משחק הנוער בין מכבי תל אביב ומ.ס עיילבון, בסיומו זכתה האחרונה באליפות המדינה הכדורעף, הוביל לסערה בעלת אופי פוליטי. "כן לכבוד הדדי, לא למהללי שאהידים", כך נפתח הפוסט שפרסמו הצהובים בעקבות המשחק.
בהודעתם פירטו הצהובים את הטענות שלהם בנוגע למה שקרה בגמר בכפר סבא: "החברים מעיילבון במשך שנים רבות בנו מועדון כדורעף מכובד ורציני, שקוצר פירות רבים בגילאי הנוער ומעמיד קבוצה מכובדת בליגת העל. ברכות.
לפני המשחק ולאחריו, מישהו ממארגני המשחק, חשב לנכון לתת ליו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת, איימן עודה, את הבמה והכבוד ללחוץ ידיים לשחקנים ולהעניק לקבוצה המנצחת את צלחת האליפות. נדגיש. אנו מתנגדים בתוקף לפסילת אדם ולהעלבתו בגלל מוצאו ואנו מאמינים כי יש לכבד כל אדם באשר הוא אדם, בדיוק כפי שקבלנו בהערכה ובכבוד רב את שר הספורט ראלב מג'אדלה כאורח כבוד במעמד גמר גביע המדינה ב-2007, אך באותה נשימה, אין לנו שום כוונה להלבין ולנרמל חבר כנסת המהלל שהידים ופעילות אלימה נגד מדינת ישראל".
עוד נטען: "אין זה מקובל שבאירוע רשמי של איגוד ספורט ישראלי הנתמך על ידי המדינה, יגיע לקחת חלק כאורח כבוד, אדם שמדבר על אינתיפאדה ובשבח נסראללה כנגד מדינת ישראל. לאירוע ממלכתי כמעמד גמר אליפות, היה ראוי להביא כאורח כבוד, אדם ממלכתי המכבד את המדינה והמתנגד בצורה ברורה לכל אלימות נגדה. כבוד הדדי בין יהודים לערבים - כן! הלבנת אלימות ומהללי שאהידים – לא". לפוסט צורפה תמונה בה נראה חבר הכנסת עודה, מלווה בגאווה את המחבלת חאלידה ג'ראר, מנהיגת ארגון הטרור החזית העממית, לאחר יציאתה מהכלא הישראלי.
1 צפייה בגלריה
איימן עודה
איימן עודה
איימן עודה. נכח במשחק
(צילום: ראובן שוורץ)
סאהר סמעאן, המנהל מקצועי ומאמן עיילבון הגיב על האירועים: "כל בן אדם שבא לכבד אותנו, אנחנו מכבדים אותו. איגוד הכדורעף קרא לו ללחוץ ידיים. אנחנו לא מנהלי הטקס ולכן האיגוד הוא זה שצריך להגיב לפוסט שמכבי בחרו לכתוב. מעבר לזה אין לי מה להגיב וחבל שדווקא בזה בוחרים להתעסק ולא במה שהשגנו. השגנו הישג חסר תקדים, אנחנו אלופי ליגת העל לנוער. ניצחנו את כל האימפריות במדינת ישראל. אנחנו מתעסקים רק בספורט".
פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור חיזקו את מכבי תל אביב: "הודעת מכבי תל אביב לפיה לא ראוי שאורח הכבוד בגמר יהיה ח"כ איימן עודה שמהלל ותומך במחבלים היא כמים צוננים על נפש עייפה במדבר. בימים אלו כאשר תומכי הטרור קיבלו לגיטימציה להשפיע מתוך הקואליציה שום דבר אינו מובן מאליו ואנו מבקשים להודות למועדון".