4
 660 דניאלה עדשים שמחות

3 מתכונים צמחוניים לקיץ

סלט פאתוש רענן ומהיר על פיתה, פוקאצ'ה עם ריקוטה וקישואים וגם קינוח מכל פירות הקיץ ששוכבים במקרר: 3 מתכונים מושלמים ליום קיץ חם במיוחד

דניאלה נויפלד | פורסם:05/07/2021
אז איזה טיפוסים אתם? כאלה שאוהבים קיץ או כאלה שרק מחכים שהוא יעבור? אני לא מדברת על ימי שרב מוגזמים, אותם אף אחד לא אוהב, אלא על ימי קיץ רגילים, כאלה שחמים במידה.
אני אוהבת את הקיץ: אוהבת שמחשיך מאוחר, אוהבת את הים (אם כי יש לי חשבון פתוח עם המדוזות, יש להן בעיית תזמון קשה) ובעיקר אני אוהבת את תחושת החופש שהקיץ מביא איתו.
היום במדור שלושה מתכונים שהקיץ נחמד להם: המתכון הראשון הוא וריאציה על סלט פאטוש, לימים בהם רוצים לאכול משהו קריר, רענן ומהיר; המתכון השני הוא פוקאצ'ה עם ריקוטה, קישואים וצנוברים, כי למרות שיש קישואים כל השנה, בקיץ הם באמת בשיאם; ולקינוח – מאפה קראמבל משגע עם פירות קיץ, שזו דרך נהדרת לנצל את כל אותם פירות ששוכבים במקרר רגע לפני שחלילה יגיעו לפח.

סלט פאטוש על פיתה

המצרכים: 3 עגבניות, רצוי מסוג מגי 3 מלפפונים 1 בצל סגול בינוני 1 כוס גרגירי חומוס מבושלים (אפשר מקופסה) 1/4 כוס זיתים מגולענים, לפי העדפה 1/4 כוס פטרוזיליה, קצוצה 1/4 כוס עלי נענע, קצוצים 1 כף סומאק 2 כפות שמן זית 2 כפות מיץ לימון קורט מלח קורט פלפל שחור
לממרח היוגורט - 130 גר' יוגורט יווני או יוגורט אחר לבחירה 1/3 כוס עלי נענע, קצוצים גס 1/3 כוס עלי פטרוזיליה, קצוצים גס 1 שן שום, כתושה 1 כף שמן זית 1 כף מיץ לימון קורט מלח קורט פלפל שחור 2 פיתות, חצויות לאורכם לשני חצאים שמן זית למריחה קורט סומאק
צילום: דניאלה נויפלד (צילום: דניאלה נויפלד)
צילום: דניאלה נויפלד (צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות. חוצים את הפיתות לאורכן כך שמתקבלים משתי הפיתות - 4 עיגולי פיתה. מורחים שמן זית בנדיבות על החלק הפנימי של הפיתה, מפזרים מעל מעט סומאק ומניחים על גבי תבנית. אופים בתנור כ-10 דקות עד שהפיתה משחימה.
  2. מכינים את ממרח היוגורט - כדי להגיע למרקם חלק כדאי להכין את הממרח בעזרת בלנדר מוט, שייקר או בלנדר חשמלי קטן. מניחים בקערה את כל מרכיבי הממרח ומעבדים כחצי דקה עד לקבלת תערובת אחידה. שומרים במקרר עד השימוש.
  3. פורסים את העגבניות, המלפפונים והבצל הסגול בצורה גסה ומניחים בקערה גדולה. מוסיפים את גרגירי החומוס המבושלים, זיתים מגולענים, פטרוזיליה קצוצה ונענע קצוצה. מוסיפים סומאק, שמן זית, מיץ לימון, מלח ופלפל ומערבבים בעדינות עד שכל הסלט מכוסה ברוטב.
  4. להגשה מניחים בצלחת את מחצית הפיתה הקלוייה, מורחים עליה בנדיבות רבע מכמות הממרח ומערימים מעל את הסלט המתובל.

