אם יש מכשיר במטבח הביתי שכבר שנים משווע לחיבור WiFi - הרי זה בר המים. לכן, טוב עשו בשטראוס כשהחליטו, אי אז לפני יותר משלוש שנים, לשים את מבטחם בטכנולוגיה לטובת השקת סדרת ברי מים חכמה חדשה. תחת הכותרת "תמי 4 Edge" הושקו לפני כמעט חודשיים צמד מכשירים-אחים: אדג' ואדג' פלוס, במטרה לספק חוויית צריכת מים חדשה וחכמה יותר. קיבלנו את הדגם המתקדם יותר, אדג' פלוס, לבדיקה.
3 צפייה בגלריה
תמי 4 edge+
תמי 4 edge+
תמי 4 אדג' פלוס. נראה כמו ינשוף
(צילום: יח"צ)
העיצוב של האדג' פלוס הוא הדבר הראשון ששמים אליו - לא רק אתם, אלא גם האורחים המזדמנים אל הבית. הוא קטן יותר מדגמים קודמים של תמי 4 - על הנייר, בכ-23 אחוזים, אבל הפער הזה גם ניכר בהחלט לעין. האדג' פלוס, בכוונה או שלא, מעוצב כמעין ינשוף (חכם, כבר אמרנו?), שיושב לו על השיש במטבח ורק מחכה להוראות. אלה יכולות להגיע בדמות לחיצות על כפתורי המגע, או מזיגה באמצעות פדל מותאם לשימוש לילדים (בהצמדת הכוס למכשיר).
המכשיר מאפשר יצירת שמונה פרופילים עבור צרכנים שונים בבית - כולל הגדרות של כמות המים והטמפרטורה שלהם, כדי שכל אחד מבני הבית יוכל להגדיר לעצמו את כוס השתייה שלו. מצאנו שעל אף שמדובר בתכונה שמדגישה יכולת של התאמה אישית עבור שתייני המים - היא לא מאוד רלוונטית בשימוש יומיומי. פשוט לא הזדקקנו לה.
מנגד - התכונה השימושית יותר היא זו של הרתחה מרחוק באמצעות האפליקציה הייעודית של תמי 4 אדג'. היכולת להרתיח מים מהספה חוסכת, על פניו, משהו כמו שתי דקות של המתנה במטבח ובהייה במכשיר - אבל זה הרי בכלל לא העניין. קצת כמו עם מתגים חכמים לדוד המים, נורות חכמות או מכשירים אחרים - מרגע שאתם מתרגלים לאפשרות לתפעל מרחוק, באמצעות אפליקציה - פשוט אי אפשר לחזור אחורה.
3 צפייה בגלריה
תמי 4 edge+
תמי 4 edge+
יש גם פיצ'רים לילדים. תמי 4 אדג' פלוס
(צילום: יח"צ)
אבל הקסם האמיתי קורה מעצמו: למכשיר האדג' פלוס שקיבלנו לקח משהו כמו יומיים וחצי להבין שאת הקפה של הבוקר שותים פה קצת אחרי 07:00. בהתאמה - החל המכשיר להרתיח את עצמו סביב השעה הזאת, וסביב שעות הרתחה מקובלות אחרות לאורך היום. אחרי יותר מחודש עם המכשיר כבר היה קשה להבין איפה טמונה ההתניה: האם המכשיר מרתיח את עצמו בדיוק כשמתחשק לנו לשתות קפה? או שמא הצורך בכוס קפה מתעורר יחד עם רעשי הרתיחה של המכשיר?

עוד סקירות מכשירים:

אי אפשר לומר שמדובר פה ביכולות בינה מלאכותית מתוחכמות במיוחד: בסך הכל, מאחורי הקלעים עושה המכשיר חישוב פשוט יחסית של ממוצעים כדי לזהות מתי לאורך היום הרגלי הקפה שלנו מכריעים אותנו. ובכל זאת, יש כאן רק יתרונות - גם אם המכשיר מפספס, לא קרה שום דבר נורא. מקסימום יהיו מים רותחים.

כמה שתיתם? סמנו באפליקציה

המכשיר כאמור מתחבר לרשת הביתית שלכם ומגיע עם אפליקציה מותאמת שמאפשרת עוד כמה דברים נחמדים. למשל, תוכלו לייצר לעצמכם מעקב אחרי כמות כוסות המים שאתם שותים במהלך היום. כמו אפליקציות גנריות אחרות - המעקב הזה לא נעשה בצורה חכמה (לא מאוד ברור למה, כי היכולת כבר שם והמכשיר כבר מחובר) - אלא באמצעות סימון כל כוס שתייה שלכם באפליקציה.
אפשר גם לעקוב אחר מצב המסנן והנורה, לראות מתי צריך להחליף אותם ולוודא שהם עובדים כראוי. האפליקציה מאפשרת גם הגדרה כמויות וטמפרטורות - גם עבור סירים, שינוי מצב התאורה, סאונד הכפתורים, פונקציונליות שלהם (למשל, להחליט לבטל את פעולת פדל המזיגה אם רוצים), וביצוע נעילת ילדים. מדובר באפליקציה יחסית פשוטה לתפעול, אם כי לא מאוד אינטואיטיבית ואפילו די עמוסה. בסופו של דבר - הפיצ'ר שאליו תחזרו הכי הרבה הוא כפתור ההרתחה מרחוק - והוא דווקא מסומן בצבע אדום ובולט, כך שאין סיבה שלא תסתדרו איתה.
האפליקציה גם מאפשרת גישה בלחיצת כפתור לאזור האישי שלכם - לצורך קבלת שירות, מעקב אחרי תשלומים וחשבוניות, הזמנת טכנאי ושירותים נוספים. מאחר והמכשיר מחובר לרשת כל הזמן - תקלות אמורות להיות שקופות עבור נציגי התמיכה הטכנית.
3 צפייה בגלריה
תמי 4 edge+
תמי 4 edge+
כל הצבעים. תמי 4 אדג' פלוס
(צילום: יח"צ)
אם תשתית הרשת הביתית שלכם לא מדהימה, או סובלת זמנית מתקלות וניתוקים חוזרים - כפי שהיה אצלי בחודש הראשון לשימוש במכשיר, זה עלול להשפיע על החוויה הכללית. במקרה שלי, אחת לשבועיים בערך, נאלצתי לנתק את המכשיר מהחשמל רק כדי שיתאפס חזרה על החיבור לרשת הביתית. כשהחיבור לרשת התייצב - התקלה הזאת נפתרה.
ואי אפשר בלי מילה על הטעם: החשש מלהכניס הביתה בר מים, גם אם לצורכי בדיקה בלבד, היה גדול. כבית שמורגל בשתיית בקבוקי מים מינרליים - לא היה ברור אם הטעם של מים שעברו סינון במכשיר יעמוד בציפיות. ייתכן שצריך כאן זמן שימוש ארוך ומשמעותי יותר כדי לקבוע בצורה חד-משמעית, אבל אחרי כמעט חודשיים עם האדג' החדש אפשר לומר שאת מבחן הטעם הוא עובר ובגדול.
מחיר: תמי 4 אדג' - 99 שקל לחודש, במסלול ל-36 חודשים (95 שקל ללקוחות קיימים)
תמי 4 אדג' פלוס - 115 שקל לחודש, במסלול ל-36 חודשים (109 שקל ללקוחות קיימים)