עומר גולדשטיין מ"סטארט-אפ ניישן" נבחר היום (רביעי) להיות הרוכב הישראלי שיתחרה בטור דה פראנס. גולדשטיין ישתף פעולה עם שמות גדולים כמו זוכה הטור ארבע פעמים כריס פרום, והרוכב המוביל של הקבוצה בטור, המטפס הקנדי מייק וודס.
"הגשמתי חלום ילדות", אמר הרוכב בן ה-24 מהישוב גילון. "עוד כנער דמיינתי את עצמי רוכב בקדמת המרוץ בטור דה פראנס, בקטע הררי אגדי עם המוני אוהדים בצידי הדרך, בורח לכולם. לא מעניין אותי אם יתפסו אותי בסוף או לא, אבל אני בפרונט ונותן את הכול".
1 צפייה בגלריה
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
עומר גולדשטיין
(צילום: אפי שריר)
"ברור שהטור הוא סיפור אחר, המתח והלחץ הם אחרים. אבל אני בא עם ביטחון", המשיך גולדשטיין. "התנסיתי במרוצים קשים מאוד ואני מאמין שהגעתי לרמה שאני יכול להתמודד עם הרגע שבו כולם מסביבך מגיעים 'לקו האדום' שלהם ואתה עדיין שם ומסוגל להמשיך חיכיתי לזה הרבה שנים. אבל אני לא מגיע לטור הזה כדי לסיים אותו. העניין הזה כבר הרבה מאחורינו, הישראלים. קודם כל אני בא לעזור למייק ולקבוצה לנסות להשיג ניצחון ראשון בטור, אבל אני גם מאמין שאקבל הזדמנות להשיג תוצאה אישית יום אחד".
"עומר נבחר בזכות. אנחנו סימנו אותו כמועמד לטור כבר בתחילת השנה, בכל המרוצים בהם השתתף הוכיח שהוא מתקדם", אמר הדירקטור הראשי של הקבוצה ריק וורברוגה. "הדבר המיוחד אצל עומר שהוא 'רוכב התקפי'. תמיד רוצה להיות במרכז האקשן. בטור הזה אנחנו בונים עליו שיעזור לנו ולמוביל שלנו מייק וודס, אבל בגלל היכולות המגוונות שלו הוא יכול לעשות זאת בלא מעט דרכים. אנחנו רואים בו רוכב שיכול לצאת לבריחות ואולי בשבוע האחרון של הטור, הוא גם יכול להתברג לבריחה שתלך עד הסוף. אנחנו סומכים עליו ומאמינים שהוא בחירה מעולה עבורנו".