בעת שהנסיעות לחו"ל עדיין מהוות סיכון להידבק בקורונה, תיירות הפנים פורחת ולכן עיר התיירות אילת צנחה מטה בדירוג הערים עם שיעורי האבטלה הגבוהים ביותר ופינתה את המקום הראשון ברשימה לעיר הערבית אום אל-פחם. כך מתברר מנתונים חדשים שפרסם היום (ג') שירות התעסוקה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אילת קניות
אילת קניות
אילת
(צילום: אוראל כהן)
התפלגות לפי ערים בהן למעלה מ-40 אלף תושבים מראה כי בדומה לחודש מרץ, גם באפריל נמשכה מגמת הירידה במספר דורשי העבודה, אך בעצימות ובקצב משתנים מעיר לעיר. נכון לסוף חודש אפריל, בראש הטבלה ניצבת כאמור אום אל-פחם עם שיעור דורשי עבודה של 24.4%, אחריה נצרת עם 24.3%, ואת החמישייה "המובילה" סוגרות רהט (19.9%), עכו (19%) וביתר עילית (18.6%).
לאחר שכמעט לכל אורך שנת הקורונה עמדה בראש רשימת הערים הגדולות בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה בישראל, כלכלת אילת מוסיפה להתאושש במהירות ומספר מחוסרי העבודה ירד בה במהלך חודש אפריל בלא פחות מ-11.6%, שיעור הירידה הגבוה ביותר, ועומד כעת על 16%, לעומת 21.3% במרץ למעלה מ-40% במהלך השנה החולפת. בשיא הקורונה היו רוב תושבי אילת, המתבססת על שירותי תיירות, מובטלים.
2 צפייה בגלריה
שבת ראשונה לאחר הסגר באום אל פחם
שבת ראשונה לאחר הסגר באום אל פחם
בראש הרשימה. שבת ראשונה לאחר הסגר השלישי באום אל-פחם
(צילום: שמיר אלבז)
ובינתיים תפסו את המקומות הראשונים בשיעורי הבלתי מועסקים ערי המגזר הערבי והחרדי. 11 מתוך 15 הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר הן ערביות, חרדיות או בעלות שיעור חרדים וערבים גבוה במיוחד - חמש ערים ערביות, שתי ערים יהודיות-ערביות, שתי ערים חרדיות ושתי ערים בעלות שיעור חרדים גבוה.
שנייה אחרי אילת בירידה בשיעור האבטלה נמצאת מודיעין עם צניחה של 8.4%. יצוין, כי ב-33 ערים נרשמה ירידה של 5% ומעלה במספר דורשי העבודה - 20 מהן ממוקמות במרכז הארץ ובהן מודיעין, תל אביב, הרצליה, רמת גן, הוד השרון ורמת השרון; 9 מהן מהצפון או מהדרום ורק ארבע ערים בעלות צביון חרדי, ערבי או מעורב.
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר היום כי "המבט הנכון על שוק העבודה אינו צריך להיות רק ארצי וכללי אלא גם בהתאמה לפי ישובים ואשכולות חברתיים-כלכליים. המפתח לעידוד תעסוקה נמצא בהתאמת הסיוע לאופי דורשי העבודה בכל אזור גיאוגרפי לפי מאפייניו השונים".