סקס אפיל - פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור. מדי שבוע נדבר כאן עם מומחה אחר מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. אתם ואתן מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות לשמוע פודקאסטים. פספסתן את הפרק הקודם? תוכלו להאזין לו כאן.

1 צפייה בגלריה
מעיין סבח
מעיין סבח
מעיין סבח
(צילום: אוסף עצמי)

והפעם: חודש הגאווה בעיצומו, וזאת הזדמנות טובה לעסוק בלהט"ב, אבל מהמקום הפחות מדובר של העולם הרחב הזה - המיניות הקווירית. בעבר, המילה "קוויר" נחשבה למילת גנאי שנאמרה כדי להתנכל להומואים בארצות הברית. בעקבות מגפת האיידס בשנות השמונים של המאה העשרים, עבר המושג ניכוס מחדש, שהפקיע ממנו את המשמעויות השליליות שיוחסו לו, והטעין אותו בערכים חיוביים.
היום המושג "קוויר" מסמן הוויה מגדרית עמומה ונזילה, כזאת הקוראת תיגר על החלוקה הבינארית של זכר-נקבה, גברי או נשי. אבל מה כל זה אומר מבחינה מינית? מהי מיניות קווירית, ומה מבדיל אותה ממיניות הטרוסקסואלית?
האורחת בפרק 13 של "סקס אפיל" היא מעיין סבח - יזמית חינוך מיני, מנחת קבוצות ומחנכת מינית, מנהלת קהילת הידע המיני, מגדרי ותרבותי - "מרחב מיני מקרב" בפייסבוק, וואטסאפ וטלגרם, ומלווה מינית רגשית.
מעיין מדברת על המשמעויות הפוליטיות שבלהיות "אדם קוויר", שופכת אור על הרגע שבו הבינה שהיא אישה קווירית א-בינארית, מרחיבה על האוריינטציות המיניות החדשות, ביניהן "דמיסקסואל" ו"פאנסקסואל", ומספרת על המרחבים הקווירים החדשים שמבקשים לחולל מהפכה בעולמות הטיפול המיני-רוחני.