אחרי שהצליחה להפתיע ולהעפיל לגמר, הנציגה הישראלית לאירוויזיון עדן אלנה מתכוננת לגמר שייערך בשבת ומשחזרת את הרגעים מערב חצי הגמר. "זה פשוט היה מטורף", היא מספרת בריאיון ברוטרדם, "לא הצלחתי להכיל את זה עד הסוף. אני כמעט ולא זוכרת מה היה. הייתי בטירוף. אני כל כך שמחה שעברנו, אני מרגישה שכאילו ניצחתי את עצמי, ניצחתי את כל הסיטואציות שהיו לי פה. ואני מה זה גאה בי ואני כל כך שמחה שיכולתי להביא את זה לישראלים בארץ".
מה עובר עלייך רגע לפני שאת עולה לבמה? איך הלחץ וההתרגשות משפיעים? "שכחתי את המילים, וזה משהו שקורה לי מלא פעמים. בדרך כלל לפני שאני עולה לבמה אני חייבת להיות עם עצמי, אני לא יכולה להיות עם אף אחד, אני צריכה רגע להתרכז ואז אני רואה שככל שאני עם עצמי יותר, אני פשוט שוכחת עוד ועוד טקסט, ואני כאילו לא מבינה מה קורה".
זה התקף חרדה קטנצ׳יק? "כנראה, אז הלכתי לרקדנים, הם היו הגב שלי, אלוהים שלח לי אותם, באמת. רגע לפני, הכל חזר".
בקטע של העליה לגבוהים, זה מאמץ עם נשימה ועברת את זה בקלילות. פחדת גם מהקטע הזה? "פחדתי ממש, אני הייתי כל היום בזון מטורף. שתיתי שבעה-שמונה בקבוקים גדולים של מים. עם בקבוק האדים, חימומים, חזרה עם המורה שלי בזום. ממש לשמור על הקול. כל מה שעשיתי היה להתכונן נטו לרגע הזה. וטפו טפו. אם אתה עובד קשה אתה קוטף את הפירות".
מה הקטע עם שמע ישראל במסיבת עיתונאים? "הרמתי את הדגל. אמרתי 'שמע ישראל' עשרים אלף פעם".
1 צפייה בגלריה
עדן אלנה חוגגת עם דגל ישראל
עדן אלנה חוגגת עם דגל ישראל
עדן אלנה חוגגת עם דגל ישראל
(צילום: EBU)
אלנה התייחסה גם להפגנה הפרו-פלסטינית הקטנה שהתקיימה לפני חצי הגמר. "אנחנו קצת רגילים לסיטואציה הזאת ולכל המצב הזה. אני התרכזתי במוזיקה, זה יש אנשים שלא מתאכזבים מזה, זה שלהם, אני לא אתן לזה להשפיע. כי באמת אין שום קשר בין מוזיקה לפוליטיקה, אלה שני דברים שונים ואני שמחה שהעולם הצליח להבין את זה. אתה לא מבין כמה תמיכה יש. הגרמנים מפרגנים ברמות, רומניה מפרגנת, וההולנדים נורא נחמדים והכל נורא אוהב. לא היה רגע של שנאה".
המצב בישראל ממשיך להיות לא טוב. חוששים במשלחת? "הגיעו מאבטחים ששומרים עלינו. שמרו עלינו גם לפני. אני נטו פוקוס לשיר, והאנשים שצריכים לדאוג לביטחון שלנו, עושים עבודה מטורפת. אני סומכת על המאבטחים. אני נותנת להם לעשות את העבודה שלהם".
כפי שאמרה אלנה, היא זוכה לפרגונים מהמשלחות האחרות, והנציג הגרמני הגדיל לעשות כשאמר בריאיון לאיגוד השידור האירופי כי אלנה היא הפייבוריטית שלו לניצחון.
אתרי ההימורים לא נותנים לנו סיכוי לגמר. תחזית שלך, אפשר לנצח? "אני לא יודעת. זה שהגעתי לגמר - מבחינתי אני עדיין בהלם. מה שיהיה יהיה, אני מקווה שננצח. נחזיר את האירוויזיון לישראל".
נחזיר אותו לישראל? "הלוואי. שמעתי שאנשים מתים שהוא יחזור לישראל".
איך חגגת? "לא יותר מדי, הלכתי לישון. לא נסענו לפה לבלות. נסענו כדי לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות".