סופר הילדים והמאייר האמריקני אריק קרל, מחבר "הזחל הרעב", הלך לעולמו אתמול בגיל 91.
"לאור ירח, כשהוא אוחז בכוכב טוב, צייר הקשתות-בענן שלנו מטייל עכשיו בשמי הלילה", נמסר מטעם המשפחה. בנו של קרל אמר ל"ניו יורק טיימס" כי אביו מת בנורת'המפטון מסצ'וסטס, בעקבות כשל בתפקוד הכליה.
2 צפייה בגלריה
אריק קרל
אריק קרל
אריק קרל
(צילום: AP)
"הזחל הרעב", ספרו המצליח ביותר של קרל, יצא לאור בשנת 1969, תורגם ליותר מ-60 שפות ומכר למעלה מ-50 מיליון עותקים ברחבי העולם. באנגלית אורכו עומד על 224 מילים בלבד, המופיעות לצד איורים צבעוניים של זחל בעל תאבון בריא. בשל העובדה שהספר מודפס עם חורים בדפיו (להמחשת נגיסותיו של הזחל), תחילה התאפשר להדפיסו ביפן בלבד.
קרל נולד בניו יורק להורים שהיגרו מגרמניה. לאחר שהמשפחה שבה לביקור ממושך בשטוטגרט, אביו גויס לצבא ונפל בשבי הסובייטים. קרל העיד כי הטראומה הזו עיצבה את אופיו. בבגרותו הוא שב לניו יורק והחל לעבוד כמעצב גרפי וכאיש פרסום. הוא החל לכתוב ספרי ילדים לקראת סוף העשור הרביעי של חייו.
בשנת 2019 אמר ל-BBC כי הוא סבור שסוד ההצלחה של "הזחל הרעב" טמון במסר שלו. "עם הזמן, התחלתי להרגיש שזהו ספר של תקווה. וזו התחושה הזו שגרמה לקוראים בכל גיל ליהנות ממנו ולזכור אותו". בין ספרין הנוספים של קרל: "הזיקית המבולבלת", העכביש העסוק", "לאט לאט אמר העצלן", "החיפושית העצבנית" ו"שלום, שועל אדם".