקבות התגובות החמות פתחת גם עסק. איך זה קרה?
"כשהכנתי לילדים כדורי שוקולד ציפיתי כל כדור בצבעים ובשוקולדים למיניהם. ויום אחד, בני, ארז אמר "אמא תעשי משהו מצחיק מהכדורי שוקולד". הקשבתי לו ובעיקר המילה מצחיק חילחלה בי. הרגשתי שאני רוצה לשמח את משפחתי וחבריי, פתחתי את קופסת מוצרי האפייה והקישוטים שלי שממש התגעגעתי אליה והתחלתי לשחק עם הכדורים. פשוטו כמשמעו. ציפיתי אותם פעמיים, הוספתי עיניים זזות אכילות, עוגיות למיניהן, פופקורן צבעוני כ"שיערות", אף ופה. מאהבתי העזה לתכשיטים ואקססוריז, הוספתי עגילים וקישוטים אכילים שנראו כסרטים לשיער. החלטתי לקרוא לדמויות המקסימות האלה KIDDIEINCREDIBALLS . חשבתי לעצמי שאולי כדאי ליצור ליינים שונים שלא יהיו רק לילדים. אז עבדתי על כדורים שמתאימים לבני נוער ולמבוגרים שאוהבים מתוק מתוק. הם אותם כדורי שוקולד או וניל גדולים צבעוניים ועשירים המצופים בשוקולדים ועטופים בחטיפי שוקולד למיניהם סוכריות ועוגיות. ויש גם ליין של מבוגרים עם רכיבים ללא גלוטן שעטפתי עם אינספור ציפויים שונים ומגוונים".
״החלום שלי שה INCREDIBALLS יצליחו״, היא מספרת. ״אני רוצה להפיץ אותם ולנסות לצבוע את העולם של הילדים בצבעים. אני רוצה להביא את האני העצמי שלי לתוך הכדורים ולהגשים את עצמי דרך הכדורים האלו".
מה היית מייעצת למי שרוצה להצליח באמריקה?
"אני מאמינה שבכל אחד ואחד יש ניצוץ, אש ואהבה. ניצוץ של אהבה לעשייה, לזולת, לידע, תחביב, נושא מחקר, עיסוק, הכל. אני חושבת שלעולם לא מאוחר מדיי לנסות ולכבוש את היעדים עליהם אתה חלמת. כל יום כדאי להציב בפנינו מטרות אותן נרצה לכבוש ואם לא יהיו לי שאיפות אז לא אוכל לאפשר למטרות להתממש. אם נקום כל בוקר עם נחישות אז נוכל לישון בלילה עם תחושת סיפוק כי הדרך למעלה, בין אם רצופה כשלים או סוגה בשושנים, היא תלויה אך ורק בנו".

אורלי כרמון, עו״ד, יזמית, נשיאת פורום נשות העסקים הבינלאומ ומנכ"לית אורקה, עוצמה נשית חובקת עולם, ארגון הנטוורקינג הגדול לפתוח מנהיגות, השפעה וקשרים בין נשים ישראליות מ-50 מדינות.

orly@orcawomen.com