אופיר היקרה,
אשמח לעזרתך. לפני כמה ימים בן זוגי מזה שמונה חודשים דיבר מתוך שינה והגה את שמה של האקסית שלו. אני יודעת שהיא נפרדה ממנו ושזו הייתה פרידה שהוא התקשה להתאושש ממנה. כשנכנסנו לקשר זה היה בערך שנה וחצי אחרי הפרידה שלהם והוא אמר שהוא כבר אחרי זה, אבל לדעתי הנושא עדיין רגיש עבורו. למחרת בבוקר, כשזרקתי לו משהו על מה שקרה בלילה, הוא צחק ואמר שזה שטויות אבל לא באמת נרגעתי. אני אמורה לדאוג?
תודה,
נועה
היי נועה היקרה,
צר לי לשמוע על הסיטואציה המערערת ואפשר לשמוע את חששותייך מבעד למילים. אם הייתה זו סצנה טלוויזיונית, עכשיו היה מגיע הרגע שבו את נפרדת ממנו והוא חוזר לאותה אקסית מיתולוגית שעדיין נשארה אהבת חייו. הסרטים והסדרות לימדו אותנו להעניק משמעות כבירה לחלומות, נטייה שעלולה להוביל לשתי תופעות מטרידות:
1. אנחנו מספרים לאנשים על החלומות שלנו כאילו שזה מעניין מישהו.
2. אנחנו מנסים לפרש אותם.
בפועל? חלומות הם הפיפי של תת-המודע. כל הפסולת הלא רלוונטית שלא נמצאת בראש מעיינייך במהלך היום מקבלת ביטוי במהלך הלילה, כשהשער למודע שלך מספיק רופף כדי לתת לאורחים המביכים לעבור את הסלקציה.
הרי באותה מידה שאת חולמת על האקס המיתולוגי (כן, גם את), את תחלמי גם על נדב מכיתה ז'4 שקרא לך "דובה", על המורה לדרמה מתיכון ראשונים שהכשילה אותך באודישן ועל המרק של דודה ברוריה. למעשה, אסור לנו לייחס לחלומות יותר מדי משמעות, אחרת ניאלץ לתת לעצמנו דין וחשבון רציני על כל החלומות שבהם יצאנו למסעות רצח והרס או גילוי עריות. רגע, אני לבד בזה? לא משנה.

1 צפייה בגלריה
זוג במיטה
זוג במיטה
"השאלה היא לא האם הוא חולה עליה בלילה, אלא האם הוא חולם עליה ביום"
(Shutterstock)

כל מה שאת יכולה להסיק מהאירוע בוודאות אלה דברים שכבר ידועים לך: שבן זוגך עדיין זוכר את האקסית שלו ושיש לה משמעות כלשהי עבורו. בכנות, לאקסים שלך אין משמעות מסוימת עבורך? הם לא היו חלק מהעבר שלך ועזרו לעצב את מי שאת היום?
הרי השאלה האמיתית היא לא האם הוא חולם עליה בלילה - כי כאמור, כל אידיוט מהעבר שלנו מקבל מקום במועדון הזה, אלא האם הוא חולם עליה ביום? וזאת כבר שאלה שהתשובה עליה יכולה למרר את חייך, כך שאולי תעדיפי לא לשאול אותה בכלל. אבל את יודעת משהו? אולי זה עדיף. קשה התשובה ככל שתהיה, היא לא בהכרח רלוונטית אלייך. כלומר, גם אם בן הזוג שלך עדיין מרגיש רגשות עזים כלפי האקסית שלו, לא חייבת להיות לזה משמעות הרת גורל באשר לקשר שלכם.
בעניין הזה, הבה ננפץ עוד מיתוס מכוער שלימדה אותנו הטלוויזיה: אם אוהבים מישהו, לא חושבים על אף אחד אחר. שטויות! העובדה היא שכולנו נושאים בליבנו זיכרונות חיים של אקסים גם אחרי שנכנסנו עמוק לתוך מערכות יחסים חדשות.
לכל אחד יש את האקס או האקסית שאנחנו נדרכים רק מהאזכור של השם שלהם, ואולי אפילו נזכרים בערגה ברגעים קסומים איתם (בהנחה שאיננו מייחלים למותם). כל אלה לא מבטלים את הרגש, המשיכה והמחויבות שיש לנו כלפי הפרטנר הנוכחי שלנו. או כמו שאומרים לנון ומקרטני ב"מיי לייף", שיר האהבה המרגש והריאלי בכל הזמנים:
Though I know I'll never lose affection"
For people and things that went before
I know I'll often stop and think about them
In my life I love you more"
אז בפעם הבאה שמטעני העבר של בן הזוג שלך מערערים אותך, זכרי שלנון ומקרטני מאחורייך. בתקווה שהוא אכן אוהב אותך וכל זה. ואם הוא באמת יחזור לאקסית שלו, אז שיישרף. עד אז, הכול בסדר.