המינויים הבכירים במשרד האוצר ייצאו לפועל רק בעוד 10 ימים עד שבועיים. לפי שעה, עדיין לא הוגשה בקשה רשמית לנציבות שירות המדינה למינויו הצפוי של רם בלינקוב למנכ"ל משרד האוצר ולמינויו של יוגב גרדוס לראש אגף התקציבים הקבוע באוצר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כפי שנודע ל-ynet, מ"מ ראש אגף התקציבים כיום, גרדוס, יוכל לשמש כראש אגף התקציבים, לאחר שבעבר נטען כי חסרה לו תקופה של תפקידים ניהוליים בכירים בשירות הציבורי או בתאגיד. היותו 10 חודשים מ"מ ראש אגף התקציבים תסייע לאישורו לתפקיד, על פי הכללים הנהוגים בנציבות שירות המדינה.
1 צפייה בגלריה
יוגב גרדוס ורם בלינקוב
יוגב גרדוס ורם בלינקוב
יוגב גרדוס ורם בלינקוב
(צילום: משרד האוצר אלכס קולומויסקי)
בלינקוב עונה על כל הכישורים הדרושים לתפקיד מנכ"ל המשרד, ואישור מינויו של מי שהיה כבר ראש אגף התקציבים באוצר לפני 12 שנים וקודם לכן מנכ"ל משרד הפנים, מובטח.
על פי החוק ונהלי מינוי מנכ"לים (גם ראש אגף התקציבים נחשב כמנכ"ל), על השר הממנה להגיש בקשה רשמית לנציבות שירות המדינה למנות את מועמדיו לתפקידים הבכירים במשרדו.
בנציבות שירות המדינה פועלת ועדה, שבראשה עומד נציב שירות המדינה, הפרופסור הרב דניאל הרשקוביץ, ובה חברים שני אנשי ציבור. על המועמד לתפקיד מנכ"ל להתייצב בפני הוועדה ולהשיב לשאלות חבריה. כמו כן בוחנת הוועדה את כישוריו לתפקיד ואם אין פגם כלשהו בעברו בתחום טוהר המידות.
אם הוועדה מאשרת את המינוי הוא מועבר למזכירות הממשלה כדי לאשרו ברוב קולות בישיבה קרובה של מליאת הממשלה.

כדי להתמנות למנכ"ל משרד ממשלתי על המועמד להיות בעל תואר אקדמי ממוסד להשכלה גבוהה המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל, או המקביל לה בארץ בה נרכש ואושר כשקול לתואר מהתארים האקדמיים הנהוגים בישראל.
כמו כן על המועמד להוכיח ניסיון בתפקידים ניהוליים בכירים בשירות הציבורי או בתאגיד, בעל היקף עסקים או פעילות משמעותיים, אשר יהיו חלק מתקופת ניסיונו בתחום עיסוקו העיקרי של המשרד שבו יתמנה כמנכ"ל או כמוקבל אליו.
במקרים מיוחדים הוועדה יכולה לאשר, בנסיבות העניין, בהחלטה מנומקת, אם המועמד הוא בעל ניסיון מיוחד בתחום (כמו עבודה ממושכת באגף התקציבים), ולכן הוא כשיר לשמש בתפקיד הבכיר של מנכ"ל או מוקבל אליו.
בינתיים, גרדוס, כמ"מ ראש אגף התקציבים, משתתף בכל הדיונים באוצר, וגם בלינקוב מעודכן בכל ההחלטות המתקבלות ובתוכן הדיונים בצמרת המשרד, ואף השתתף בישיבת ההנהלה הראשונה הבלתי פורמאלית שכינס השר ליברמן בטרם התקיים טקס חילופי השרים במשרד, עם השר לשעבר, ח"כ ישראל כץ.
עם מינויו של עובד בדרגת מנכ"ל במשרד ממשלתי, על היועץ המשפטי של המשרד, במקרה של האוצר עו"ד אסי מסינג, לחתום עמו על הסכם ניגודי עניינים, במה יהיה אסור לו לעסוק תקופה מסוימת, כמו אצל בלינקוב בכל הקשור לנת"ע, נתיבי תחבורה עירוניים, ובנושאים שבהם טיפל באופן פרטי כיזם בעת האחרונה. לגרדוס, שעובד ברצף זה שנים במשרד האוצר, לא יהיו ניגודי עניינים חדשים, אלא אם כן יש קשר כלשהו לעבודתו ולעבודת מי מבני משפחתו.