פוקאצ'ה עם ריקוטה, קישואים וצנוברים

המצרכים (ל-4 פוקצ'ות גדולות):
לבצק הפוקאצ'ה - 3 כוסות קמח 1/2 כוס קמח מלא 2 כפיות שמרים יבשים 3 כפות שמן זית 2 כפיות מלח 1/2 1 כוסות מים פושרים
מעל הפוקאצ'ה - 3 קישואים 300 גר' גבינת ריקוטה 1/4 כוס צנוברים 2 כפות עלי אורגנו טריים או 1 כף אורגנו יבש 1 כף שמן זית + מעט להברשה 1/2 כפית פלפל שחור קורט מלח 1/4 כוס עלי בזיליקום (לפיזור מעל)
צילום: דניאלה נויפלד (צילום: דניאלה נויפלד)
צילום: דניאלה נויפלד (צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את בצק הפוקצ'ה - בקערת מיקסר מניחים קמח, קמח מלא ושמרים יבשים ומערבבים מעט. מתחילים בפעולה איטית של המיקסר ומוסיפים תוך כדי פעולה את המים הפושרים ואת שמן הזית. ממשיכים בפעולת הערבול במשך 5 דקות ואז מוסיפים את המלח ומערבלים כ-5 דקות נוספות (סך הכל 10 דקות לישה). מכסים בעזרת מגבת מטבח נקייה ומשאירים להתפחה ראשונה עד להכפלת הנפח, בין חצי שעה לשעה.
  2. שוטפים היטב את הקישואים ואם רוצים קולפים אותם. בעזרת קולפן או מנדולינה פורסים את הקישואים לאורך לרצועות דקיקות. מוסיפים לקישואים קורט מלח, מערבבים בעדינות ומניחים במסננת בין 20-30 דקות, כדי להגיר מהם נוזלים מיותרים.
  3. מחממים תנור לטמפרטורה של 220 מעלות. כמות הבצק מתאימה להכנת פוקאצ'ה ענקית בגודל של תבנית תנור סטנדרטית, או ל 3-4 פוקאצ'ות גדולות. מחלקים את הבצק למספר הפוקאצ'ות הרצוי, ומשטחים או מרדדים את הבצק על גבי נייר אפייה לעובי של כחצי ס"מ. מניחים את הבצק לתפיחה נוספת של 20 דקות.
  4. בקערת ערבוב קטנה מניחים ריקוטה, צנוברים, אורגנו טרי או יבש, כף שמן זית, פלפל שחור וקורט מלח. בעזרת מזלג מערבבים את הכל לתערובת אחידה. שומרים בקירור עד השימוש.
  5. מברישים את הפוקאצ'ות בשמן זית ואופים בתנור חם מאוד במשך 8 דקות. לאחר 8 דקות מוציאים בזהירות את הפוקצ'ות מהתנור ומורחים מעל את תערובת הריקוטה והצנוברים. מפזרים מלמעלה באופן אקראי את פרוסות הקישואים הדקיקות ומחזירים לעוד 8-10 דקות אפייה, עד שהפוקאצ'ות נאפות היטב ומזהיבות. מפזרים מעל עלי בזיליקום טריים, ומגישים.

מאפה של פירות קיץ

המצרכים (לתבנית בקוטר 22 ס"מ): 500 גר' פירות קיץ 1 כף סוכר חום 1 כף קורנפלור 1 כף מיץ לימון
לקראמבל - 1 כוס קמח 1/2 כוס שקדים פרוסים 1/4 כוס סוכר חום 70 גר' חמאה רכה (רגילה או טבעונית) או שמן קוקוס במרקם רך 1/2 כפית קינמון 1 כפית אבקת אפייה 1 כפית תמצית וניל
להגשה – גלידת וניל
צילום: דניאלה נויפלד (צילום: דניאלה נויפלד)
צילום: דניאלה נויפלד (צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות ומכינים תבנית משומנת.
  2. מגלענים את הפירות שבחרנו ופורסים אותם בגסות לחתיכות גדולות. אפשר להשתמש בפירות קיץ שונים כגון אפרסקים, שזיפים, דובדבנים וכדומה. אפשר גם לשלב בין כמה סוגים של פירות.
  3. מניחים בקערה את הפירות החתוכים. מוסיפים סוכר חום, קורנפלור ומיץ לימון ומערבבים קלות עד שכל הפירות מכוסים בתערובת.
  4. בקערת ערבוב מניחים קמח, שקדים פרוסים, סוכר חום, קינמון, אבקת אפייה, תמצית וניל ומערבבים מעט. מוסיפים חמאה רכה ובעזרת ידיים נקיות לשים בעדינות ליצירת פירורי בצק גדולים. במידה ומשתמשים בשמן קוקוס יש להקפיד שיהיה במרקם רך. אם הוא נוזלי – מניחים במקרר למספר דקות ואם הוא קשה מחממים אותו מספר שניות במיקרו.
  5. מניחים את הפירות בתבנית ומשטחים מעט, מעל לפירות מפזרים את פירורי הקרמאבל. אופים בין 35-40 דקות עד שפירורי הקראמבל מזהיבים והפירות מבעבעים מתחתם. מגישים עם כדור גלידת וניל מעל.
דניאלה נויפלד היא בעלת הבלוג "העדשים השמחות"
לכתבה זו 4 תגובות
הוספת תגובה
4

תגובות

close-fullscreen-comment
הוספת תגובה
3.

2.

https://www.youtube.com/watch?v=6VLkhmcA81E

1.

comment-2-comment

לכל התגובות
0
מצב לילה
מצב לילה