בשעה טובה הילדים חזרו לשגרה, אבל ממש בעוד רגע הם יוצאים לחופשת הקיץ. "בתור אמא לילד שעולה לכיתה א' אני מאוד מתוסכלת", אומרת צופית גולן מרחובות בראיון לאולפן ynet. הייתה לי בדיחה לא מצחיקה ביני לבין הגננת שלו שהוא בילה השנה בערך אותו זמן שמבלים בקיץ בקייטנה בגן. מעט מאוד זמן הילד שלי היה בגן, כל פעם זה הסתגלות ולהקנות את כל ההרגלים".
זה המעבר הכי קשה מגן חובה לכיתה א' ומדובר בילד שכמעט לא היה בגן, הוא מוכן?
"לא, ואין לי תלונות לגננת שלו שעשתה עבודה מדהימה בימי המלחמה וימי הסגר. היא השתדלה לעשות זומים אבל זה לא זה, הילד לא מוכן לכיתה א'.כל ההקנייה של לשבת בכיתה, של שפה, כל ההכנה לכיתה א' לא קיימת כי כל פעם מחדש הגננת צריכה להתחיל מחדש. זו פעם חמישית שהילד התחיל גן חובה והיא מקבלת ילדים עם מצב נפשי גרוע יותר".
2 צפייה בגלריה
צופית גולן עם ילדיה
צופית גולן עם ילדיה
צופית גולן עם ילדיה
(צילום: אלבום פרטי)
את מזהה פערים גם אצל הילדים הבוגרים יותר? כי יפה בן דוד אמרה שאין פערים.
"יפה בן דוד מוזמנת להגיד מה שהיא רוצה. משרד החינוך לא סתם היה יוצא לקיץ עם תוכנית ששמה דגש על צמצום פערים. הפערים דרסטיים. אני מזכירה שלא לכולם יש מחשבים בבית, לא לכולם יש מחשבים כמספר הילדים או הורים שיכלו לעזור להם ללמוד ולכן הפערים גדולים מאוד".
קראו עוד:
"שנת הלימודים בשבילי לא התחילה ויש לי ילד שנמצא בתקופת בגרויות בכיתה י"א. אי אפשר היה ללמוד לבגרויות בזום, זה לא דבר פשוט", אומרת רוית אפרנגר מבאר-שבע. "אני מבינה שהמורים רוצים חופש אבל שנת הלימודים צריכה להימשך עכשיו כי היא עדיין לא התחילה, הייתה קורונה ואז מלחמה.
"נכון שלא כיף כשחם אבל צריך להשלים פערים ויש פערים, גם לילדים על לקויי למידה, יש פערים גדולים יותר. משרד החינוך צריך למצוא פתרון ולתת מענה, ועם כל הכבוד ליפה דוד, ואני מכבדת אותה, יש פערים גדולים. יש המון הורים שפנו ואמרו לי שלילדים שלהם יש קושי מאוד גדול והציונים שלהם לא משקפים את היכולות שלהם".
2 צפייה בגלריה
 רוית אפרנגר: "יש פערים גדולים"
 רוית אפרנגר: "יש פערים גדולים"
רוית אפרנגר: "יש פערים גדולים"
(צילום: אלבום פרטי)