הצילה חיים במותה: איבריה של סגן שילי וווסטלנד שהתמוטטה ומתה בקורס קצינים בבה"ד 1 בשבוע שעבר, נתרמו והצילו 5 אנשים.
אתמול (א') הובאה ווסטלנד למנוחות. צה"ל מינה צוות מומחים מחיל הרפואה לבדיקת מותה.
1 צפייה בגלריה
שילי ווסטלנד ז"ל
שילי ווסטלנד ז"ל
שילי ווסטלנד ז"ל
ווסטלנד, תושבת קיבוץ ניר עוז, חשה ברגע ביום שלישי שעבר בעודה בקורס קצינים בבה"ד 1 והתמוטטה. מצבה הידרדר במהירות והיא פונתה במצב אנוש לבית החולים, שם נאלצו הרופאים לקבוע כי היא סובלת ממוות מוחי נשימתי. משפחתה הסכימה לתרום את איבריה, שהצילו כאמור 5 ישראלים.
מאיבריה של שילי ניצלו חייהם של 5 ישראלים. עד כה הותר לפרסום כי בבית החולים בילינסון הושתלה כליה אחת בחולה אי ספיקת כליות בן 56. את הכבד קיבלה חולה בת 69. מצבם של כל החולים טוב והם מתאוששים.
לחתימה על כרטיס אדי - לחצו כאן
ווסטלנד למדה לפני שירותה הצבאי בבית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע במגמת חשמל, והמשיכה כעתודאית בלימודים בבית הספר להנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון, תוך שהיא דוחה את השירות הצבאי שלה בשנתיים.
עם תום לימודיה בכיתה י"ד, התגייסה ווסטלנד לצה"ל ושובצה לשירות באגף הטכני של חיל האוויר בבסיס חצרים, ולבסוף המשיכה לקורס הקצינים כשב-20 ביולי אמורה היתה לסיימו ולהמשיך לקורס בסיסי.
אתמול הובאה שלי למנוחות בחלקה הצבאית בקיבוץ. אמה יפעת ספדה לה ואמרה: "נפער לנו בור גדול בחיים. שילי הייתה בחורה מדהימה שכל אהבתה לסוסים ניכרה בה מכל עבר. היא בחורה שהצליחה למגנט אחריה כל כך הרבה חברים מכל קצות הארץ, לא ידענו עד כמה יש לה כל כך הרבה חברים. גם המפקדים שלה כל כך העריכו אותה בבסיס חצרים, היא למדה בטכני של חיל האוויר ויש לה גם מלא חברים משם שהגיעו לכאן כשנודע להם על האסון שקרה לנו.
"שילי מאוד אהבה את השירות שלה באגף הטכני. היא הייתה אמורה לקבל את סיכת המ"מ ב-20 ביולי ולאחר מכן לעבור להשלמה חילית לעוד שלושה חודשים. היא מאוד התרגשה מקורס הקצינים, היינו מאוד גאים בה שבחרה לעשות את הדרך הזאת של הקורס כי למעשה היא הייתה כמעט חודשיים לפני השחרור. ביום שלישי לקחתי את שילי לבסיס בבה"ד 1, היא הייתה מאוד שמחה ומבסוטית. זו הייתה הפעם האחרונה שדיברנו והיינו יחד. שילי הייתה מגנט אנושי, החברים שלה פשוט המומים ולא מבינים שלא יראו אותה יותר".
ובתוך כך, פרופ' יהודה אדלר, קורא להרחיב את חוק הדפירילטורים ולהציב אותם בכל מקום ציבורי: