שרי יעקובוב (30) מרמלה היא מנהלת הדרכה בתחום מערכות המידע, ובת לעדה הבוכרית. אני בכוונה מציינת זאת מאחר שלטענתה, רווקות מאוחרת פחות מקובלת בקרב בנות העדה שלה. "אצלנו זה מאוד-מאוד חריג להיות רווקה בגיל הזה. כבר אמור היה להיות לי נכד בדרך", היא צוחקת, ואז מרצינה: "אני חייבת להגיד שאני ממש לא 'לחוצת חתונה', אבל הסביבה שלי לגמרי כן. הם יושבים עם סטופר על הרחם שלי.
"ה'בקרוב אצלך' זה עוד נחמד, אבל יש גם צד פחות כיפי של 'למי את מחכה? את ישנה בעמידה'. זה מלחיץ וקשוח להתמודד עם זה. החברות הבוכריות שלי התחתנו בגיל 23 גג, שזה עוד נחשב למאוחר. אני לא באה לחולל שינוי בעדה, אני פשוט לא זורמת עם זה כי מדובר בחיים שלי, ואני זאת שמכתיבה את הדרך".

"לא סומכת על אנשים ובפרט על גברים"

כבר למעלה משנה שהיא רווקה, לאחר שנפרדה מבן הזוג האחרון שלה. "זה היה קשה ללב אבל הכי נכון בשכל", היא מודה ביושר. "עברתי תהליך מדהים עם עצמי בעקבות קורס NLP שלקחתי אחרי הפרידה. הבנתי שאני בקשר הרסני, ואם להיות כנה, הבנתי שאני בדפוס חוזר מבחינת הטעם שלי בגברים, אז עשיתי 'קאט'. זה היה לא פשוט וזה לא קרה ביום אחד, אבל זה קרה, הצלחתי ואין מאושרת ממני על הצעד הזה".

5 צפייה בגלריה
שרי יעקובוב
שרי יעקובוב
שרי יעקובוב. הבינה שהייתה בקשר הרסני
(צילום: שחר הילה)

שרי מעידה שהיא מצוינת ברושם ראשוני: "אני תמיד יוצרת רושם טוב וחיבור מדהים עם מי שמולי. אני טוטאלית, בהכול, ואני מתה על זה. החיסרון שלי הוא שאני סומכת רק על עצמי וזה חבל. אני לא סומכת על אנשים ובפרט על גברים. תמיד בודקת לראות שהם עומדים במילה שלהם. כנראה שאני חייבת לשחרר יותר בקטע הזה".
מאיפה זה בא, חוסר האמון הזה?
"יכול להיות שזה מתקשר לסיבה שבגללה אני עדיין רווקה: אני בת להורים שהתגרשו כשהייתי בגילי העשרה. גדלתי בבית של זוג הורים מאוהבים, וכשזה התפוצץ, הקרקע נשמטה מתחת לרגליי. אני חושבת שבאיזשהו מקום הבנתי, בהרגשה, שאם ההורים שלי היו מאוהבים כל כך והתרגשו, אין ערובה לכך שמערכת היחסים תישאר לתמיד. זה פחד שמשכתי איתי לאורך השנים שלא במודע, איך שהתפרק הבית".
למה את חושבת שזה לא היה במודע?
"כי תמיד הצהרתי שאני מחפשת זוגיות, חתונה וילדים. אלו מילים שתמיד היו בפה שלי. כנראה שהפחד ניהל אותי הרבה יותר", היא מודה.
מה זאת אהבה מבחינתך?
"ביטחון ושלוות נפש. לדעת שאת לא לבד, גם כשלא הכול פרחים ופרפרים. בנוסף, היכולת להיות מי שאת בסביבת הפרטנר שלך, להרגיש תמיד הכי יפה ומיוחדת, להכיל זה את זו, להבין האחד את השנייה במבט, ליצור עולם מושגים ובדיחות שרק אנחנו מבינים".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"אני מאמינה בכימיה ממפגש ראשון, אהבה זאת מילה גדולה מדי. היא מגיעה לאחר שיש אינטימיות, קרבה, נתינה ונינוחות, וזה ממש לא עניין של פז"מ בעיניי, אלא נטו חיבור. אי אפשר לזייף את זה. לא פעם פגשתי אנשים טובים מאוד גם במהות שלהם וגם על הנייר, אבל לא הייתה כימיה ולכן זה לא קרה".

