משנה לשנה, השיפור המהותי ביותר במסכי ה-OLED של LG ממשיך להיות ירידת המחיר שלהם. כן, הטכנולוגיה משתפרת - הממשק נהיה מהיר יותר, מנגנוני עיבוד התמונה במסך הופכים טובים יותר, טכנולוגיות חדשות מצטרפות - אבל אלה לרוב מתגמדים מבחינת ההשפעה שלהם על הצרכנים לעומת הירידה במחירים.
2 צפייה בגלריה
LG G1
LG G1
LG G1. אל תבנו על מעמד לשולחן
(צילום: LG)
מבחינה שיווקית, הסיפור ש-LG מספרת הוא ש-G1 הוא יוצא דופן. לא עוד שיפורים קטנים - הפעם אתם מקבלים פאנל בטכנולוגיה חדשה שפותר את אחת הבעיות הגדולות ביותר של מסכי OLED - הבהירות שלהם. ביצרנית הקוריאנית מדברים על עוצמת הארה שגדולה יותר ב-20 אחוזים בהשוואה לדור הקודם של הפאנלים. מהפכה? לא בדיוק.
בבדיקה שכללה את ה-G1 לצד CX מאשתקד, המסך החדש אכן נראה בהיר יותר באור יום, אבל לא בצורה משמעותית. החלקים החשוכים ב-Resident Evil: Village עדיין היו חשוכים מדי, וצפייה בסצינות הלילה של Extraction עדיין קצת קשה מדי. בחושך כמעט ולא הרגשתי בהבדל בתצוגה בין שני המסכים. אם אתם מתלבטים אם לרכוש מסך OLED או לא בגלל ענייני הבהירות, ה-G1 לא יהפוך את הבחירה לקלה יותר.
עכשיו, כשעניין הבהירות מאחורינו, אין מנוס מלהגיד דבר מאוד פשוט: זה אחד המסכים הצרכניים הטובים ביותר בשוק היום, אם לא הטוב שבהם. גם ב-2021, מסכי LCD לא מצליחים להתמודד עם עושר הצבעים וחדות התמונה שמסכי OLED מספקים, ומסכי MicroLED שאמורים לתת פייט לטכנולוגיה הזו עדיין לא זמינים מספיק לצרכנים.

עם הגב לקיר

סדרת G החלה את דרכה בשנה שעברה, ומטרתה לארוז את המסך בצורה הכי נוחה לתלייה על הקיר. במסכי OLED אחרים של LG הפאנל הוא דקיק אך יש חלק בולט בגב המכשיר שבו מרוכזים הרכיבים האלקטרוניים. כאן המסך כולו מעט יותר עבה, אבל עם גב שטוח ומתקן תלייה שמטרתו להצמיד את המסך כמה שקרוב יותר לקיר. LG אפילו לא מצרפת למסך הזה מעמד שולחני. אם תרצו כזה, תידרשו לקנות אותו בנפרד.
2 צפייה בגלריה
LG G1
LG G1
LG G1. אל תסכלו במסגרת, אלא בתמונה
(צילום: LG)
בעולם שמלא במסכים מלבניים עם מסגרת שחורה, G1 לא מתבלט במיוחד. כן יש לו שוליים מאוד דקים, כמו בקודמו ובשאר מסכי OLED, אבל בבירור מה שאמור למשוך את תשומת הלב שלכם זו התמונה, לא המסגרת.
רגע לפני שניגע בחוויית השימוש ב-G1, כדאי להבין את המשפחה ממנה היא חלק. ב-2021, משיקה LG בישראל ארבע סדרות OLED צרכניות (מהסוג הלא-נגלל, שלא עולה מאות אלפי שקלים), בגדלים שונים: G1 היא היקרה שבחבורה, והיחידה עם הפאנל החדש. עם זאת, את רוב המפרט שלה היא חולקת עם C1. סדרות B1 ו-A1 זולות יותר, ומגיעות עם מעבד תמונה חלש יותר, כשההבדל הבולט ביניהן - שבעצם מבדיל בין A1 לשאר המסכים בסדרה - הוא ביישומי גיימינג.
כל המסכים, למעט A1, תומכים בכמה טכנולוגיות שמטרתן לאפשר לכם להוציא את המיטב ממחשב גיימינג או קונסולה מהדור הנוכחי שמחוברים למסך. אלה כוללים קצב רענון של 100 הרץ (ב-A1 הוא 50 הרץ) ותמיכה בטכנולוגיות קצב רענון משתנה - G-Sync של NVIDIA ו-FreeSync של AMD - יחד עם תפריט מיוחד שמאפשר לכם להתאים את ההגדרות לסוג משחק. עוד על זה בהמשך. מסכי A1 הם גם היחידים ללא תמיכה בתקן HDMI 2.1, ובלי מנגנון החלקת תמונה מהדור החדש.
כפי שכתבתי בתחילת הביקורת, בהשוואה ל-CX ה-G1 מציג תמונה בהירה יותר אבל לא בצורה משמעותית במיוחד. בחדר חשוך, שניהם נראים מרהיבים. בחדר שטוף שמש, שניהם נראים בסדר אבל לא בהירים מספיק. לאורך חלק ניכר מהזמן, כמעט ולא הרגשתי ביניהם הבדל כאשר מנוע החלקת התמונה היה כבוי. כשמדליקים אותו, רואים ש-LG עשתה עוד צעד קדימה עם המנגנון הזה, והוא מציק לעין הרבה פחות מבעבר.
אני לא יכול לבקר את הצליל של G1, כי יחידת הסקירה לא הייתה תלויה על הקיר אצלי, והרמקולים שלה מותאמים להשתקפות מקיר שנמצא מאחורי המסך. בלי קיר שכזה, הצליל היה בסדר אבל בלי מספיק צלילים נמוכים.

