החידוש של שני המשחקים הראשונים בסדרת Tony Hawk's Pro Skater, שראו אור לראשונה ב-1999 ו-2000, אינו נאמן למקור. הוא טוב יותר. בחברת אקטיוויז'ן מיזגו בצורה כמעט מושלמת בין מה שהפך את המשחקים ההם ללהיטים לפני עשרים שנה לבין טכנולוגיה מודרנית והתעלמות מבורכת מנאמנות למקור במקומות מסויימים. והתוצאה היא אחד החידושים הטובים ביותר למשחק ישן אי פעם.
(צפו בסקירה של Gamey)
גיימי gamey
בין אם יש לכם זיכרון שרירים מלפני 20 שנה או אם ההיכרות שלכם עם הסדרה היא דרך אוסמוזה תרבותית, -Tony Hawk's Pro Skater היא אחת הסדרות המוכרות ביותר של משחקי וידאו מאז ומעולם. היא גם אחת הדוגמאות הראשונות ליכולת הבאמת חסרת-תקדים של אקטיוויז'ן לשחוק מותג באמצעות לו"ז השקות מוגזם והתעלמות מכך שמשחקים חדשים צריכים, אתם יודעים, לחדש.
בין 1999 ל-2010, בכל שנה יצא לפחות משחק טוני הוק חדש אחד. מאז, נעשה ניסיון להחזיר את הסדרה לתודעה עם רימייקים וחידושים, כמו גם משחק אחד ממש גרוע ב-2015. אבל ההתלהבות המיינסטרימית ממשחקי סקייטבורד נעלמה הרבה לפני, ובעשור האחרון היו אלה דווקא מעריצי הסדרה המתחרה Skate של EA שהציקו ודרשו משחק המשך. בזמן שמעריצי Skate עדיין מחכים - EA הודיעה כי היא עובדת על משחק חדש בסדרה, אבל עדיין לא ידוע עליו כלום - דווקא מעריצי טוני הוק שרגילים לאכזבות מקבלים עכשיו זריקת נוסטלגיה מרשימה ביותר לוורידים.
4 צפייה בגלריה
טוני הוק
טוני הוק
טוני הוק כבר בן 52 והוא גם נראה ככה
4 צפייה בגלריה
טוני הוק
טוני הוק
גרפיקה משופרת, אלא מה
מה הופך את Tony Hawk's Pro Skater 1+2 לטוב כל כך? המיזוג בין נוסטלגיה לבין טכנולוגיית משחקים מודרנית וההבנה שלא הכל צריך להיות כפי שהיה במקור. זה מתחיל, אגב, בטוני הוק עצמו, ובסקייטבורדרים אחרים שנמצאים במשחק. הם נראים בגיל הנוכחי שלהם. הוק עצמו בן 52, והוא נראה בגילו. יש כאן גם משתתפים צעירים יותר שלא הופיעו במשחקים המקוריים, כולל בנו של טוני הוק, ריילי. אבל מה שעובד כאן זה בעיקר הגרפיקה והמשחקיות המשופרת, שמתמזגים היטב עם הבסיס הקלאסי. קחו, למשל, את מערכת הטריקים, שבמקור הלכה והשתכללה לאורך כמה מהמשחקים הראשונים. רוב רובן של התוספות האלה נמצאות כאן, ואם שיחקתם במשחקים הראשונים של הסדרה כנראה שתמצאו את כל מה שאתם רוצים. אם אתם מתעקשים, תוכלו להיכנס להגדרות ולהוריד את התוספות האלה, כדי לשחק בטוני הוק 1 ו-2 רק עם מה שהיה בהם.

הזמן עושה את שלו

כשאנחנו נזכרים במשחקים בני עשרים שנה, אלא אם ראינו אותם לאחרונה הזיכרון שלנו כנראה לא יהיה מאוד נאמן למקור. מה שהיה פסגת הטכנולוגיה לפני שני עשורים זכור לנו כמרשים ויפה בצורה אבסולוטית. אבל כמובן שהזמן עושה את שלו, והעדכון הגרפי שנדרש למשחקים הינו מאסיבי ביותר. זה גם מה שהם קיבלו. והשיפור הזה רלוונטי לא רק לגרפיקה עצמה, אלא גם לתנועתיות של המשחק. משחקים כיום מהירים יותר וחלקים יותר מאז, ובמשחק סקייטבורדינג מהיר זה מאוד רלוונטי.
4 צפייה בגלריה
טוני הוק
טוני הוק
שתי דקות לבצע כמה שיותר אתגרים
לולאת המשחקיות הבסיסית של משחקי טוני הוק הראשונים היא עדיין מרכז המשחק פה. יש לכם שתי דקות לבצע כמה שיותר אתגרים מרשימה שמשתנה בין שלב לשלב. ביצעתם מספיק משימות? שלב חדש נפתח בפניכם. האתגרים כוללים ניקוד, איסוף של פריטים ברחבי השלב (כן, כולל האותיות S-K-A-T-E), וכל דברים יותר ספציפיים כמו, למשל, הרס ארגזים או קפיצה על שולחנות עם הסקייטבורד שלכם. בניגוד למשחקים המאוחרים בסדרה, כאן אי אפשר לרדת מהסקייטבורד.
לשחקנים שלא שיחקו במשחקים האלה במקור כדאי לדעת שהם לא קלים בכלל ודורשים הן קואורדינציה והן מהירות תגובה טובה. אלה נבנים עם הזמן, אז אל תצפו שטריקים מתקדמים ורצפים ארוכים שלהם יהיו לכם קלים על ההתחלה. עקומת הלמידה של המשחק היא אחד הדברים שלא השתנו יותר מדי, והיא עדיין חדה מאוד.
4 צפייה בגלריה
טוני הוק
טוני הוק
עקומת למידה חדה

פסקול איקוני

אבל גם כשתיכשלו, לפחות זה יישמע טוב - ולא רק בגלל הדיבוב המחודש שכולל הרבה, הרבה יותר אפקטים קוליים של גניחות מבמשחק המקורי. החידוש הזה מלווה באחד מהפסקולים האיקוניים של משחקי וידאו. כל השירים שהיו במשחקי טוני הוק 1 ו-2, למעט שלושה, נמצאים כאן, ויחד איתם יש 37 שירים חדשים. הדגש, הן בפסקול המקורי והן בתוספות, הוא על מוזיקת Punk והיפ-הופ. מסביב לאתגרים יש כאן המון שדרוגים קוסמטיים, נקודות יכולת עבור כל סקייטבורדר, מערכת בניית שלבים וכמה מצבים מרובי-שחקנים - הן על מסך אחד באמצעות מסך מפוצל והן דרך הרשת. זה לא תמיד עובד מושלם, ובמצבי אונליין חוויתי כמה בעיות תקשורת, אבל אלה לא היו מהותיות מספיק.
בין אם שיחקתם ב-THPS1 ו-2 לפני עשרים שנה, רק שמעתם עליהם או שזו החשיפה הראשונה שלכם למשחקי סקייטבורדינג, החידוש הזה הוא המשחק הטוב ביותר בז'אנר הזה כיום. הוא לא רק רוכב על גלי נוסטלגיה, אלא מצליח להיות עדכני ורלוונטי מספיק גם עבור שחקנים חדשים.