יבואנית פיז'ו וסיטרואן, חברת לובינסקי, החלה בימים האחרונים לזמן אלפי בעלי מכוניות למוסך עקב חשש לתקלה מתגלגלת: התפוררות רצועת התזמון במנוע עלולה להביא לפגיעה ביכולת הבלימה של הרכב. זאת מאחור שחלקי הרצועה המתפוררים עלולים לפגום בפעולתם של רכיבים נוספים ברכב, למשל משאבת התגבור של מערכת הבלימה. מלובינסקי נמסר ל-ynet כי מדובר ב-2,582 מכוניות פיז'ו 308 שנמסרו ללקוחות בין אוקטובר 2014 לדצמבר 2018, וב-600 מכוניות סיטרואן C4 התאומה, שנמסרו בין מארס 2015 לספטמבר 2016.
1 צפייה בגלריה
פיז'ו 308 - למוסך
פיז'ו 308 - למוסך
פיז'ו 308 - למוסך
(צילום: ניר בן זקן)
שני הדגמים צוידו במנועי 1.2 ליטר טורבו מסדרת פיור-טק של היצרנית הצרפתית, שסבלו כאמור מהתפוררות מוקדמת של רצועת התזמון שלהם. לפי היצרנית, רצועה זו אמורה להחזיק מעמד 10 שנים או 165 אלף ק"מ, המוקדם שבהם.
לפי הודעת היבואנית, במוסך תבוצע בדיקה של מערכת הסיוע בבלימה כדי להבטיח שלא נגרם לה נזק, עקב הבלאי המוקדם של רצועת התזמון. בנוסף יבוצע במכוניות עדכון תוכנה למערכת הסיוע בבלימה, שנועד להבטיח שלא תהיה פגיעה בפעולתה החשובה.
יצוין כי מנועי פיור-טק הותקנו בדגמים נוספים של היצרן הצרפתי שנמכרו בישראל, כמו פיג'ו 208 וסיטרואן קקטוס, אך אלה לא נכללים בקריאת התיקון. בלובינסקי מסבירים כי היצרן הוא שמחליט אילו דגמים יכללו בריקול.
יש להזכיר כי לפי תקנות התעבורה חייב כל בעל רכב שמקבל זימון למוסך ("ריקול") לבצעו בתוך חצי שנה. אם לא יעשה כך, לא יוכל לעבור את מבחן הרישוי השנתי ("טסט") או להעביר בעלות על הרכב, עד שיבצע את התיקון.