2 צפייה בגלריה
קמפוס תעסוקה קריית טבעון
קמפוס תעסוקה קריית טבעון
קמפוס התעסוקה המתוכנן בקריית טבעון
(הדמיה: משרד אילן איזן אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה השבוע להפקיד תוכנית להקמת מתחם תעסוקה ראשון ביישוב קריית טבעון שליד יוקנעם. התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), משתרעת על שטח של כ-90 דונם וממוקמת בכניסה המערבית ליישוב, בסמיכות לכביש 6, למחלף שער העמקים ולתחנת הרכבת העתידית של רכבת העמק.
מתחם התעסוקה, המכונה "שערי טבעון", צפוי לכלול שימושים למשרדים, תעשייה עתירת ידע (הייטק), מתקנים לוגיסטיים ומתקני תשתית, מלונאות ועוד, כאשר שטחי הבנייה המוצעים במתחם עומדים על כ-120 אלף מ"ר במבנים של 7 ו-10 קומות.
במסגרת התוכנית, שנערכה על ידי משרד אילן איזן אדריכלים, תיסלל דרך ראשית שתשמש ציר מרכזי במתחם התעסוקה, לאורכו ימוקם המסחר בקומת הקרקע. בנוסף, היא תכלול מערכת שבילים שנועדה לחבר בין המתחם לחורשת האקליפטוסים, פארק המסילה ושמורת נחל הקישון ביישוב. בנוסף, התוכנית מקצה שטח למסוף תחבורה אזורי, הכולל חניון לילה.
2 צפייה בגלריה
קמפוס תעסוקה קריית טבעון
קמפוס תעסוקה קריית טבעון
קמפוס התעסוקה בקריית טבעון
(הדמיה: משרד אילן איזן אדריכלים)
התוכנית גובלת מצפון בדרך 75 ומדרום בשכונת המגורים צל אורנים, הכוללת כ-500 יחידות דיור ונמצאת בשלבי הקמה. ביישוב מתגוררים כיום כ-20 אלף תושבים ולפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), המדד החברתי-כלכלי שבו גבוה מאוד - 8 מתוך 10. מדובר ביישוב בעל אופי פרברי עם צביון כפרי, הממוקם בגבולו הצפוני של מחוז חיפה בין עמק יזרעאל ועמק זבולון.
תוכנית המתאר הכוללנית החדשה לקריית טבעון, שהחליפה את התוכנית הקודמת מ-1999 ואושרה ביולי 2019, קבעה כי המתחם יהווה מוקד תעסוקתי מקומי במטרה לחזק את הבסיס הכלכלי של היישוב. התוכנית כוללת כ-146 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר וכ-45 אלף מ"ר עבור שימושי תיירות, מסחר ומבני ציבור בגבעת קושט שביישוב. בנוסף כוללת תוכנית המתאר תוספת של כ-340 יחידות דיור חדשות ועוד כ-1,200 יחידות דיור קטנות במטרה לתת מענה ליעד אוכלוסייה של 26,500 תושבים עד 2040.