5 צפייה בגלריה
שרי יעקובוב
שרי יעקובוב
משיכה ממבט ראשון. שרי יעקובוב
(צילום: אוסף פרטי)

5 צפייה בגלריה
שרי יעקובוב
שרי יעקובוב
שרי יעקובוב. אם אתה גרוש, זה פחות יעבוד
(צילום: אוסף פרטי)

מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"שאני אדם מאוד זוגי, מאוד מסורה ופורחת. עם זאת, אני מאמינה ב'שנינו יחד וכל אחד לחוד'. כלומר, זוגות לא צריכים להיות דביקים ובלתי נפרדים, הם לא צריכים לעשות הכול ביחד. הבנתי שגם חשוב לי מאוד הקשר עם המשפחה שלי. אנחנו משפחה מאוד מאוחדת וחשוב לי שבן הזוג שלי ימצא שפה משותפת איתם".
מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"כבוד, וזה תקף לשני הצדדים. אדם צריך לכבד את עצמו ואת האחר בתוך הזוגיות, לכבד את הדברים שחשובים לצד השני, וגם אם הם נשמעים או נראים לו שטותיים, לא הגיוניים או מגוחכים - אסור לזלזל".

"מפספסת בחורים טובים רק כי הם לא יודעים להצטלם"

שרי לא חובבת גדולה של אפליקציות היכרויות: "אני מתגעגעת לימים בהם הכרתי בחורים באופן ספונטני בכל מקום, כשאנשים אשכרה תיקשרו וגברים היו מתחילים איתי בבר או במסיבה. פתחתי כרטיס באוקיי-קיופיד ובבאמבל וזה פשוט נוראי. יש שם כמות מטורפת של גברים עם אותם משפטי פתיחה בנאליים או תמונות שלא אומרות כלום על הבן אדם. אני בטוחה שאני מפספסת בחורים טובים רק כי הם לא יודעים להצטלם".

5 צפייה בגלריה
שרי יעקובוב
שרי יעקובוב
שרי יעקובוב. לפני הקורונה שיחקה בתיאטרון קהילתי
(צילום: אוסף פרטי)

