בשיתוף LG וקבוצת ח.י
עבור חובבי ספורט מושבעים, הצפייה במשחק חשוב או אירוע ספורטיבי היא מאורע מרגש, כמעט רוחני. אתם כבר מכירים את הטקס - הכנה מראש של חטיפים, הזמנה של חברים (כל עוד הם אוהדים את הקבוצה הנכונה), יש אפילו כאלו שצופים בטלוויזיה עם צעיף של הקבוצה האהודה מסביב לצוואר, כדי להרגיש כמו במגרש.
7 צפייה בגלריה
   זו לא רק צפייה משותפת, זה כמו להיות במשחק ביחד
   זו לא רק צפייה משותפת, זה כמו להיות במשחק ביחד
זו לא רק צפייה משותפת, זה כמו להיות במשחק ביחד
(צילום: LG)
יש מי שמרוצי פורמולה 1 מעוררים בו רגשות עזים, יש מי שהאולימפיאדה היא אירוע שיא של פעם ב-4 שנים, ויש מי שכל משחק כדורגל בליגה הלאומית יכול לספק לו שעה וחצי של עונג.
7 צפייה בגלריה
איכות מסך צפייה בטלוויזיה בספורט
איכות מסך צפייה בטלוויזיה בספורט
כאילו אתם בשורה הראשונה על המגרש
(צילום: shutterstock)
עבור כל אותם חובבי ספורט, אספנו חובבי כדורגל ומומחה לטלוויזיות, כדי לסגור את הפינה בכל הנוגע לחוויית צפייה בספורט. מהם הדברים שכדאי לדעת כדי להרגיש שאתם באצטדיון?

"כדורגל זה החיים"

"כדורגל הוא חלק חשוב מאוד בחיים שלי, כמו כל ארגנטינאי גאה", מספר ג'ונתן ליופריו, חובב כדורגל מושבע ומשפיען רשת. הקבוצה שהוא אוהד היא בוקה ג'וניורס, "האחת והיחידה!".
אייל נווה, אוהד מכבי חיפה ואתלטיקו מדריד, מספר מצדו כי "כדורגל זה החיים, אבל עם השנים הסבלנות שלי ירדה, וקשה לי לשבת שעה וחצי מול משחק בטלוויזיה. דווקא בגלל זה, מסך טלוויזיה עם איכות מעולה, תנועה חלקה, עדכוני ספורט בלייב ופיצ'רים מיוחדים, הוא משהו שהופך את האהדה מהבית להרבה יותר חווייתית".
7 צפייה בגלריה
איכות מסך צפייה בטלוויזיה בספורט
איכות מסך צפייה בטלוויזיה בספורט
(צילום: shutterstock)
החיבה העזה של ג'ונתן לכדורגל ולארגנטינה מתבטאת בכך ש"לכל אחד מבני המשפחה חוץ מהחתולה, יש חולצת כדורגל של ארגנטינה. הילדים היו בחוג כדורגל, מיה (11), אלה (8) ובן (5), וכמובן שעשינו בערוץ שלנו כמה סרטונים בנושא כדורגל".
ליופריו, יחד עם אשתו רונית והילדים, מנהלים את אחד הערוצים הגדולים ביותר ביוטיוב בישראל, עם 100 מיליון צפיות ויותר מחצי מיליון עוקבים במדיה החברתית.

איכות תמונה – התנאי הראשון לחוויית צפייה מושלמת בספורט

ליופריו מציין שמה שחשוב בצפייה במשחקי ספורט זה הגודל של המסך, ואיכות התמונה. הוא עצמו צופה בעיקר בסלון, כך שרוב ההשקעה היתה במסך גדול ואיכותי שכולל טכנולוגיות המאפשרות תנועה חלקה, סאונד עוטף וצבעים אותנטיים.
7 צפייה בגלריה
אילוסטרציה טלוויזיה
אילוסטרציה טלוויזיה
לדעת לבחור את הטלוויזיה הנכונה לחוויה המושלמת
(צילום: Shutterstock)
גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק של LG ישראל, אומר כי "כדי להרגיש כמה שיותר קרוב לדבר האמיתי, ישיבה באצטדיון, צריך לראות את הצבעים הכי חדים וקרובים למציאות. למשל, חשוב שהצבע השחור יהיה מוחלט, על מנת שתוכלו לראות את במדויק את מדי החוץ של גרמניה, הולנד או אוסטריה. איכות התצוגה היא הגורם הקריטי ביותר לחוויית צפייה מהנה באירועי ספורט. השילוב בין הירוק של הדשא, הצבעים של מדי הספורטאים, השלטים של הקהל - את הכל צריכים לראות בצבעוניות חדה ומדויקת. כיום ישנה טכנולוגיה בה כל פיקסל מואר באופן עצמאי, כך שהצבע השחור מועבר באופן מוחלט וככה גם כל שאר הצבעים מוצגים כחדים ומדויקים".
נווה מספר כי "האידיאל הוא לצפות בסלון, כאשר למשחקים חשובים מגיעים חברים. הרבה פעמים אני עובר לחדר השינה כדי לפנות את הסלון למשפחה. הטלוויזיות של היום מציגות משחקים באיכות מדהימה, ועם מגוון גדלי מסך וטווח מחירים, כך שאפשר להשקיע גם בטלוויזיה שבחדר השינה, ולא להפריע לשאר בני המשפחה עם הצעקות על המסך".
7 צפייה בגלריה
איכות מסך צפייה בטלוויזיה בספורט
איכות מסך צפייה בטלוויזיה בספורט
(צילום: shutterstock)

