"אתם יודעים, הוא השחקן הכי טוב בעולם כרגע". זה מה שיאניס אנדטוקומבו אמר בחצי ייאוש חצי קבלה על התצוגה ההיסטורית של קווין דוראנט הלילה (בין שלישי לרביעי) - 49 נקודות, 17 ריבאונדים, 10 אסיסטים, 3 חטיפות ו-2 חסימות ב-48 דקות ו-108:114 של ברוקלין על מילווקי, ניצחון סופר-חשוב שהעלה אותה ל-2:3 בסדרת חצי גמר הפלייאוף.
דוראנט גם הוביל את הנטס לקאמבק אחרי שהם פיגרו ב-17 נקודות באמצע הרבע השלישי, ובדקה האחרונה סגר את הסיפור עם שלשה ענקית שממנה הבאקס לא חזרו. את כל זה הוא עשה ללא קיירי ארווינג הפצוע ועם ג'יימס הארדן חלוד במיוחד, שתרם 5 נקודות (1 מ-10 מהשדה, 0 מ-8 לשלוש), 6 ריבאונדים ו-8 אסיסטים ב-46 דקות.
5 צפייה בגלריה
קווין דוראנט חוגג
קווין דוראנט חוגג
קווין דוראנט חוגג
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
בלתי עציר. קווין דוראנט מול חצי מילווקי
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
קווין דוראנט קריס מידלטון
קווין דוראנט קריס מידלטון
דוראנט מול מידלטון
(צילום: AP)
אולי הדבר המדהים ביותר בהופעה של דוראנט היו האחוזים - 16 מ-23 מהשדה ו-13 מ-16 מהעונשין. הפורוורד האדיר גם שבר את שיא הנקודות בפלייאוף לשחקן במועדון והוא הראשון בהיסטוריה שסיים משחק פלייאוף עם טריפל-דאבל של לפחות 45 נקודות ו-15 ריבאונדים.
וזה לא שמילווקי שמרה גרוע. ברבע האחרון כל תשע הזריקות של דוראנט היו תחת שמירה צמודה ועם ידיים על הפנים - והוא צלף שישה מהן. מה שכן, אפשר לבקר את מייק בודנהולצר על כך שלא הטיל על יאניס אנדטוקומבו את מלאכת השמירה על דוראנט ולא שלח לעברו דאבל טים. כך או כך, נראה שבערב כזה גם טריפל-טים לא היה עוצר אותו.
בכל אופן, לא רק יאניס התלהב מההצגה של דוראנט וברחבי הליגה, כולל כמה אגדות עבר, הצדיעו בסדרת ציוצים מרשימה. הבולט מביניהם היה לברון ג'יימס, האחרון ששיחק 48 דקות מלאות בפלייאוף (עשה זאת במדי קליבלנד מול בוסטון במשחק מספר 7 בגמר המזרח). "גדולה, תעריכו את זה כל עוד אפשר", צייץ כוכב הלייקרס שנבחר הלילה לחמישייה השנייה של העונה.
מג'יק ג'ונסון האגדי החמיא גם: "אחת ההופעות הגדולות בתולדות הפלייאוף, דוראנט הוביל את נטס החסרים לניצחון ויתרון 2:3 בסדרה". אלן אייברסון העלה פוסט: "אתה פשוט רוצח", דונובן מיצ'ל כתב פשוט "וואו" וקווין לאב הוסיף: "גדולה, הופעה מדהימה". גם כוכבי הפוטבול פטריק מהומס ("משתגע על הפרקט") וג'יי.ג'יי וואט ("דוראנט מאוד טוב בכדורסל: אושר") לא נשארו אדישים לתצוגה.
אנדטוקומבו, שקלע 34 נקודות שלא הספיקו, החמיא לדוראנט וניסה להישאר אופטימי: "ברור שהוא אחד הקלעים הטובים בכל הזמנים. אנחנו חייבים לנצח אותו ביחד, לשמור עליו כקבוצה ולגרום לו לקחת זריקות קשות, כמו הלילה. נצטרך לעשות את העבודה שלנו בתקווה שהוא יחטיא. יהיו גם לילות כאלה והוא יקלע 50 נקודות".
מאמנו של דוראנט, סטיב נאש, פשוט חיבק אותו בסיום: "היכולות שלו פשוט מגוחכות. אנחנו יודעים למה הוא מסוגל, אבל הלילה היינו בלי קיירי, הארדן עוד מחלים והיו לנו פציעות נוספות. הקשיחות והאופי שלו הם מה שהופכים אותו לאחד הגדולים בכל הזמנים. זו הייתה הופעה אופיינית של קווין, והיא הייתה מדהימה לצפייה".
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו וקריס מידלטון מנסים לנעול את קווין דוראנט
יאניס אנדטוקומבו וקריס מידלטון מנסים לנעול את קווין דוראנט
יאניס אנדטוקומבו וקריס מידלטון מנסים לנעול את קווין דוראנט
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
קווין דוראנט עם ג'יימס הארדן
קווין דוראנט עם ג'יימס הארדן
סחב אותו על הגב. קווין דוראנט עם ג'יימס הארדן
(צילום: EPA)
דוראנט, צנוע מתמיד, לא התרגש: "לא חשבתי על כלום, לא חשבתי על כמה נקודות, אסיסטים או ריבאונדים יש לי. זה היה יותר: 'רק תנו לי לעשות את מה שאני צריך בכל פוזשן'. זו תמיד הגישה שלי. אני לא נוהג לדרג את ההופעות שלי, אלא מנסה להמשיך הלאה ולראות אם אני מסוגל לשחזר אותן. זה היה כיף להיות חלק מזה, זה נהדר שהשגנו את הניצחון".
ג'יימס הארדן, שהיה כאמור חלש יחסית, הוסיף: "קווין היה בלתי ייאמן, בשום שלב של המשחק הוא לא נראה מודאג".