עונש כבד לניר קלינגר בעקבות אירועי הדרבי. מאמן הפועל ת"א הורחק ע"י בית הדין של ההתאחדות לכדורגל משישה משחקים בפועל ונקנס ב-5,000 שקלים בעקבות ההתפרצות שלו בגמר גביע המדינה. עוזרו סלים טועמה שביצע תנועה מגונה לעבר אוהדי מכבי ת"א, ספג הרחקה משני משחקים וקנס על סך 1,500 שקלים. הפועל תל אביב שעמדה לדין בשל התפרעות אוהדים נקנסה ב-40 אלף שקלים ומכבי תל אביב ספגה קנס של 20 אלף שקלים בשל התפרעות האוהדים שלה וקריאות גזעניות שכוונו לעבר סלים טועמה.
בנימוק לעונש של מאמן האדומים אמר הדיין ישראל שמעוני: "לא זאת בלבד שתנועתו של מר קלינגר הייתה על המדרג החמור של סקאלת 'התנהגות בלתי הולמת' אלא שחומרה יתירה יש למצוא ב'אכסניה' בה נעתשה העבירה: משחק גביע גמר גביע המדינה, בנוכחות הנשיא, משודר בפריים-טיים בערוצים ארציים". בעניין טועמה נכתב: "אכן הקריאות הקשות יכולות להצדיק הקלה בענישה, אך אין בהן לפטור מאחריות. גם ממר טועמה מצופה היה לנהוג מנהג של ריסון ומשכשל בכך, אין לי אלא להרשיעו בהתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות".
3 צפייה בגלריה
קלינגר בבית הדין
קלינגר בבית הדין
קלינגר בבית הדין
(צילום: ראובן שוורץ)
שבועיים אחרי אירועי הדרבי, הגיעו קלינגר וטועמה לבית הדין מלווים במנכ"לית אודליה פרידמן וביועץ המשפטי של הפועל תל אביב, עורך הדין משה בן דת. ניר קלינגר שכזכור התפרץ לכיוונו של השופט ארז פפיר ואחר כך ביצע תנועה מגונה לעבר שער 11 בו מרוכז הגרעין הקשה של אוהדי הצהובים, שיתף בגרסה שלו: "מתחילת המשחק, יריקות, איחולים, קללות נגד המשפחה. 23 שנה הבלגתי. פה הם ישבו לי על הראש, עם איחולים ודברים על המשפחה ומנפחים לך את הראש. לא יכולתי אפילו לגשת לספסל מרוב שזה היה מגעיל. זה בעבע, הגיע לנקודת רתיחה על המגרש והסתיים בשירה העלובה הזו של האוהדים של מכבי ת"א והתנועה שלא הייתי צריך לעשות אותה. הילד שבי יצא. אני מודע לתנועה שעשיתי ומגיע לי עונש, זה ברור".
קלינגר הראה לדיין ישראל שמעוני סרטונים בהם הוא מרחיק את השחקנים שלו מפפיר: "אני לא הפרתי, אני לא התפרעתי, אני לא דחפתי, אני לא הרבצתי לאף אחד. אמרתי לו שהוא לא ישכח את המשחק הזה כל החיים שלו, לקחתי את הג'קט שלי וירדתי לחדר ההלבשה. הלכתי לשחקנים שלי כדי שלא יקבלו אדום ואמרתי לו רק שהוא לא ישכח את המשחק הזה. הוא הוסיף לי מילים שלא אמרתי, שזה להוסיף חטא על פשע".
3 צפייה בגלריה
קלינגר בבית הדין
קלינגר בבית הדין
קלינגר, טועמה ונציגי הפועל תל אביב
(צילום: ראובן שוורץ)
טועמה שביצע תנועה מגונה לעבר אוהדי מכבי תל אביב לאחר פסילת שער השוויון של קבוצתו בהארכה סיפר את הגרסה שלו לאירועים: "אני רגיל לכל הקריאות האלה משער 11, אבל ברגע שזה מאחוריי ולא מפסיקים לקלל כל המשחק ולצעוק דברים כמו 'אנחנו יודעים איפה אתה גר' ו-'נבוא לאשתך ולילדים', אז זה עבר את הגבול. זה מה שגרם לי להתעצבן ולעשות את מה שעשיתי.
עוזר מאמן הפועל תל אביב הוסיף: "אני לא שמח מהתנועה שעשיתי ואני מתנצל. זה לא מתאים לי. אני מקווה שיבינו מה חוויתי במשחק הזה ספציפית. יצא ממני משהו ש-20 שנה הבלגתי עליו". טועמה המשיך: "בתור שחקן לא הייתי מרוכז בזה בכלל. פה במהלך כל המשחק קיללו אותי מאחוריי. ישבו לי על הראש, אז לא יכולתי להתאפק. כשאתה בצוות אתה שומע את הדברים שמסביב, כשאתה שחקן אתה מתרכז רק בלשחק כדורגל. אני יודע שעשיתי טעות ואני מתנצל, זה לא הסגנון שלי בכלל".
3 צפייה בגלריה
סלים טועמה בבית הדין
סלים טועמה בבית הדין
סלים טועמה
(צילום: ראובן שוורץ)
עו"ד בן דת שמייצג כאמור את הפועל תל אביב: "הייתה שם הופעה של הטרלה מהרגע הראשון. אוהדים גם הזכירו לסלים שהוא מחבל ואיימו עליו ועל אשתו. משקיף המשחק מטעם ההתאחדות, ישב במרחק של כלום ושום דבר משם, ולא נעשה שום דבר. אנשי הספסל ואנשי הצוות המקצועי עברו התעללות לכל אורך הדרך. מתחילת המשחק ועד לדקה ה-115".

גם מכבי ת"א נקנסה: "סולדים מהשיר הזה"

מכבי תל אביב נקנסה כאמור ב-20,000 שקלים בעקבות התפרעות אוהדיה והקריאה הגזענית "סלים טועמה מחבל". הדיין גיורא לנדאו: "בכל השנים ראינו בקריאה זו קריאה גזענית ופסולה וכך אנו רואים גם היום". את המועדון ייצגה עו"ד יעל מרגלית, שדיברה על הקריאות: "מדובר בשיר אוהדים מאוד ישן ואנחנו בתהליך להוציא אותו מהרפרטואר של האוהדים. שרים אותו בעיקר בדרבי, כמעט ולא תשמע אותו שלא בדרבי, וזה בהידברות כדי להוציא אותו. אנחנו סולדים מהשיר הזה ומנסים שהוא לא יהיה באף משחק. אוהדים שרים את זה בלי להבין את המשמעות בכלל. אין קשר לזה שטועמה היה על המגרש, זה לא מכוון נגדו, זה היה במהלך המשחק ולא בתגובה להתנהגות של טועמה".
מרגלית הוסיפה: "לפני חודשיים אוהד שלנו נתפס קורא לשחקן מכבי חיפה 'ערבי מסריח' ואנחנו מיד הרחקנו אותו לצמיתות. כלומר, במקרים כאלה חמורים של גזענות לא יכול להיות ספק שזה יטופל במלוא החומרה. אין סליחה על כזה דבר. יש הבדל עצום בין אוהד שקרא לשחקן 'ערבי מסריח' לבין שורה משיר, יש הבדל משמעותי".