שוק הקריפטו בנפילה חופשית: הביטקוין, המטבע הווירטואלי הגדול בשוק צנח היום (רביעי) בכ-16% ל-35,973 דולר, לאחר שהבנק המרכזי בסין קבע הגבלות נוספות על עסקאות שמתבצעות באמצעות מטבעות וירטואליים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בירידה של כ-45% בחודש אחד, כאשר ב-14 באפריל עמד שווי המטבע על שיא של 64,895 דולר. גם האת'ריום והדוג'קוין צונחים בעקבותיו: עומדים על 2,423 דולר ו-0.36 דולר, עם ירידות של 26% ו-24% בהתאמה.
1 צפייה בגלריה
ביטקוין מטבע וירטואלי
ביטקוין מטבע וירטואלי
ביטקוין מטבע וירטואלי
הירידות בשני המטבעות הווירטואליים הנסחרים ביותר מגיעות לאחר שבשבוע האחרון, המיליארדר אילון מאסק שוב עורר סערה כאשר שינה "לפתע" את דעתו כלפי הביטקוין, והודיע כי ענקית הרכבים והטכנולוגיה בראשה הוא עומד, טסלה, השהתה את האפשרות לרכוש את מוצריה באמצעות המטבע. זאת, בשל הזיהום הרב הכלול בתהליך הייצור שלו (המכונה "כרייה").
התוצאה הייתה כמעט מיידית: שווי מרבית המטבעות בשוק נפלו ובראשם כמובן גם הביטקוין, אשר ירד בלמעלה מ-25% בשבוע האחרון בלבד. לצד זאת, גם המניה של טסלה עצמה נפלה בצורה משמעותית, מה שהוביל לכך שמאסק ירד למקום השלישי ברשימת עשירי העולם ואיבד את מקומו לטובת ברנאר ארנו, מנכ"ל תאגיד מותגי היוקרה לואי ויטון (LVMH).
ההודעה של מאסק הייתה מפתיעה במיוחד בעיקר בשל חיבתו הידועה למטבעות וירטואליים, אותה קידם הלכה למעשה כאשר הודיע בתחילת השנה כי טסלה תאפשר תשלום עבור מוצריה באמצעות ביטקוין ואף כי היא רכשה מטבעות בשווי 1.5 מיליארד דולר.
בסוף השבוע האחרון האירועים קיבלו תפנית נוספת, כאשר מאסק רמז בתגובה לציוץ בטוויטר כי טסלה מכרה או עשויה למכור את אחזקותיה במטבע, מה שאחר כך הוא הבהיר כי לא קרה, לפחות בינתיים.
פורסם לראשונה: 09:32, 19.05.21