משטרת ישראל עיכבה הלילה לחקירה שלושה שחקנים מקבוצת הפועל שדרות (ליגה ג'), לאחר שבסיום המשחק שנערך אתמול (שלישי) מול שגב שלום (הפסד 3:2), תקפו השלושה על פי החשד את צוות השיפוט.
החקירה החלה בעקבות תלונות שהתקבלו במשטרה על ידי שני שופטים ששפטו במשחק, שבסיומו שלושה שחקנים של המפסידה על פי החשד תקפו אותם ושופטת נוספת ששימשה כקוון, שהתפנתה לקבלת טיפול רפואי.
3 צפייה בגלריה
נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים
נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים
נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
מאבק על כדור
מאבק על כדור
הקוונית נזקקה לטיפול רפואי
(צילום: EPA)
במהלך העימות, הקוונית קיבלה מכה בגבה והתלוננה על כאבים בצווארה.
חוקרי המשטרה עיכבו את השלושה (שנות ה 30-20, שדרות) לחקירה בחשד לתקיפה, שבסיומה שוחררו בתנאים מגבילים, ודיווח הועבר לגורמים המקצועיים הרלוונטיים.
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת כל העת תוך שימת דגש למניעת אלימות בספורט, ועל כן רואים בחומרה את המקרה, בו כוונה אלימות כלפי השופטים המבצעים את עבודתם".
"הקוונית מסכנה כי היא קיבלה מכה, ראיתי את זה בעיניים, אבל אני חייב להגיד שזה לא היה בכוונה", אמר ל-ynet מאמן שדרות אבי פרץ. "נוצרה מהומה, השחקנים שלי הקיפו את השופט, שחקני שגב שלום ניסו להרחיק אותם וככה בטעות היא קיבלה את המכה".
על האירועים שהובילו לבלגן, אמר: "אני שנים בכדורגל ובחיים לא ראיתי שופט כזה. הייתה כאן שערורייה גדולה. במחצית הראשונה הובלנו 0:1 והוא הוסיף שש דקות עד ששגב שלום השוותה. במחצית השנייה נתן פנדל לשגב שלום. שחקן שלי שאל פעמיים על מה הפנדל, קיבל שני צהובים והורחק. גם שחקן שלא היה רשום בטופס נכנס לדשא והורחק, מבחינתי בצדק. עד כאן בסדר, עוד הגיוני. אבל בסיום הובלנו 1:2 והוא הוסיף שש דקות. שגב שלום השוותה ואז הוא המשיך עד שהם כבשו שער ניצחון בדקה ה-100. השיפוט היה חד צדדי נגדנו. השופט והקוון היו שערורייה".
"אחרי שהם כבשו את שער הניצחון השופט שרק לסיים. השחקנים הלכו אחיו ואמרו לו דברים קשים. 'שערורייה', 'בושה' ודברים כאלה. גם אני הלכתי אליו ואמרתי דברים דומים אבל בצורה יותר רגועה ושקולה".
3 צפייה בגלריה
אבי פרץ
אבי פרץ
"בחיים לא ראיתי שופט כזה, הייתה שערורייה גדולה". אבי פרץ
(צילום: גדי קבלו)
אתה כבר בן אדם מוכר בזכות הסדרה ליגה ג'. לא כואב לך לסיים משחק עם שלושה שחקנים במשטרה וקוונית בת 21 שסובלת מכאבים בגלל מכה שספגה משחקן שלך? "כואב לי עליה. היא מסכנה והייתה מבוהלת מאוד. אבל היא גם מסכנה שכל המשחק בכל החלטה לטובת שדרות השופט ביטל אותה. זה גם חמור. אני עשיתי הכל כדי שהשופטים ירגישו בנוח. המהומה פרצה בכניסה למתחם של חדרי ההלבשה, יש שם מסדרון צר, היו הרבה אנשים ובגלל זה היא קיבלה את המכה בטעות. אני דאגתי שמאבטח יהיה ליד חדר ההלבשה של השופטים וכולם התפזרו. בסוף השופט החליט פתאום להזמין משטרה. הוא עשה את זה כדי שידברו על זה ולא על השיפוט שלו. זאת פרובוקציה. גם אני כעסתי ואמרתי מילים קשות, אבל לא ראינו את ניר קלינגר עושה מה שעשה בגמר הגביע? אני לא הגעתי לזה, אבל פשוט נמאס כבר מהמצב הזה של שופטים כאלה".
באיגוד השופטים הגיבו לדבריו של פרץ ומסרו: "איגוד השופטים הנחה כל צוות שיפוט שהותקף פיזית לפנות למשטרת ישראל, זאת כדי לא להשאיר מקום לספק לגבי חומרת הדברים. מעבר למישור הפלילי, קיים גם המישור המשמעתי וגם הוא ימוצה. טענות מביכות על מכירת משחק והשמצות שגובלות בלשון הרע יטופלו גם הן במסגרת תביעות משפטיות ועל ידי תובע ההתאחדות. מצב בו צוות שיפוט מגיע לבצע את עבודתו וחווה אלימות פיזית ומילולית על ידי שחקנים, בעלי תפקיד או אוהדים אינו דבר שניתן לעבור עליו לסדר היום. ניאבק ברעה החולה הזאת עד חורמה ובכל אמצעי".