היי שלי,
לפני שנה אובחנתי כסובלת מהפרעת קשב וריכוז, ולאחרונה אני מתחילה להבין שההפרעה הזאת גם מופיעה בחיי המין שלי. קשה לי להתרכז בהנאה ואני בטוחה שזה גם פוגע בהנאה של בן הזוג שלי. מה דעתך?
בשנים האחרונות הגיעו אליי לא מעט מטופלים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז ובעיות בחיי המין. חלקם אובחנו עם ADD, הפרעה המאופיינת בהסחות דעת ובקושי להתמקד או להעניק תשומת לב לאורך זמן, וחלקם אובחנו עם ADHD, שהיא הפרעת קשב עם אותם תסמינים של ADD, לצד היפראקטיביות, חוסר שקט ופעולות אימפולסיביות.
הפרעות קשב עשויות להפריע לתפקוד היום-יומי, לפגוע בהערכה העצמית, להפריע לניהול מערכות יחסים וכן, גם להשפיע על המיניות שלנו. מחקרים שהתמקדו במיניות אצל אנשים עם הפרעות קשב וריכוז, אכן מראים שהפרעת הקשב עלולה להוביל לבעיות בתפקוד ובהנאה המינית – כך שהנחת היסוד שלך אכן נכונה.
אנשים שמתמודדים עם הפרעת קשב עלולים לסבול גם מחוסר חשק מיני או מקשיים בהגעה לאורגזמה. חלקם חווים רגישות גבוהה במהלך הפעילות המינית, דבר שעלול להוביל לתחושת חוסר נוחות. לעיתים גם ריחות וטעמים הקשורים בפעילות המינית יורידו את החשק של בעל הפרעת קשב.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד. חלק מהמאובחנים סובלים מרגישות יתר בזמן המגע המיני
(צילום: מתוך הווידיאו)

הסיבה העיקרית לכך היא חוסר היכולת לעיתים של הסובל מהפרעת הקשב להתמקד נטו בהיבטים הרגשיים ובתחושות הפיזיות שעולות אצלו במהלך הסקס. אנשים שלא מודעים לכך, לעיתים מפרשים זאת כבעיה זוגית או כחוסר משיכה לבן או לבת הזוג, אך זאת מחשבה מוטעית שעלולה לפגוע ביחסים.

איך מתמודדים עם המצב ואיך אפשר לשפר את ההנאה במיטה?

ישנם שני טיפולים שעוזרים לאנשים להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז: הטיפול הראשון הוא הטיפול התרופתי המוכר, שאמור לעזור להתמודד עם תסמינים כמו הסחות דעת, אימפולסיביות והיפראקטיביות. עם זאת, חשוב לציין כי תופעות הלוואי של תרופות מסוג זה עלולות לפגוע בחשק המיני, ולכן מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל במידה וחשתם ירידה בחשק המיני לאחר נטילת התרופה.
הטיפול השני הוא טיפול התנהגותי. ניתן לעשות זאת עם פסיכולוגים המתמחים בטיפול בקרב מבוגרים עם הפרעות קשב. בטיפול מסוג זה תוכלו לקבל שיטות שיעזרו לכם להפחית את ההתנהגות האימפולסיבית, לשפר את ההערכה העצמית, ואפילו לשפר את היחסים.
מעבר לכך, כדי לשפר את חיי המין חשוב להסביר לבן או לבת הזוג על ההשלכות שיש להפרעות קשב וריכוז על חיי המין. מומלץ גם לתרגל יחד טכניקות שיעזרו לכם להיות יותר ממוקדים ברגע, כמו תרגילי נשימה לזוגות, או תרגילים של יוגה ומדיטציה. וכמובן, לנקות את החלל המיני שלכם מכל הסחת דעת שעלולה להפריע.
בהצלחה!