מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: ‏גריל ‏חשמלי מדגם AG301 של נינג'ה (Ninja). מחיר: 1,530-1,016 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד מוצר של נינג'ה. אחרי שהחבר'ה השתלטו על שוק הבלנדרים, הם מתפזרים לכל מה שבמטבח. הפעם בדקנו את הנינג'ה גריל, המבטיח להחליף את הגריל המסורתי ואת כל הצלייה הבאה איתו. האם מבטיח וגם מקיים? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
גריל ‏חשמלי מדגם AG301 של נינג'ה
גריל ‏חשמלי מדגם AG301 של נינג'ה
גריל ‏חשמלי מדגם AG301 של נינג'ה
(צילום: יח"צ)
הנינג'ה גריל מכריז על עצמו כמכשיר לעשיית "על האש" בתוך הבית, בלי שום עשן שימלא את המטבח. חוץ מזה הוא גם אופה, מטגן באוויר, צולה ומייבש מזון. לכל אחת מהאופציות הוא מגיע עם אביזר ייחודי - סיר השימוש הייעודי לבישול, פלטת גריל נון-סטיק קרמית לגריל, סלסלה נון-סטיק לטיגון באוויר ואפייה וגם רשת המגינה על גוף החימום המרכזי מפני נתזים.
בלי הקדמות מיותרות, נתחיל עם הסיבה לשמה התכנסנו: הגריל. הנינג'ה מגיע בתוך שמונה דקות לטמפרטורה של 265 מעלות. פשוט מדליקים וכשהמכשיר מגיע לטמפרטורה הרצויה הוא מודיע בעזרת ציפצוף.
התחלנו עם סטייק. לפי חוברת המתכונים המצורפת, יש להוציא את הנתח מהמקרר כחצי שעה לפני הצלייה, אז הוצאנו. על מכסה המכשיר ישנה מדבקה המסבירה באיזו מתוך ארבע דרגות החום בפונקציית הגריל כדאי לבחור עבור כל מאכל: ירקות, דגים, נתחים קפואים, נתחים טריים ואפילו נקניקיות. לגבי הסטייק - ההמלצה היא לצלות על עוצמה גבוהה, זו המגיעה ל-260 מעלות, למשך 12-12 דקות - תלוי במידת העשייה שאוהבים. אחרי שלוש דקות צלייה על כל צד יצא לנו סטייק מדיום יפהפה, ורדרד באמצע, בדיוק כמו שחלמנו. הוספנו בצד גם נתחי פרגית שיצאו פריכים בצדדים ונתח דג סלמון שיצא עסיסי ביותר.
נעבור לשאר האופציות. כבחינה לטיגון באוויר הכנו צ'יפס וירקות בטמפורה. הצי'פס יצא נהדר, פריך מבחוץ ורך מבפנים. כמו בכל סיר טיגון באוויר, זה לא באמת דומה לטיגון אמיתי, אם מבחינת הטעם ואם מבחינת המרקם, אבל כאופציה בריאה יותר זה בהחלט שווה. הירקות יצאו שחומים ונגיסים מאוד וייתכן שאף עדיפים מטיגון משום שבטמפורה הרבה מהשמן נספג בירקות והופך אותם לשמנוניים למדי.
כדי שלא יגידו שאנחנו לא רציניים, הכנו גם שניצל. לא ויתרנו על מעט שמן והוספנו אותו לפירורי לחם. בתוך שמונה דקות (ארבע דקות לכל צד) יצא לנו שניצל פריך ועסיסי שנטרף על ידי הילדים והמבוגרים כאחד.

החולשות של המכשיר - פונקציית האפייה והניקיון

האפייה היא האלמנט החלש במוצר. אחרי כמה כישלונות נכנסנו לקבוצת "מכורי נינג'ה" בפייסבוק (כן, יש קבוצה כזו), והסבירו לנו שצריך להוריד את המעלות שמוכרות לנו מעבודה עם תנור בכ-20 מעלות כשעובדים עם הנינג'ה. בניסיון נוסף יצאה פיצה לא רעה ומאפינס נחמדים. לא מספיק כדי לשכנע אותנו לאפות פה ולא בתנור. את אופציית הייבוש לא ניסינו.
הנינג'ה הוא מכשיר די גדול, מה שאומר שהוא תופס מקום על השיש. מצד שני, הוא נמוך אז ניתן לאחסן אותו בקלות בארון, אם כי כמות השימושים בהחלט דורשת שיישאר קבוע בחוץ. הגודל שלו גם משמח מבחינת כמויות - הכנו כחמישה שניצלים יחד וכמות צ'יפס לארבעה אנשים.
הניקיון הוא החלק הטריקי של העסק. אומנם ניתן להכניס הכל למדיח, אבל פלטת הגריל דורשת שיפשוף ידני כדי שכל המיצים והשומנים יירדו ממנה. המכשיר מגיע גם עם מברשת ניקוי להורדת משקעים ושומנים מפלטת הגריל, אבל מכיוון שיש הרבה חריצים, הניקוי מעט מרגיז.
לסיכום, המכשיר בגדול עושה עבודה טובה. המחיר לא גבוה במיוחד כשמחשבים את כל האפשרויות יחד והוא יכול להחליף את הטוסטר אובן שלכם ולייתר את הצורך במכשיר טיגון באוויר שדי הרבה אנשים רוכשים עכשיו.