עוד בתפריט: זווית צפייה, תנועה חלקה על המסך, וסאונד עוטף

"צפייה בספורט נעשית הרבה פעמים עם חברים או משפחה", אומר בן יהודה. "לכן, חשובה גם זווית צפייה רחבה באיכות מקסימלית - אתם לא רוצים להפלות את החבר ש'נתקע' בצד ויקבל תמונה מעוותת מבחינת חדות וצבעים. אם כבר הזמנתם חברים לגמר הגדול, "כדאי לבחור במסך דק עם עיצוב יוקרתי, שיגרום לחברים להגיד 'וואו'. עבור הרבה אנשים, זה חלק בלתי נפרד מהחוויה".
משחקי כדורגל וספורט באופן כללי כוללים הרבה תנועה מהירה על המסך. "המשחקים בליגת העל אמנם נראים לפעמים בהילוך איטי בהשוואה לליגות הגדולות וליגת האלופות, אבל גם במשחקים האלו הכדור לפעמים חולף במהירות על המסך, או שאחד השחקנים מצליח לרוץ ספרינט של 10 מטר, ובגלל זה כדאי לוודא שהטלוויזיה שלכם יודעת להציג תנועה מהירה באופן חלק, בלי מריחות ועיכובים", אומר נווה. "ההפרעות האלו הן אחד הדברים המסתכלים ביותר בצפייה בספורט".
עוד אלמנט חשוב בצפייה באירועי ספורט הוא הסאונד. "כדי להרגיש כמה שיותר שאתם ביציע מאחורי השער, צריך לשמוע את הסאונד של הקהל בצורה שעוטפת אותנו", מסביר בן יהודה. "אפשר להחליט שתולים 10 רמקולים מסביב לסלון, אבל אם אתם לא אודיופילים מושבעים, אפשר בהחלט להסתפק בטלוויזיה עם מעבד אודיו דו-ערוצי, שמסב את הסאונד לסראונד באופן וירטואלי".

להסתכל מעבר למשחק - עדכוני ספורט בלייב ונוחות שימוש בכל מצב

חשוב לזכור גם שהחיים לא נגמרים אחרי שהמשחק נגמר, למרות מה שחלקנו חושבים לפעמים.
"גם חובבי ספורט צריכים לחשוב על נוחות השימוש ביום-יום, על שלט עם ניווט נוח, מערכת הפעלה שיש בה את כל האפליקציות שאתם רוצים בטלוויזיה שלכם, עדכוני ספורט על הקבוצה האהובה עליכם, ועוד", אומר בן יהודה. "היום יש טלוויזיות שיודעות לקבל פקודה קולית בניסוח חופשי בעברית ומקלות באופן משמעותי על הפעלתן".
נווה מוסיף שאחרי שנגמר המשחק, אפשר לעבור לשחק פיפ"א בקונסולה. "זה אומר שחייבים לוודא שהטלוויזיה יודעת להסתנכרן לכרטיסים גרפיים, לקונסולות הכי חדשות ולמחשבים הכי מתקדמים, כדי להציג את המשחקים בצורה חלקה, בדיוק כמו במשחק הכדורגל האמיתי".
ומה בנוגע לחלומות הקשורים לכדורגל?
"אני רוצה ארגנטינה תבוא לישראל לשחק אחרי הרבה שנים שלא היו פה", מפנטז ליופריו.
נווה אומר כי "כל החלומות של התגשמו השנה - גם מכבי חיפה וגם אתלטיקו זכו באליפות. אין מאושר ממני. זה צירוף מקרים שלא חשבתי שאי פעם יקרה".
בשיתוף LG וקבוצת ח.י


פורסם לראשונה: 08:00, 08.06.21