שינוי בממשק

השינויים הויזואליים ביותר בין דגמי 2020 ל-2021 הם בממשק ובתפריטים. הממשק של הטלוויזיה השתנה מאוד, ונפרש עכשיו על כל המסך, בדומה לממשקים של סטרימרים אבל עם התאמה אישית די מוגבלת. כמעט ולא השתמשתי בו מעבר למעבר בין כניסות וגישה לאפליקציות. כן אהבתי מאוד את מה ש-LG עשתה עם התפריטים, שמסודרים עכשיו בצורה הרבה יותר נוחה ומובנת מבשנה שעברה.
דבר אחד שתמצאו בתפריטים האלה ולא היה בהם בשנה שעברה הוא מצב שמטרתו לשפר את התמונה ספציפית במשחקי וידאו. תוכלו לבחור בין מצב משחק רגיל, כמו בשנה שעברה (מעלה את מהירות התגובה, מגביר מהירות), מצב מותאם למשחקי פעולה מגוף ראשון, מצב למשחקי תפקידים ומצב למשחקי אסטרטגיה. אם זה לא מספיק מפורט עבורכם, תוכלו לעשות התאמות ידניות בגוונים של שחור וגוונים של לבן.
המטרה של כל אחד מהמצבים האלה היא להתאים את התמונה למה שאתם עשויים להצטרך במשחק. במצב משחקי פעולה מגוף ראשון, למשל, מנסה להפוך אזורים חשוכים לבהירים ומפורטים קצת יותר, למקרה שיש בהם אויבים. התמורה היא, כמובן, שהאזורים האלה נראים בהירים משהם צריכים. זה מאוד נחמד, וחשיבה יפה על גיימרים, אבל גם קצת כאב ראש לשנות את ההגדרות כשמשנים משחק. בסופו של דבר מצאתי את עצמי משחק בעיקר על מצב סטנדרטי.
מסכי ה-OLED החדשים של LG
אחד החידושים הבולטים ביותר השנה לא מגיע במסך דווקא, אלא בשלט שלו. השלט החדש עדיין מזהה תנועה ומתפקד כעכבר, אבל הוא קומפקטי יותר ומעט יותר נוח מזה של השנים הקודמות. כן שווה לציין שמששת כפתורי השירותים שנמצאים בתחתיתו, רק שניים רלוונטיים כיום לישראל - נטפליקס ואמזון פריים וידאו. דיסני פלוס, כמו גם הכפתורים היעודיים לגוגל אסיסטנט ואלכסה של אמזון, לא רלוונטיים כיום לישראל. הכפתור השישי, Movies, פשוט מריץ חיפוש סרטים בממשק הטלוויזיה, ומחזיר כמה אופציות מהשירותים שהתקנתם - לא מאוד שימושי. ב-LG ישראל אומרים שאנחנו שוק קטן מכדי שניתן יהיה להתאים את השלט באמצעות כפתורי שירותים מקומיים.

איפה גוגל אסיסטנט?

החסימה הקשיחה של גוגל אסיסטנט ואלכסה מצערת גם כי G1 כולל, בניגוד למסכים הצרכניים האחרים, מיקרופון מובנה. בפועל אתם יכולים להשתמש במיקרופון הזה, או במיקרופון המובנה בשלט, כדי לדבר עם העוזר הקולי שמובנה במסך, אשר אפילו מבין עברית (באמצעות שירות צד שלישי של חברת Nuance), אבל מצאתי את האפשרות הזו לא שימושית בעליל. אם אני רוצה לדעת עוד קצת על אחד השחקנים בסרט בו אני צופה, אני לא אשאל את המסך אלא אסתכל בטלפון הסלולרי. ולחפש "סרטים עם מייקל דגלאס" רק כדי שהממשק ימצא לי סרט אחד בנטפליקס זה לא להיט גדול.
דבר אחרון שדומה מאוד לשנה שעברה הוא השורה התחתונה. עבור רובכם, מסכי C1 (או אפילו CX אם תוכלו למצוא אותם) יספקו תמורה טובה יותר לכל שקל מאשר ה-G1, פשוט כי מרבית המפרט הוא זהה והפאנל הבהיר יותר לא משמעותי מספיק בחדר ישראלי שטוף שמש. השנה אוסיף גם שלאלה מכם אשר אינם גיימרים, כדאי לקחת בחשבון גם את A1 ו-B1 הזולים-יותר. רק אם אתם רוצים לתלות את המסך ממש צמוד לקיר, או חשים צורך לדבר עם הטלוויזיה מכל מקום בחדר, ה-G1 תספק את הסחורה.