מה מעליב אותך?
"פעם הייתי סופר רגישה, נעלבת מכל שטות, בעיקר מהקרובים אליי. היום אני לא נעלבת. למדתי שאם אני מרגישה שנפגעתי ממילה או מהתנהגות של אדם אחר, זה אומר שהוא כנראה נגע בנקודה שיש לי עניין לא פתור איתה, אחרת זה היה עובר לידי. אם אדם מציף בי משהו שכבר היה שם ואני צריכה לסדר עם עצמי, אני לא כועסת עליו אלא עושה בדק בית".
מחשבה יפה. אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך ולמה?
"שיהיה גבר בריא בגוף ובנפש. כולנו יודעות כמה זה חשוב. ובהמשך לרשימת המכולת שלי, חשוב לי שיהיה אינטליגנט, איש שיחה. אני ממש אוהבת לדבר וחשוב לי שבן הזוג שלי יהיה שותף לשיח, שיהיה פינג-פונג ושלא אמצא את עצמי נואמת כל היום. שיהיה לו חוש הומור - הוא לא חייב להיות מצחיק, אבל הוא ממש חייב להבין את ההומור שלי כי אני חדה, ושיהיה אדם טוב, כזה שייתן יד למבוגר שצריך עזרה. שיהיה בעל אינטליגנציה רגשית, שידע לקרוא סיטואציות ולנהוג בהתאם".
מה הוא לא יכול להיות?
"קמצן! זה בלתי נסבל ובלתי נסלח, גם אם הוא נראה כמו יהודה לוי וחכם כמו ביבי נתניהו".
גדול. מי ה'טייפ' שלך?
"סקוט פולי, הוא פשוט וואו".
חתונה - ברבנות או לוותר?
"ברבנות, חד-משמעית. אני לא דתיה, אבל חתונה ברבנות זו מסורת ואני יהודייה שמתחתנת עם יהודי".
פוליטיקה – האם דעה פוליטית היא אישיו?
"כן, לא אוכל לחיות עם אדם שדעותיו שונות באופן קיצוני משלי. לא חייבים להסכים על כל נושא אבל בטח שלא להיות בקצוות".
עישון?
"מדי פעם, עם אלכוהול או בחברת אנשים, למה לא?".
טווח גילים שאת מחפשת?
"34-28".
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל זה משהו שיכול לבוא בחשבון?
"לא גרוש ולא עם ילדים. בתור ילדה להורים גרושים אני מבינה את המורכבות של ילד בתוך מערכת יחסים, לכן אני לא רוצה להיכנס למקום הזה".
מה ה'דיל ברייקר' שלך? מה יגרום לך לוותר על גבר?
"מישהו שהמשפחה או החברים שלו מנהלים אותו, שהוא לא אדון לעצמו אלא בובה על חוטים".
מה הדייט הכי גרוע שהיה לך?
"לא היו הרבה אבל הזכור ביותר היה בליינד-דייט כושל. הוא היה בחור מלומד, בעל שני תארים, על פניו אינטליגנט. הגענו למסעדה על החוף, ובעודנו אוכלים הוא פתאום שואל אותי כמה אני מרוויחה. עניתי שאני לא אוהבת שנכנסים לי לכיס, אבל הוא התעקש על טווח - פחות מעשר או יותר מעשר? אמרתי שאני מרוויחה מספיק, ואז הוא אמר שאני דומיננטית, שאני אלפא, שגם הוא אלפא ושאי אפשר שני אלפא בקשר. בסופו של דבר, הזמנו חשבון והמזל שלי היה שהתעקשתי שנגיע ברכבים נפרדים".
הזיה. מה את עושה בזמנך הפנוי?
"אני מאוד אוהבת לשחק. לפני הקורונה שיחקתי בתיאטרון קהילתי וממש פרחתי על הבמה. זו תחושה שאין לתאר, להיות בתוך דמות, להכיר אותה, להפוך להיות הדמות הזו. את כבר לא שרי, את מישהי אחרת. אני גם אוהבת לצפות בסרטים הודיים, מכורה קשות לבוליווד, אני אפילו דוברת חצי הודית".
מעניין. על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"במערכת זוגית בריאה אף אחד מהצדדים לא צריך לוותר על עצמו או על חלק ממנו".
מהו המקום האהוב עליך ולמה?
"כל מקום שניתן לתצפת ממנו. אני אוהבת תצפיות, להרגיש את הרוח ופשוט להיות".

5 צפייה בגלריה
שרי יעקובוב
שרי יעקובוב
שרי יעקובוב. קח אותה לדייט כבר
(צילום: שחר הילה)

מה מצחיק אותך?
"ערב עם ארבעת האחים שלי. כשאנחנו יחד זה צחוק עד דמעות. מעבר לבדיחות שנונות ביותר, אנחנו מחקים אנשים מהמשפחה או אחד את השני וזה שיא המצחיק. גם סרטוני סטנד-אפ של שחר חסון".
מתי בכית בפעם האחרונה, ולמה?
"במהלך צפייה בתוכנית 'עוד ניפגש'. זה עצוב כשבני משפחה מתנתקים בגלל דת או חוסר הסכמה על דרך חיים. משפחה היא ערך עליון".
מה הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"SUITS, באיחור רב. הארווי ספקטור, איזו דמות! איזו כריזמה! אני אוהבת לראות דמויות חזקות על המסך".
איזו מוזיקה את שומעת?
"אני שומעת שירים בהודית. לפעמים קלאסיקות של שנות ה-90 ולפעמים שירים חדשים יותר, תלוי במוד. מדי פעם אני שומעת קצת ספרדית, מתה על רגאטון".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"מצחיקה, אחת כזו שיודעת איך לשפר את מצב הרוח ביום בינוני. שותפה לאוכל, תמיד רעבה", היא צוחקת.
מה את עושה בימי שישי בערב?
"בארוחה משפחתית שנמשכת כמעט עד חצות ואז הולכת לישון. כבר שנים שאני לא יוצאת בימי שישי. אני מאוד אוהבת ליהנות מאוכל טוב ומהמשפחה ביום הזה. כשהייתי בזוגיות שילבתי בין המשפחה לבן הזוג".
איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים?
"חוגגת שבע שנות נישואין, עדיין פורחת בעשייה המקצועית שלי, מאושרת בחיי הזוגיות ומוקפת משפחה וחברים".
רוצים להתחיל עם שרי? שלחו לה הודעה לפייסבוק או לאינסטגרם